Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HannaGerda
Franneke skrev:
HannaGerda skrev:
thowida skrev:
HannaGerda skrev:Jag vill ha en ny MT. Mörkblå ska den vara med utbredbara axelband.

Annars skulle jag vilja ha någon röd sjal men kan inte bestämma mig för vilken.

Inte så mycket "Visa" från min sida kanske tyvärr...
Kan så ett slag för dolcino kuba om du vill ha en röd sjal :loving:
Nä inte min smak, det är något med dom där ränderna på sidan och så känns den för mörk. Jag är mer inne på röd-orange-gul. Lite som vår första vävda, en hoppe dehli :) Såg en Albert i säljes som jag blev lite sugen på men jag vene...
Didy Vallmo som är ute på säljes har en jättefin röd färg, den är vävd med en orange och en röd tråd, vilket ger lyster och levande färg, tycker jag i alla fall. Men du kanske vill ha nån med ränder eller mönster.
Det där är precis en sjal i min smak! Jag vill jättegärna ha precis en sådan. Men jag har bara råd att drömma tyvärr :(
Av Franneke
HannaGerda skrev: Det där är precis en sjal i min smak! Jag vill jättegärna ha precis en sådan. Men jag har bara råd att drömma tyvärr :(
Vill du kanske låna min ett tag? Det är en storlek 5. Så att du inte behöver sukta... :tumup:

(Den är utlånad just nu, men nog inte särskilt länge.)
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Franneke skrev:
HannaGerda skrev: Det där är precis en sjal i min smak! Jag vill jättegärna ha precis en sådan. Men jag har bara råd att drömma tyvärr :(
Vill du kanske låna min ett tag? Det är en storlek 5. Så att du inte behöver sukta... :tumup:

:siishah: :whut: :shock: :vågen: :vågen: :vågen:
Jag vill inget hellre.. (förutom att det faktist blir vår på riktigt men det kommer det ju bli hur jag än gör) Vad fantastiskt! Varför i allsin dar vill du låna ut en sådan fantastisk sjal?

Jag har funderat på det förut att man borde ha någon slags sjal-bibliotek där man kan låna och låna ut sjalar. Hittade en gång ett sådant bibliotek på internet, eller biblioteket fanns inte på internet utan i San Fransisco. En gång i månaden fick alla som var medlemmar komma och låna en sjal i en månads tid och det kostade typ 100 kr om året. För dom pengarna de fick in köpte de nya sjalar och så var en del sjalar skänkta har jag för mig. Mycket fin grej.
Användarens profilbild
Av Mårbacka
HannaGerda skrev:
Franneke skrev:

:siishah: :whut: :shock: :vågen: :vågen: :vågen:
Jag vill inget hellre.. (förutom att det faktist blir vår på riktigt men det kommer det ju bli hur jag än gör) Vad fantastiskt! Varför i allsin dar vill du låna ut en sådan fantastisk sjal?

Jag har funderat på det förut att man borde ha någon slags sjal-bibliotek där man kan låna och låna ut sjalar. Hittade en gång ett sådant bibliotek på internet, eller biblioteket fanns inte på internet utan i San Fransisco. En gång i månaden fick alla som var medlemmar komma och låna en sjal i en månads tid och det kostade typ 100 kr om året. För dom pengarna de fick in köpte de nya sjalar och så var en del sjalar skänkta har jag för mig. Mycket fin grej.

Woow, nåt sånt borde vi fixa!
Av Franneke
HannaGerda skrev: Jag vill inget hellre.. (förutom att det faktist blir vår på riktigt men det kommer det ju bli hur jag än gör) Vad fantastiskt! Varför i allsin dar vill du låna ut en sådan fantastisk sjal?
Därför jag tänkte att du blir glad, bara därför! :D Sen tänkte jag att jag ju får den tillbaka efter en tid och då har jag hunnit längta lite och det är inte heller så dumt, ibland behöver man längta lite efter saker (och människor för den delen!) Jag pm:ar när jag fått tillbaka den, säkert redan nästa vecka, så bestämmer vi hur vi gör!
HannaGerda skrev: Jag har funderat på det förut att man borde ha någon slags sjal-bibliotek där man kan låna och låna ut sjalar. Hittade en gång ett sådant bibliotek på internet, eller biblioteket fanns inte på internet utan i San Fransisco. En gång i månaden fick alla som var medlemmar komma och låna en sjal i en månads tid och det kostade typ 100 kr om året. För dom pengarna de fick in köpte de nya sjalar och så var en del sjalar skänkta har jag för mig. Mycket fin grej.
Det tycker jag vi borde fixa, det är ju inte så att vi alla bara har en sjal, många kan nog avvara en eller två. :lol: :vågen:
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Franneke skrev:
HannaGerda skrev: Jag vill inget hellre.. (förutom att det faktist blir vår på riktigt men det kommer det ju bli hur jag än gör) Vad fantastiskt! Varför i allsin dar vill du låna ut en sådan fantastisk sjal?
Därför jag tänkte att du blir glad, bara därför! :D Sen tänkte jag att jag ju får den tillbaka efter en tid och då har jag hunnit längta lite och det är inte heller så dumt, ibland behöver man längta lite efter saker (och människor för den delen!) Jag pm:ar när jag fått tillbaka den, säkert redan nästa vecka, så bestämmer vi hur vi gör!
HannaGerda skrev: Jag har funderat på det förut att man borde ha någon slags sjal-bibliotek där man kan låna och låna ut sjalar. Hittade en gång ett sådant bibliotek på internet, eller biblioteket fanns inte på internet utan i San Fransisco. En gång i månaden fick alla som var medlemmar komma och låna en sjal i en månads tid och det kostade typ 100 kr om året. För dom pengarna de fick in köpte de nya sjalar och så var en del sjalar skänkta har jag för mig. Mycket fin grej.
Det tycker jag vi borde fixa, det är ju inte så att vi alla bara har en sjal, många kan nog avvara en eller två. :lol: :vågen:
Jaa precis. Man behöver ju egentligen bara ha en sjal hemma så har man fler än en så har man ju alltid minst en man skulle kunna byt-låna med någon annan. Men sedan tänker jag att det är lite meck att ro ihop allt och bestämma ramarna för det hela så jag vet inte.

Men i alla fall poppyn.. jag blir jätteglad att jag får låna den! Det är fantastiskt av dig.. Man blir så glad av att få prova en ny sjal! om du vill bytlåna så har vi en zara forest och en ec regnbåge att erbjuda.. båda 4.7 :)
Av sjaltokan
Det har jag också funderat på av och till under en lång tid, nu bor det flertal "sjalbarns-sjalar" hos sjalbarnare runt om i Sverige i stället, sjalar som säljs riktigt billigt och endast får säljas på sjalbarn. Var dock ett tag sedan jag såg någon av dem ute på säljes :hmm: en finns i ge bort tråden just nu vet jag en trikåsjal (moby wrap)
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
:iagree:
Ashe skrev:Jag önskar mig en snygg mei tai med utbredbara axelband och huvudstöd.
Jag med!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
En eller annan Kleinsmekker skulle ju inte sitta helt fel...
(här representerade av ringsjalar)
BildBild

Sen är jag ju en stor fantast av enfärgade, fast tvåsidiga sjalar! Sånna skulle jag gladeligen ha en av varje färg av... :lol:

Några exempel:

Didymos Jack
Bild

Didymos Ringblume
Bild

Girasol 30
Bild

Girasol 21
Bild
(det är nog den jag har iofs, även om min nu är lite mattare i färgen?)

...sen har jag även sett helt underbara bilder på en lila och en gul/orange Girasol som jag inte hittade bilder på just nu :love:
Användarens profilbild
Av HannaGerda
CrazyMagpie skrev:
kvarnvik skrev:Ingen avi idag heller :( Och vi som åker till Sthlm imorgon :roll:
Attans! :?
När skickades sjalen?

(vi måste ju köra en foto-bombning sen när vi fått hem våra superrandiga sjalar :app: )

Vad väntar ni på för sjalar? Nyfiken nyfiken nyfiken!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
HannaGerda skrev:
CrazyMagpie skrev:
kvarnvik skrev:Ingen avi idag heller :( Och vi som åker till Sthlm imorgon :roll:
När skickades sjalen?

(vi måste ju köra en foto-bombning sen när vi fått hem våra superrandiga sjalar :app: )

Vad väntar ni på för sjalar? Nyfiken nyfiken nyfiken!
Var sin Girasol Amitola, dock olika inslag! :D

(bilder finns på första sidan här i tråden)
Användarens profilbild
Av tweed
CrazyMagpie skrev:
När skickades sjalen?

i måndags, tror jag, då fick jag iaf ett mail den var "dispatched".
Synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars kunde vi ju jämfört dem irl :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?