Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Titinea
Jag funderar på att sy en ny klädsel till vår inköpta sulky brio (sitty?) köpt på blocket. Jag har ritat av orginal klädseln och tänkte utgå ifrån det. Men jag vet inte om det går att klä om sufletten, den är ju fastnitad, men det kanske går ändå.

Ni som har sytt ny klädsel, hur har ni gjort och visa gärna hur vagnen ser ut.
Användarens profilbild
Av CarroGilles
Nu kan jag inte komma på vilken blogg jag sett en omklädd sulky på, men jag återkommer ifall minnet kommer tillbaka :hmm:
Vad menar du med att sufletten är fastnitad? Min ser inte ut att vara det...
Användarens profilbild
Av Titinea
Det är inte den nyaste sulkyn som vi fick tag på, men typ -98 eller nåt. Så de kanske har ändrat på sufletten, men det kanske går att ta bort tyget ändå. Jag kan ta kort på den så kanske fler kan bedöma om tyget går att ta bort.
Användarens profilbild
Av Titinea
Ah. Tack för tipset. Här är vagnen och sufletten. Efter en andra titt så ser den tyvärr lika fastnitad ut. Hmm.. får klura på det. Som du ser så är sufletten ordentligt solblekt (syns på övre bilden) och skulle behöva lite nytt tyg. Nja, hittar jag ingen lösning så får jag väl leta efter en ny suflett (lite surt eftersom den nya kostar mer än vagnen)
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har inte klätt om en sulky, men en barnvagn och använde den gamla klädseln som mall när jag klippte ut nya delar. Nitarna i sufletten minns jag inte riktigt hur jag gjorde med men jag har för mig att min man hjälpte mig att borra bort dom och sedan sätta fast nya. Trots det blev det en hel del handsömnad på sufletten.
Jag har för mig att melon har klätt om en sulky :hmm:
Såhär blev min vagn:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Titinea
Snyggt! :app:

Aha. Synd att jag inte har en man med borr... :lol: Ja, borra upp dem är nog det som gäller.

och för att få dit dem igen så måste man väl ha ett speciellt verktyg. Kanske en tång av något slag... :hmm:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Titinea skrev:Snyggt! :app:

Aha. Synd att jag inte har en man med borr... :lol: Ja, borra upp dem är nog det som gäller.

och för att få dit dem igen så måste man väl ha ett speciellt verktyg. Kanske en tång av något slag... :hmm:
Man behöver en tång som jag har för mig heter popnit-tång :hmm:
Användarens profilbild
Av CarroGilles
linafelicia skrev:

Fast popniten blir väl oftast bara snygg på ena sidan? Sticker det inte ut typ en pinne på andra sidan?
Användarens profilbild
Av telistant
CarroGilles skrev:
linafelicia skrev:

Fast popniten blir väl oftast bara snygg på ena sidan? Sticker det inte ut typ en pinne på andra sidan?
Pinnen försvinner när man "nitar" se till att ta en rostfri nit bara!
Användarens profilbild
Av karro54
Att popnita är enkelt det finns vita och det finns rostfria. Det svåra är nog att borra bort de gamla nitarna...
Användarens profilbild
Av Titinea
:heart: Åh, tack allesammans. Då ska jag bara klura på att ta bort de gamla...borr har vi.. men sen får vi väl se..
Användarens profilbild
Av Moson
Jag har precis samma fundering. Tänkte klä om vår Emmaljunga, är det soft den heter kanske? Den är typ likadan och har också fastnitad sufflett. Uppdatera gärna med hur det går :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?