Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Moson skrev:
nakum skrev:
Mosan skrev:Kanske skulle skaffa Nintendo efter att ha sett Kirby epic yarn :love:

http://www.youtube.com/watch?v=KvULlC9c7xg
Nämen! Jag som har ett nintendo och allt. :Hahaa:
Ni får komma på Kirbyjunta hos mig ;)
:app:
Köpte en sån grön fin vårjacka för ett par veckor sen och bara var tvuuuuuungen att ha våriga handledsvärmare till dem. :tumup:

Bild
Grymt sköna vill jag lova. Och snyggare än orginalet om jag får säga det själv. =) :loving:
http://cosymakes.com/2011/02/22/free-pa ... ass-mitts/
ganesha skrev:
Ketronya skrev: Jag har båda garnerna i samma hand, men det ena garnet lite längre upp på pekfingret och det andra lite längre ner än vanligt, då funkar det bra tycker jag :D Jag kommer aldrig kunna vänja mig vid att ha ett garn i vardera hand, känns jättekonstigt tycker jag, därför fungerar det här bäst för mig!

Det man inte får glömma är att dra lite i maskorna efter lite längre partier med den ena färgen, så att det garn som löper på baksidan inte blir för spänt. Och om man stickar lite längre partier med en färg bör man åtminstone var femte maska vrida det andra garnet om så att det inte blir för långa lösa trådar på baksidan.

Hoppas du hänger med på hur jag menar :D
Jag har provat att ha båda garnerna i en hand, så som första drops-instruktionsvideon visar. Det är nog den enda filmen i ämnet jag har sett när jag tänker efter. Men det GÅR inte. Jag kan inte hålla en tråd så långt ner på fingret som nedanför knogen, de glider ihop och hamnar jämte varandra, alternativt att den ena tråden är omöjligt att hålla spänd vilket leder till att pekfingret blir rakare och rakare och tills slut brakar det ihop.

Sen får jag så klart inte ihop det med hur spända trådarna är, men det känns mer som något man behöver öva sig fram till, precis som att få aviga maskor lika hårda som jämna vid slätstickning.

Den andra dropsvideon, med trådarna hängandes, kändes segt som sirap, det har jag nog inte tålamod till haha. Att hålla en tråd i varje hand får jag väl testa, känns som att det är lite knepigt.
Men det är väl bara till att övaövaöva. Fast det är tråååååkigt att inte få börja direkt! (säger hon som aldrig gjort en provlapp i hela sitt liv)
Jamen de går ihop lite för mig också, så jag särar på de mellan varje sticka (stickar på strumpstickor) och det funkar tycker jag, sen tycker jag inte det gör något ifall de råkar hamna nära varann, man kan ändå sticka med det ena genom att sticka in stickan och välja rätt garn... Kanske handlar det delvis om övning men framförallt tror jag att det handlar om att hitta en teknik som funkar för en, man får testa sig fram helt enkelt!
För tillfället stickar jag inte så mycket, jag broderar mest.
I April ska jag gå på kurs för Karin Holmberg som skrivit den underbara boken Karins broderier.
Bild
Jag har tänkt att jag ska sy en väska med yllebroderi på.
Just nu gör jag små provlappar som blir små väskor. När jag har kläder som inte har några fickor brukar jag ha en liten väska med axelrem att ha telefonen och nycklarna i när jag jobbar.
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev:För tillfället stickar jag inte så mycket, jag broderar mest.
I April ska jag gå på kurs för Karin Holmberg som skrivit den underbara boken Karins broderier.
Bild
Just nu gör jag små provlappar som blir små väskor. När jag har kläder som inte har några fickor brukar jag ha en liten väska med axelrem att ha telefonen och nycklarna i när jag jobbar.
Bild
Bild
:whut: Moohah, Jag vill också! *Hittar ingen tillräckligt överentusiastisk smiley*
Användarens profilbild
Av Elsa
kvarnvik skrev:
linafelicia skrev:För tillfället stickar jag inte så mycket, jag broderar mest.
Bild
Bild
Bild
:whut: Moohah, Jag vill också! *Hittar ingen tillräckligt överentusiastisk smiley*
Jag fick den i julklapp av svärmor. Otroligt vacker och inspirerande. :D :tumup:
Jag har stickat min första uppifrån-och-ner-kofta efter Tantkoftas beskrivning :)

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:Jag har stickat min första uppifrån-och-ner-kofta efter Tantkoftas beskrivning :)
Supersnygg! :vågen: Jag gillar de breda ränderna! Varför gör jag alltid smala? :hmm:
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?