Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hallon
Jag har sytt ett överdrag till ett av våra bilstolar och satt det över det ordinarie. Jag förstår inte hur det skulle kunna påverka funktionen på själva stolen på något annat sätt än t.ex en filt eller handduk?

Om TS fortfarande är pimpsugen så kan jag berätta att jag tog av ord. klädsel och ritade av alla delar och sydde ett nytt. Runt om sydde jag en kanal jag satte resår i. Sedan satte jag tillbaka båda överdragen på stolen. Nu är det sex år sedan och stolen används inte längre, så jag kan tyvärr inte bidra med en bild.

Till arvestol nummer två köpte jag ett nytt överdrag. Svindyrt, men lite enklare :roll:
Av Stinamina
jag har sytt och satt på en snyggare klädsel över en av våra stolar och trodde definitivt inte det skulle kunna påverka något och tror det faktiskt inte fortfarande.. det finns ju åkpåsar att sätta i stolarna när det exempel är vinter så det borde ju inte vara annorlunda med en extra tygsits. Att förändra och ta bort är väl kanske inte helt ok, men annars fattar jag inte hur funktionen ändras
Användarens profilbild
Av CarroGilles
Vi är ute på långfärder i Europa med bilen, minst två ggr per år vilket gör att det där med säkerhet känns extra viktigt! Har aldrig ändrat klädseln, men inför julens resa så tog jag och vadderade alla tre stolarna med extra skumplast. De har varit helt otroligt hårda och själv skulle jag nog inte kunna sitta så hårt mer än någon timma åt gången.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
CarroGilles skrev:Vi är ute på långfärder i Europa med bilen, minst två ggr per år vilket gör att det där med säkerhet känns extra viktigt! Har aldrig ändrat klädseln, men inför julens resa så tog jag och vadderade alla tre stolarna med extra skumplast. De har varit helt otroligt hårda och själv skulle jag nog inte kunna sitta så hårt mer än någon timma åt gången.
Nu är de två stolarna som vi har nu lite mjukare iallafall men den förra vi hade till stora dottern kändes sjukt oskön att sitta i längre stunder så den kasseras nu!
Användarens profilbild
Av Stark
leeloo skrev:jag har sytt och satt på en snyggare klädsel över en av våra stolar och trodde definitivt inte det skulle kunna påverka något och tror det faktiskt inte fortfarande.. det finns ju åkpåsar att sätta i stolarna när det exempel är vinter så det borde ju inte vara annorlunda med en extra tygsits. Att förändra och ta bort är väl kanske inte helt ok, men annars fattar jag inte hur funktionen ändras
Fast dessa ska man inte använda om den nu inte sätts över själva skalet. Dessa åkpåsar är ju inte gjorda av barbilstolstillverkaren utan av någon annan. Är den gjord av barnbilstolstillverkaren och testad ihop med stolen är det en annan femma.

Och visst är det för att ha ryggen fri. Jag tror inte att många förändringar skulle påverka, men hur vet vi 100 %? Och jag vill inte att mina tjejer ska agera krocktest-dockor.
Användarens profilbild
Av Titinea
CarroGilles skrev:Vi är ute på långfärder i Europa med bilen, minst två ggr per år vilket gör att det där med säkerhet känns extra viktigt! Har aldrig ändrat klädseln, men inför julens resa så tog jag och vadderade alla tre stolarna med extra skumplast. De har varit helt otroligt hårda och själv skulle jag nog inte kunna sitta så hårt mer än någon timma åt gången.
Jag har just tänkt på att de verkar så osköna stolarna. Min tjej sitter i en Britax Hiway och det är ju bara tyg mellan rumpan och den hårda plasten. Det måste vara grymt oskönt, tur att A har tygblöjor med skön vaddering. Men tur att de inte är av fleece (de hon har i bilen). Tänk då plastblöjor, de måste ju vara brandfarliga, eller?
Användarens profilbild
Av Stark
Titinea skrev:
Jag har just tänkt på att de verkar så osköna stolarna. Min tjej sitter i en Britax Hiway och det är ju bara tyg mellan rumpan och den hårda plasten. Det måste vara grymt oskönt, tur att A har tygblöjor med skön vaddering. Men tur att de inte är av fleece (de hon har i bilen). Tänk då plastblöjor, de måste ju vara brandfarliga, eller?
Men har de inte skummgummi mellan den hårda plasten och tyget? Det har i vart fall mina amerikanska stolar och C har aldrig klagat på att hon fått ont i stjärten av att sitta i stolen.
Användarens profilbild
Av CarroGilles
Cilia skrev:
Titinea skrev:
Men har de inte skummgummi mellan den hårda plasten och tyget? Det har i vart fall mina amerikanska stolar och C har aldrig klagat på att hon fått ont i stjärten av att sitta i stolen.
Jodå, det fanns redan ett skumplast lager i våra, men ack så tunt! Ett skämt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?