Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Zarabi
UWO skrev:
Zarabi skrev:
UWO skrev:
CrazyMagpie skrev:
Zarabi skrev:
Alecsandra skrev:Vilka naturbegåvningar dina barn är :-)
:iagree: Superhärlig!
:app:

Får man komma på kurs hos familjen-tårtdekoratörer nån dag?! 8)
Ska vidarebeforda era kommentarer i morgon. Just nu sover de.

Kurs går utmärkt! Gratis kaffe ingår. :D
:tumup: Jag kommer!
Sjaltårtkursträff! :app: (och lite tygisar kanske? :D )
Det kan ju knappt bli bättre än så!!!
Användarens profilbild
Av glis
Jag har verkligen inte sysslat med något i närheten av vad ni visar upp för underverk, inte ens bär-berget skulle jag ha kommit på, men nu har ni inspirerat mig till stordåd. Jag skulle vilja göra små enkla blommor att lägga på tårtor eller andra bakverk, kan ni hjälpa mig? De där silikonformarna med utstickare verkade vara hyfsat lätthanterliga, skall man alltså ha "flowerpaste" till dem? Håller det sig länge, för det lär väl inte gå åt några mängder om jag gör några ibland...
Vad blir i så fall nästa steg? Hur målar jag dem sedan? Vad är prisvärt när man är amatör?
Av lilla trasdockan
Jag älskar blommutstickarna :-) fb torkar och blir hårt som strössel medan sp håller sej mjukt. Hållbarheten är väl typ 4månader tror jag, inte helt hundra. Måla gör jag iaf med pulverfärg som man antingen torrborstar på eller så löser man upp den i lite vitsprit för att få typ akvarell färg
Användarens profilbild
Av glis
Alecsandra skrev:Jag älskar blommutstickarna :-) fb torkar och blir hårt som strössel medan sp håller sej mjukt. Hållbarheten är väl typ 4månader tror jag, inte helt hundra. Måla gör jag iaf med pulverfärg som man antingen torrborstar på eller så löser man upp den i lite vitsprit för att få typ akvarell färg
fb? sp?
Av lilla trasdockan
Kan tipsa om mina två favoritsidor också: kakburken-stort sortiment, snabb leverans, dock något dyr. Tårtpinglan-har de mesta man behöver på amatörnivå till bra priser. Dock ofta slutsålt och det dröjer någon vecka innan hon får in mer
Användarens profilbild
Av UWO
Det är helt ok att göra enkla blommor i marsipan också. Kavlingsmarsipan är lättare att jobba med än den på affären. Går att göra egen figurmarsipan också, jag tycker den blir bra.

Vad är du ute efter för blommor? En balltool eller dogbone kan du köpa för att forma blomman lite och ge den mer liv. En veining tool ger också bra effekt. Dessa redskap fungerar dock mindre bra på marsipan är min erfarenhet.

Annars skulle jag kanske göra 5-bladsblommor. Stansa ut, forma i ex en äggkopp eller dylikt (snapsglas?) för att få form på den. Och så spritsa en mitt, eller köpa silverkulor att lägga i mitten. Fästes på tårtan med lite kristyr alt vatten.
Av lilla trasdockan
jag får snart lite smått panik. hur tusan blandar jag pulverfärg/sprit på bästa sätt? det blir liksom ingen direkt färg oavsett hur jag gör, typ vattenfärg med för mycke vatten.
Användarens profilbild
Av UWO
Alecsandra skrev:jag får snart lite smått panik. hur tusan blandar jag pulverfärg/sprit på bästa sätt? det blir liksom ingen direkt färg oavsett hur jag gör, typ vattenfärg med för mycke vatten.
Vad ska du göra?

Jag tycker man behöver endast några droppar sprit, brukar använda en spruta för att droppa med.
Av lilla trasdockan
tänkte måla lite blommor, får inte till det med bara pulver å tänkte testa med lite sprit i. kanske skulle göra ett nytt försök imorgon då, pytte lite sprit å mycke pulver borde funka alltså?
Användarens profilbild
Av UWO
Alecsandra skrev:tänkte måla lite blommor, får inte till det med bara pulver å tänkte testa med lite sprit i. kanske skulle göra ett nytt försök imorgon då, pytte lite sprit å mycke pulver borde funka alltså?
Ja, jag skulle ha i mer pulver. Men gör en sats stor nog att måla allt så du inte får olika nyanser. Jag spar gamla färgburkar och blandar i. När jag målat klart låter jag färgen torka in och sen kan man blöta upp den igen vid behov.

Anette på Cake Design blandar med vatten, inte sprit, och tycker det går lika bra.
Av lilla trasdockan
Då blir det nytt försök imorgon hoppas jag får till någon blomma iaf annars får jag komma på någon annan dekoration fort som tusan
Av lilla trasdockan
denna har jag gjort idag, mycket stolt (har även en vit orkidé på torkning

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?