Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Men åhhhhh!!!! Denna vill jag ju ha... så vacker...men är det någon som känner till den? Avlastningen, är den bra? Jämfört m t ex WBS? Denna är ju i bambu, tänker jag... är den vävd då, eller? Kanske nån kan förklara för mig?
Bild

Beskrivning av sjalen:
http://www.ellevill.com/ds_product_info ... cts_id=225
Av sjaltokan
Det här vill du kanske inte höra men nu ville du veta :Hahaa:

Den är vävd, tunn och mjuk som en trikåsjal men med en vävd sjals egenskaper.

Den avlastar så som en lite tunnare sjal gör, alldeles utmärkt fram till kanske 2 års ålder, jag skulle inte bära min 3 åring i den mest för att jag tycker det är svårt att inte få den att skära in när man bär såpass tungt. Till honom föredrar jag en lite tjockare sjal.

Enda anledningen att inte jag äger en är för att jag tycker den är ful :hide:
Användarens profilbild
Av tweed
skönaste och mest lättknutna sjalen jag har provat. Jag har en brun och det är väl inte den snyggaste sjalen jag har sett men egenskaperna väger upp det tycker jag. Och den rosa var ju lite roligare, om man gillar rosa, :lol:
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Åh det låter ju bra! Men hur är den om man jämför med en slät Gås? En sån har jag o kan ej använda eftersom den avlastar för lite...
Användarens profilbild
Av tweed
Jag tror att vävsättet i paisleyn gör att den avlastar bättre än en gås som är tuskaftvävd, men det finnsdet säkert någon som kan uttala sig mer säkert om.
Av Ponyo
kvarnvik skrev:skönaste och mest lättknutna sjalen jag har provat. Jag har en brun och det är väl inte den snyggaste sjalen jag har sett men egenskaperna väger upp det tycker jag. Och den rosa var ju lite roligare, om man gillar rosa, :lol:
OM jag blir gravid, och du vill byta till en annan så vill jag gärna köpa din bruna. Jag är superkär i just den. :loving:
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:skönaste och mest lättknutna sjalen jag har provat. Jag har en brun och det är väl inte den snyggaste sjalen jag har sett men egenskaperna väger upp det tycker jag. Och den rosa var ju lite roligare, om man gillar rosa, :lol:
OM jag blir gravid, och du vill byta till en annan så vill jag gärna köpa din bruna. Jag är superkär i just den. :loving:
Ska tänka på det, men jag gillar den som sagt jättemycket, trots det kanske lite trista utseendet. Men det får jag väl komplettera med en annan sjal med lite roligare färger 8)
Av Franneke
Får jag kapa tråden lite och undra hur en Paisley är jämfört med en Zara, speciellt vad gäller avlastningen?

Jag börjar nämligen bli mer och mer förtjust i Zaran för att den avlastar så bra (tösen närmar sig 10 kilo, så det är inte mycket än, men jag tycker ändå jag känner skillnad mellan olika sjalar), men är så nyfiken på bambusjalar!! Jag vet egentligen inte riktigt än om jag tycker att Paisleyn är fin, men jag tror det, speciellt den i lila. :D
Av sjaltokan
Franneke skrev:Får jag kapa tråden lite och undra hur en Paisley är jämfört med en Zara, speciellt vad gäller avlastningen?

Jag börjar nämligen bli mer och mer förtjust i Zaran för att den avlastar så bra (tösen närmar sig 10 kilo, så det är inte mycket än, men jag tycker ändå jag känner skillnad mellan olika sjalar), men är så nyfiken på bambusjalar!! Jag vet egentligen inte riktigt än om jag tycker att Paisleyn är fin, men jag tror det, speciellt den i lila. :D
tunnare, mjukare med nästintill samma avlastning, det svåra med tunna sjalar tycker jag är att de lätt skär in när man bär stora barn..
Av Franneke
Tack Thowida! :tumup:

Jag håller med att det är svårare att knyta tyngre barn bra med tunna sjalar, nu är inte tösen särskilt tung än, men jag måste jobba mer med min supertunna Indio Burgund t ex än med andra sjalar.

Bambu verkar vara så härlig och jag är verkligen nyfiken. Jag klämde på en Natibaby diamond i bambu som också var väldigt mjuk, men det verkade vara ganska mycket giv i den. Jag tycker just om Zaras stumma vävsätt och om Paisleyn avlastar nästan lika bra måste jag verkligen fundera... 8)

Ojojoj, sjal- :twisted: på gång...
Användarens profilbild
Av tweed
Franneke skrev:Tack Thowida! :tumup:

Jag håller med att det är svårare att knyta tyngre barn bra med tunna sjalar, nu är inte tösen särskilt tung än, men jag måste jobba mer med min supertunna Indio Burgund t ex än med andra sjalar.

Bambu verkar vara så härlig och jag är verkligen nyfiken. Jag klämde på en Natibaby diamond i bambu som också var väldigt mjuk, men det verkade vara ganska mycket giv i den. Jag tycker just om Zaras stumma vävsätt och om Paisleyn avlastar nästan lika bra måste jag verkligen fundera... 8)

Ojojoj, sjal- :twisted: på gång...
Min Paisley är superhärlig och har varit sen jag fick hem den, ingen ingosning behövs. JAg har inte ens tvättat den än, för jag har inte kunnat vara utan den medan den torkar :roll: JAg tycker inte alls att den är lik Zaran, det enda som är likt är de långa avsmalnande ändarna som jag älskar. Men jag håller med thowida om att den avlastar ungefär lika bra. Men jag har inte burit något tungt barn i den än, så jag kan inte säga hur det är med ett sådant :D Sen tycker jag att avlastningen beror mycket på hur bra man lyckas knyta också, och iom att den är så lättknuten så blir det bra.

Ang. sjal :twisted: så får du titta in i den här tråden: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=182380
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag testburit min treåring på +15kg i den och jag kan säga att jag tycker att den avlastar bra med den tyngden också, inget svaj (så länge damen själv behagar sitta still alltså :lol: ) Inget som skär in.
Så här ser det ut :D
Bild
Användarens profilbild
Av mammagumman
kvarnvik skrev:Nu har jag testburit min treåring på +15kg i den och jag kan säga att jag tycker att den avlastar bra med den tyngden också, inget svaj (så länge damen själv behagar sitta still alltså :lol: ) Inget som skär in.
Bild
Åh vad fint! Ni är så fina och sjalen verkligen skitsnygg :love:
Användarens profilbild
Av tweed
mammagumman skrev:
kvarnvik skrev:Nu har jag testburit min treåring på +15kg i den och jag kan säga att jag tycker att den avlastar bra med den tyngden också, inget svaj (så länge damen själv behagar sitta still alltså :lol: ) Inget som skär in.
Tack :D
Vi älskar verkligen den här sjalen, och mönstret växer verkligen för mig för varje dag som går :loving: Visst kan jag sakna lite klatschigare färger, men man kan ju ha andra sjalar de dagar man är på det humöret 8)
H har förresten stenkoll på varför man sjalar. När hon kommer upp på ryggen så frågar hon var kameran är och sen ska vi gå in i sovrummet och fota :lol: Sen får jag ta ett galoppvarv runt i huset och sen är det bra :D
Användarens profilbild
Av mammagumman
kvarnvik skrev:
mammagumman skrev:
Tack :D
Vi älskar verkligen den här sjalen, och mönstret växer verkligen för mig för varje dag som går :loving: Visst kan jag sakna lite klatschigare färger, men man kan ju ha andra sjalar de dagar man är på det humöret 8)
H har förresten stenkoll på varför man sjalar. När hon kommer upp på ryggen så frågar hon var kameran är och sen ska vi gå in i sovrummet och fota :lol: Sen får jag ta ett galoppvarv runt i huset och sen är det bra :D
:fnissa:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?