Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:Tack för alla era komplimanger! Det är jätteroligt verkligen :vågen: :heart:

Juliusdotter: Dina vantar är jättemysiga. Är det räta och aviga sektioner som gör bubbelvarv?

Bubbi: Din fiskmössa blev jättefin! :love: :love: Men tar det inte rackarns lång tid att tvåändssticka en mössa? Jag skulle så gärna vilja men vet inte om jag håller ut... Det är viktigt att det blir rätt storlek va, för den blir lite mer stum än en som är stickad "vanligt"?
Tack!
Jag tyckte att den gick riktigt snabbt. Nu valde jag ett tjockt garn med flit (stickade med 5:or). Fick sticka om mudden några gånger för att få rätt stickfasthet, men sedan rullade det på. Den är inte så stum som man skulle kunna tro.
Då ska jag nog våga börja ändå :app:
Om JAG har lyckats sticka klart en tvåändsstickad mössa ska nog du också klara det. ;-)
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
melon skrev:
noranora skrev:
melon skrev:
noranora skrev:Fast nu har jag en fråga igen. Engelska förkortningen ssk (slip slip knit) vad heter den på svenska?
Vad jag vet så finns det inget svenskt ord för den. Men jag lovar inget :lol: det vore skoj att få reda på.
Men brukar man mer förklara den i ord i svenska beskrivningar då? (Eller förekommer den inte?)
Luddigt svarat, ursäkta. Nej, jag har inte sett den förekomma i någon beskrivning (men jag stickar inte så jätteofta efter svenska beskrivningar så vi ska nog kanske inte alls bry oss om vad jag säger :lol: )
Men vaddå? sticka samman två i främre maskbågen har jag nog stött på... tror jag...
Menar du "sticka 2m tillsammans rätt"?
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:Tack för alla era komplimanger! Det är jätteroligt verkligen :vågen: :heart:

Juliusdotter: Dina vantar är jättemysiga. Är det räta och aviga sektioner som gör bubbelvarv?

Bubbi: Din fiskmössa blev jättefin! :love: :love: Men tar det inte rackarns lång tid att tvåändssticka en mössa? Jag skulle så gärna vilja men vet inte om jag håller ut... Det är viktigt att det blir rätt storlek va, för den blir lite mer stum än en som är stickad "vanligt"?
Tack!
Jag tyckte att den gick riktigt snabbt. Nu valde jag ett tjockt garn med flit (stickade med 5:or). Fick sticka om mudden några gånger för att få rätt stickfasthet, men sedan rullade det på. Den är inte så stum som man skulle kunna tro.
Om JAG har lyckats sticka klart en tvåändsstickad mössa ska nog du också klara det. ;-)
:lol: :lol: Fast jag gillar egentligen inte mössor. Runda och tråkiga att sticka :Hahaa:
Av Ponyo
MuuM skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
Tack!
Mohaha, eller jag för den delen. Jag som inte ens kan tvåändssticka egentligen.
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
Tack!
Mohaha, eller jag för den delen. Jag som inte ens kan tvåändssticka egentligen.
Kan du ju!
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
noranora skrev:
melon skrev:
noranora skrev:Fast nu har jag en fråga igen. Engelska förkortningen ssk (slip slip knit) vad heter den på svenska?
Vad jag vet så finns det inget svenskt ord för den. Men jag lovar inget :lol: det vore skoj att få reda på.
Men brukar man mer förklara den i ord i svenska beskrivningar då? (Eller förekommer den inte?)
Luddigt svarat, ursäkta. Nej, jag har inte sett den förekomma i någon beskrivning (men jag stickar inte så jätteofta efter svenska beskrivningar så vi ska nog kanske inte alls bry oss om vad jag säger :lol: )
Men vaddå? sticka samman två i främre maskbågen har jag nog stött på... tror jag...
Nej. men jag kan ha rört ihop det
Men man brukar ju även prata om att minska åt höger och minska åt vänster.
I Bonniers står det som "enkel minskning åt vänster; version B"
ellla skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
noranora skrev:
melon skrev:
Nej. men jag kan ha rört ihop det
Men man brukar ju även prata om att minska åt höger och minska åt vänster.
I Bonniers står det som "enkel minskning åt vänster; version B"
Hittade precis också i den boken. "sticka ihop 2 rm vridet (lyft 1 maska, lyft 1 maska, sticka 2 räta maskor tillsammans)".
Tack för hjälpen :tumup:
Har fått klart pulsvärmare som har hängt med ett tag. Present till min brors flickvän.
Bild

Färgvalet är verkligen en vild chansning! Det rosa garnet (har ärvt mammas grytlappsgarnssamling) var värdelöst att sticka i. :? Så resåren blev sådär...jah. Si och så kan man väl säga.
(mönster http://creativeyarn.blogspot.com/2009/1 ... -free.html)
Användarens profilbild
Av Mosan
ganesha skrev:Har fått klart pulsvärmare som har hängt med ett tag. Present till min brors flickvän.
Bild

Färgvalet är verkligen en vild chansning! Det rosa garnet (har ärvt mammas grytlappsgarnssamling) var värdelöst att sticka i. :? Så resåren blev sådär...jah. Si och så kan man väl säga.
De blev ju söta, synd att garnet var så knepigt.
solängel skrev:
Elsa skrev:
melon skrev:Vet ni vet ni vet ni? Jag är med på knittys blogg!!! Virkat men ändå, knitty är ju en stickblogg :hide:
Det är du så väl värd! :heart: Jag är så imponerad över allt du gör. Du sprudlar ju av kreativitet och underbara idéer. En sann inspirationskälla! :urule:
:iagree:
:app: Pallen är fantastisk!
Användarens profilbild
Av ellla
Mosan skrev:
ganesha skrev:Har fått klart pulsvärmare som har hängt med ett tag. Present till min brors flickvän.
Bild

De blev ju söta, synd att garnet var så knepigt.
:iagree: gulligt färgval!
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?