Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Nu har jag gått och blivit rejält hybrid-sugen! och sy-sugen! Jag har varken sytt någon sele, mt eller hybrid tidigare så hjälp behövs!!

Tanken uppstod då det är så bökigt med ergon ovanpå alla vinterkläder... och eftersom jag är frusen av mig så åker mössan inte av förrän det är 25 grader ute, så att säga... (och knyta sjal hinner jag tyvärr inte, vi blir en timme sena till dagmamman som det är :/)

Storkillen har hunnit bli tre år och går knappt i ergon längre. Huvudstödet är ju bara att glömma när han somnar! :D
Lillkillen är 9 månader och ganska stor.

Alla tips är välkomna!! :)

Tusen tack!!! :)
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Kajsabajsa skrev:Här finns ett superbra mönster http://www.baranara.se/sidor/sele.html
Använd selmönstret och förläng bara axelbanden till ca två meter istället för att sätta remmar. Jag sydde min första sele efter det och hade då ingen större syvana. Det blev superbra och sen dess kan jag inte låta bli att sy MT och selar :lol:
Tack!! :) Jag har varit inne och tittat på den förut. Smart att göra den som hybrid! Tror du att rygg-delen blir bra eller ska jag göra den större?

Tack igen! :)
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Nu var det länge sen jag gjorde just den där men jag vet att bredden är för bred för min smak. Tror att tinaw skrivit om det också :hmm:
Jag gör min 40 bred, inkl sömsmån, så färdig bredd ligger ungefär på 38 cm och det tycker jag passar både mindre och större barn. Ska man bära enbart stora så kanske 45 är bra.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Kajsabajsa skrev:Nu var det länge sen jag gjorde just den där men jag vet att bredden är för bred för min smak. Tror att tinaw skrivit om det också :hmm:
Jag gör min 40 bred, inkl sömsmån, så färdig bredd ligger ungefär på 38 cm och det tycker jag passar både mindre och större barn. Ska man bära enbart stora så kanske 45 är bra.

Lycka till!
Tack! :)

Höjden på ryggdelen då? Det är mest där jag har "problem" med ergon.

/Sofia
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Panakeia skrev:här finns två bra klistrade trådar med mått på selar och mts för inspiration
http://www.sjalbarn.se/forum/viewforum.php?f=3

hur man vill ha det är alltid en smaksak. Jag gillar skålade sittdelar bäst och gör mina betydligt bredare än kajsa - ca 50 till så stora barn.
Ah, tack! :)

Nu har jag en massa att titta på. Jag köpte faktiskt lendatyg för flera år sedan med detta i åtanke men sen blev det inte av... Nu så måste jag ta mig tid!! :)

Användarens profilbild
Av emindy
*tassar*

Jag har samlat på mig delar och tyg till en hybrid och sedan till och med lånat ut vår bästa meitai eftersom den ändå var lite liten och jag skulle sy en ny... Men inte har den blivit av! Men nu så kanske!
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Panakeia skrev: Jag gillar skålade sittdelar bäst och gör mina betydligt bredare än kajsa - ca 50 till så stora barn.
Att göra dem skålade är jag nyfiken på hur man gör? Vi har en hybrid här hemma men jag föredrar boban just för att hybriden inte är skålad... Jag kanske får sy något nytt! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?