Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Detta håller jag på med nu.
Den ser grymt flammig ut på bilden. Fullt så flammig är den inte irl.
Sedan jag tog bilden har jag stickat klart ärmarna, och hunnit ca 5 cm ner över magen.
Polokragen ska jag repa upp och sticka om. För den ska bli betydligt vidare. Iom dubbelstickningen så står kragen upp av sig själv, och behöver inte vara så tajt.
Jag vågar inte ens visa min inspiration, för originalet är så mycket snyggare. Jag hoppas att maskorna kommer bli jämnare efter tvätt.
Senast redigerad av Ponyo den mån okt 08, 2012 17:40, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ponyo
melon skrev:Bubbi: Jättefin! Är det hellånga ärmar? Och är hela tröjan dubbelstickad eller bara kragen?
Japp, hellånga ärmar. Jag gillar inte korta ärmar.
Sa fel, den är inte dubbelstickad. Det är varannan maska vit och svart. Så den blir tjockare och stelare än vanligt stickat.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Boråsare och andra i närheten, har ni tänkt gå på det här: http://www.boras.se/forvaltningar/kultu ... html#Bild2
JAg skulle gärna vilja gå, nån som vill hänga på?
Menar du stickhappening? Nja, Kosmos och jag var där ifjol (i förrfjol?) och jag tyckte det var lite fattigt. 60:- för att titta på lite garner och nån liten utställning. Kan hända det är större i år, det vet inte jag.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Boråsare och andra i närheten, har ni tänkt gå på det här: http://www.boras.se/forvaltningar/kultu ... html#Bild2
JAg skulle gärna vilja gå, nån som vill hänga på?
Menar du stickhappening? Nja, Kosmos och jag var där ifjol (i förrfjol?) och jag tyckte det var lite fattigt. 60:- för att titta på lite garner och nån liten utställning. Kan hända det är större i år, det vet inte jag.
Det kanske det är, jag är ändå intresserad av att titta på utställningen om 70-talsdesign också, och då var ju inträdet ändå inkluderat.
Av MariaL
Hej alla glada stickorskor!
Håller på med en jätte rolig kofta nu http://www.ravelry.com/projects/tikru/krookus-cardigan Jag hoppas att ni kan se mönstret för jag behöver hjälp !!! Det är överst på möntret där kablarna ska gå ihop i en ring. Man ska sticka 7 maskor till 1. Det står så här: Sl 4 knitwise to right-hand needle, k1 * sl 1 on right hand needle, sl 1 on left hand needle over slipped sts, remove 1 to right-hand needle; repeat from* 3 more times

Jag har bekymer med flytta maskor och vad menar de plötsligt med remove. SNÄLLA hjälp. Jag har stickat upp till ärmarna och båda ärmarna så jag vill inte ge upp nu.

// Maria
Jag har fortfarande bekymmer med att mina KnitPro spetsar gängar av när jag stickar. Eller, ena spetsen, den jag stickar till när jag stickar räta och ifrån när jag stickar aviga (stickar slätstickning) Funderar på om det är gängan som är dålig, eller om det beror på, hur ska jag förklara min tanke, att man vrider olika när man sitckar räta respektiva aviga och då skruvar upp den?Kommer jag ihåg att dra åt innan jag påbörjar ett nytt varv går det oftast bra, annars är det ju rätt enerverande när den börjar skruva upp sig.
LumLumLum skrev:Jag har fortfarande bekymmer med att mina KnitPro spetsar gängar av när jag stickar. Eller, ena spetsen, den jag stickar till när jag stickar räta och ifrån när jag stickar aviga (stickar slätstickning) Funderar på om det är gängan som är dålig, eller om det beror på, hur ska jag förklara min tanke, att man vrider olika när man sitckar räta respektiva aviga och då skruvar upp den?Kommer jag ihåg att dra åt innan jag påbörjar ett nytt varv går det oftast bra, annars är det ju rätt enerverande när den börjar skruva upp sig.
Det har bara hänt mej en gång när jag glömde använda den lilla pinnen för att dra åt gängorna. Om det inte funkar fastän du använder den (håll i hylsan när du drar åt) så borde du nog reklamera.
Jag har massa ullgarn, men lite sådär småsticksigt liksom. Inte merinomjukt direkt...ett gäng gröna och ett gäng oranga nyanser. Får väl bli något till i höst kan jag tänka mig, men vad vill man göra i ett ullgarn som är lite sticksigt?
Användarens profilbild
Av melon
MariaL skrev:Hej alla glada stickorskor!
Håller på med en jätte rolig kofta nu http://www.ravelry.com/projects/tikru/krookus-cardigan Jag hoppas att ni kan se mönstret för jag behöver hjälp !!! Det är överst på möntret där kablarna ska gå ihop i en ring. Man ska sticka 7 maskor till 1. Det står så här: Sl 4 knitwise to right-hand needle, k1 * sl 1 on right hand needle, sl 1 on left hand needle over slipped sts, remove 1 to right-hand needle; repeat from* 3 more times

Jag har bekymer med flytta maskor och vad menar de plötsligt med remove. SNÄLLA hjälp. Jag har stickat upp till ärmarna och båda ärmarna så jag vill inte ge upp nu.

// Maria
Jag tolkar remove som att du ska flytta en maska från höger till vänster sticka. Men jag förstår inte riktigt, det är väldigt mycket lyftande hit och dit :hmm: finns det något diagram? Mönstret verkar bara finnas i en bok så jag kan inte kolla.
Användarens profilbild
Av melon
telistant skrev:
LumLumLum skrev:Jag har fortfarande bekymmer med att mina KnitPro spetsar gängar av när jag stickar. Eller, ena spetsen, den jag stickar till när jag stickar räta och ifrån när jag stickar aviga (stickar slätstickning) Funderar på om det är gängan som är dålig, eller om det beror på, hur ska jag förklara min tanke, att man vrider olika när man sitckar räta respektiva aviga och då skruvar upp den?Kommer jag ihåg att dra åt innan jag påbörjar ett nytt varv går det oftast bra, annars är det ju rätt enerverande när den börjar skruva upp sig.
Det har bara hänt mej en gång när jag glömde använda den lilla pinnen för att dra åt gängorna. Om det inte funkar fastän du använder den (håll i hylsan när du drar åt) så borde du nog reklamera.
Håller med. Det har dock hänt mig ett par gånger, men då har det räckt att skruva åt den igen. Om det alltid händer på samma sticka och aldrig på någon annan tycker jag absolut du ska reklamera!
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?