Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Ungen har börjat växa ur de minsta kläderna här, och jag är så SJUKT sugen på att åka och handla massa tyger och sy tokmycket! ... men jag inser liksom att det inte finns tid att göra det, och dessutom finns det ju massor med kläder i följande storlekar i källaren (svärmor kommer på besök imorgon så jag tänkte utnyttja hennes armar till att placera bäbis i och själv få armarna fria att rensa & organisera kläder med).
Men jag viiiiiiiiill ta en tur till Söderköping och Linköping och hamstra fina mjuka tyger...
glis skrev:
MammaTess skrev: Sorry, men tittade inte så mycket på västen..för den bebisen :love: :love: , västen är jättefin men kommer lite i skymundan :lol:
:iagree:
Tack :rodna: Jag vet, hon är som en liten solstråle... Kan ni gissa att bebis sekunden innan bilderna började tas satt och illvrålade och var skitförbannat med ihopskrynklat ansikte... Så fort kameran kom fram strålade hon upp och gav mig hur många fina bilder som helst, synd bara att jag inte orkade justera kamerainställningarna så en del är lite överexponerade...
Användarens profilbild
Av Jennelii
Om man ska sy en tröja tex med jättemönstrat tyg, eller molntyget tex.. ska man mönsterpassa i armarna eller är det överkurs? Och hur mönsterpassar man en ärm :hmm:
Användarens profilbild
Av puppan
Min kjol är klar :vågen:
Jag är jättenöjd, nu behöver det bara bli lite varmare så jag kan börja använda den också :wink:
Användarens profilbild
Av mimpen
Panakeia skrev:
ellla skrev:
Moson skrev:
mimpen skrev:
Moson skrev:
mimpen skrev:Fråga: Jag har mest bara sytt kläder i elastiska material. Om jag skulle sy en liten pyjamas i flanell åt en kompis bäbis. Hur tänker man då om mönstrena? Är det andra mönster man ska använda då eller? När inte tyget stretchar alltså?
Japp, du måste ha ett mönster gjort för vävda material. Är det typ skjorta o byxa du tänker eller vill du göra en heldress?
Hon ville ha en heldress, pyjamasstuk! Har du nåt braigt mönster kanske? Eller humleblomstern kanske har, jag kan alltid ropa på henne :fnissa: (vi bor nästgårds och har barnen på dagis ihop...)
Jag tror inte jag har det. Kan inte se det framför mig riktigt heller.
Jag tycker att ett mönster med mycket rörelsevidd borde funka!

och resår i ryggen så ser det inte ut som man klätt barnet i en påse:-)
tänk som en overall - de är ju också i vävt tyg
Lyfter upp den här frågan igen. Säg mig. Ur Meedom, ska man satsa på modell 2 eller 3? Och, hur syr man resår i ryggen? :hmm:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
mimpen skrev:
Panakeia skrev:
ellla skrev:
Moson skrev:
mimpen skrev:
Moson skrev:
mimpen skrev:Fråga: Jag har mest bara sytt kläder i elastiska material. Om jag skulle sy en liten pyjamas i flanell åt en kompis bäbis. Hur tänker man då om mönstrena? Är det andra mönster man ska använda då eller? När inte tyget stretchar alltså?
Japp, du måste ha ett mönster gjort för vävda material. Är det typ skjorta o byxa du tänker eller vill du göra en heldress?
Hon ville ha en heldress, pyjamasstuk! Har du nåt braigt mönster kanske? Eller humleblomstern kanske har, jag kan alltid ropa på henne :fnissa: (vi bor nästgårds och har barnen på dagis ihop...)

Lyfter upp den här frågan igen. Säg mig. Ur Meedom, ska man satsa på modell 2 eller 3? Och, hur syr man resår i ryggen? :hmm:
Resår i ryggen syr man väl fast med trestegssicksack och sen syr man en tunnel av tyg ovanpå. Alternativt syr en tu nnel som man trär med resår som man syr fast i varje sida i stället
Användarens profilbild
Av mimpen
Trulsamin skrev:
mimpen skrev:
Panakeia skrev:
ellla skrev:
Moson skrev:
mimpen skrev:
Moson skrev:

Resår i ryggen syr man väl fast med trestegssicksack och sen syr man en tunnel av tyg ovanpå. Alternativt syr en tu nnel som man trär med resår som man syr fast i varje sida i stället
Men, hur syr man liksom en tunnel av tyg mitt på en mönsterdel? Syr man fast den bara med vanlig raksäm? Eller syr man den räta mot räta, nej, det går ju inte att vränga den rätt sen liksom. :gaah: Är jag trög idag kanske... :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:Idag fick jag min nya symaskin! :vågen:

Man fick ju en jäkla massa tråd med (köpte från SMD), är det någon som vet om den är något att ha?
JAg använder den och tycker att den funkar bra, har använt den både i pfaffen och i OL:en. Det är toppen att ha så många färger hemma :tumup: Jag tycker att den är likvärdig med bibbis tråd.
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?