Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Funderar. Om man syr en heldress åt en bäbis så blir det ju liksom en söm mitt bak i ryggen. Det kan ju inte vara så skönt för bäbisen... Som typ ligger på rygg jämt eller har tryck på ryggen av sjalen. Varför är alla mönster jag har hittat konstruerade på det viset?! :hmm:
Användarens profilbild
Av puppan
ernamalin skrev:
puppan skrev:
Vinterhumlan skrev:
puppan skrev:Inspirerad av mimpens kjolprat har jag börjat att sy på en kjol åt mig själv.
Den är enkel, en kvadrat som sys ihop på kortsidorna och så smock upptill.
Nu skaj ag göra ganska stora pösiga fickor som ska sitta på sidorna.
Hoppas den blir bra. :D
Det låter fint!
Avis att du vågar dig på smock! Jag hade gärna velat prova men har fått för mig att jag inte klarar det :?
Hur får du på resåren på spolen? För hand? Skall den vara i sträckt tillstånd då?
Det är ganska lätt faktiskt, men man måste göra ett par varv innan det börjar dra ihop sig ordentligt.
Jag rullar på för hand och sträcker något medans jag rullar.

Jag hittade beskrivningen på en blogg och där så sydde hon smock och sedan gjorde hon en vanlig fåll och förstärkte med en vanlig resår i fållen.
Väldigt smart måste jag säga, så ska jag alltid göra hädanefter när jag syr smock.

Vilken blogg??? :D
http://www.dana-made-it.com/2008/07/tut ... ckets.html
mimpen skrev:Funderar. Om man syr en heldress åt en bäbis så blir det ju liksom en söm mitt bak i ryggen. Det kan ju inte vara så skönt för bäbisen... Som typ ligger på rygg jämt eller har tryck på ryggen av sjalen. Varför är alla mönster jag har hittat konstruerade på det viset?! :hmm:
Jag har ett mönster där det inte är söm bak. Vill du låna, eller?
Av Enid
Humleblomstern skrev:
mimpen skrev:Funderar. Om man syr en heldress åt en bäbis så blir det ju liksom en söm mitt bak i ryggen. Det kan ju inte vara så skönt för bäbisen... Som typ ligger på rygg jämt eller har tryck på ryggen av sjalen. Varför är alla mönster jag har hittat konstruerade på det viset?! :hmm:
Man kan "trolla bort" sömmen genom att göra en grenkil men jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas förklara hur man gör utan en lång tutorial med bilder :lol: . Men som Humleblomster säger så finns det mönster utan, Ottobre har haft flera såna mönster bla :tumup: .
Användarens profilbild
Av karro54
Har just gjort min första vändbara väska, jag blev jättenöjd men eftersom jag har vaxduk som yttertyg så valde jag att använda snedslå. Men hur får jag snyggt där den går ihop, hur jag än gör blir det ojämt och nästen lite knöligt.
Användarens profilbild
Av Stream
karro54 skrev:Har just gjort min första vändbara väska, jag blev jättenöjd men eftersom jag har vaxduk som yttertyg så valde jag att använda snedslå. Men hur får jag snyggt där den går ihop, hur jag än gör blir det ojämt och nästen lite knöligt.
Jag hittar ingen bra förklaring med bilder när jag googlar, så jag ska försöka skriva. Om du lämnar en bit i början och i slutet, kanske 5 cm på varje sida, som du inte syr fast. Då kan du klippa snedslån med sömsmån och sy ihop dem med varandra, innan du syr fast den sista biten runt kanten på väskan. Gick det att förstå?
Användarens profilbild
Av karro54
Stream skrev:
karro54 skrev:Har just gjort min första vändbara väska, jag blev jättenöjd men eftersom jag har vaxduk som yttertyg så valde jag att använda snedslå. Men hur får jag snyggt där den går ihop, hur jag än gör blir det ojämt och nästen lite knöligt.
Jag hittar ingen bra förklaring med bilder när jag googlar, så jag ska försöka skriva. Om du lämnar en bit i början och i slutet, kanske 5 cm på varje sida, som du inte syr fast. Då kan du klippa snedslån med sömsmån och sy ihop dem med varandra, innan du syr fast den sista biten runt kanten på väskan. Gick det att förstå?
Ja det måste ju bli bra! Tack!
puppan skrev:
ernamalin skrev:
puppan skrev:
Vinterhumlan skrev:
puppan skrev:Inspirerad av mimpens kjolprat har jag börjat att sy på en kjol åt mig själv.
Den är enkel, en kvadrat som sys ihop på kortsidorna och så smock upptill.
Nu skaj ag göra ganska stora pösiga fickor som ska sitta på sidorna.
Hoppas den blir bra. :D
Det låter fint!
Avis att du vågar dig på smock! Jag hade gärna velat prova men har fått för mig att jag inte klarar det :?
Hur får du på resåren på spolen? För hand? Skall den vara i sträckt tillstånd då?
Det är ganska lätt faktiskt, men man måste göra ett par varv innan det börjar dra ihop sig ordentligt.
Jag rullar på för hand och sträcker något medans jag rullar.

Jag hittade beskrivningen på en blogg och där så sydde hon smock och sedan gjorde hon en vanlig fåll och förstärkte med en vanlig resår i fållen.
Väldigt smart måste jag säga, så ska jag alltid göra hädanefter när jag syr smock.

Vilken blogg??? :D
http://www.dana-made-it.com/2008/07/tut ... ckets.html
TACK! :D
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:
:vågen: Jag tycker snart det verkar som att jag kunde ta hela din mönsterhög och kopiera alltihopet :lol:
mimpen skrev:
Humleblomstern skrev:
:vågen: Jag tycker snart det verkar som att jag kunde ta hela din mönsterhög och kopiera alltihopet :lol:
Då får du jobba, jag har samlat på mig maaaasor av mönster :lol: !
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:
mimpen skrev:
Humleblomstern skrev:
Då får du jobba, jag har samlat på mig maaaasor av mönster :lol: !
:fnissa: Jag syr ändå inget för närvarande, så det är ingen panik och fara på taket. Jag har för ont i en axel för att sy några mängder just nu.
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?