medlawg skrev:EmelieNJ skrev:medlawg skrev:Ok, det verkar som att jag är lite fel person att svara eftersom jag har svårt att se ett problem i att barnet får ligga på sängen medan man borstar tänderna, förutsatt att det inte är ledset. Men vi har alla olika sätt att se på saken.
Vad gäller det praktiska, Hur gammalt är barnet? Kan det funka att bära på höften eller ryggen så att han slipper trycket mot magen? Eller så får ni väl komma överrens om att han tar en större del av hushållssysslorna om du tar mer tid med barnet, så du kan sitta bekvämt och spara ryggen och inte göra allt bärandes.
B är 4 månader. Min sambo testar just nu att bära på ryggen. Ska fråga honom sedan 
Hoppas det funkar! Att jag tyckte det var ok att barnet ligger på sängen var för att du skrev att det var "för att hämta något snabbt eller borsta tänderna". Blir det mest hela tiden kan jag mer se att du inte tycker det är ok.
Nja, han tyckte att bära på rygg var jobbigt. Han säger att han är rädd för att klämma B, att B får det för tajt, men det är ju de som gör att det känns mer stabilt. Han vet att han inte klämmer honom, men det är hans känsla. Synd.
Hehe, förstår. Det jag menade var att han gärna lägger B på sängen medans hans ska göra "snabba" saker, men att det då blir mer och mer och tillslut så ligger B alldeles för länge enligt mig