Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Om man ska använda balsam för att få något stickat mindre stickigt... gör man bara precis som när man tvättar håret - eller skulle man ha i balsamet hela tiden medans man blötlägger det...?

(Tur att man frågar i tid, jag har redan lagt scarfen i blöt......)
Kaffemoster skrev:Om man ska använda balsam för att få något stickat mindre stickigt... gör man bara precis som när man tvättar håret - eller skulle man ha i balsamet hela tiden medans man blötlägger det...?

(Tur att man frågar i tid, jag har redan lagt scarfen i blöt......)
Jag har gjort som vanligt när man tvättar håret, blandar in det och sköljt, men lite slarvigare än när jag sköljer håret
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:Jag har fuskat och börjat sticka utan provlapp. Jag ska Tova och minns inte om stickad ull brukar krympa mest på bredden eller höjden. Någon som vet?
Det krymper mest på höjden, åtminstone slätstickning, vet inte om andra mönster krymper mer på bredden.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
melon skrev:Jag har fuskat och börjat sticka utan provlapp. Jag ska Tova och minns inte om stickad ull brukar krympa mest på bredden eller höjden. Någon som vet?
Det krymper mest på höjden, åtminstone slätstickning, vet inte om andra mönster krymper mer på bredden.
Rackarns jag hade hoppats att det var tvärtom för då hade jag snart varit klar :lol:
melon skrev:
Fryle skrev:
Rackarns jag hade hoppats att det var tvärtom för då hade jag snart varit klar :lol:
Är din upplevelse också att dubbelstickning växer mindre på höjden än slätstickning?
Egentligen känns det vansinnigt, men jag fick sticka tre mönsterrapporter istället för två för att mina vantar skulle bli lagom (jag anpassade ju en "vanligt"mönster till dubbelstickning)
Jag tyckte att jag på ravelry såg åsikter i linje med det - men jag skulle vilja ha den logiska förklaringen!!! :D
Jag köpte ett mönster på ravelry på ett par babytossor, men jag blir tokig. Det är så mycket fel i det och vissa delar stämmer inte alls.. :hopmad: Jag mailade designern om felen och fick lösningar som inte alls är lösningar utan bara skapar mer problem.. Åh, jag blir frustrerad och ville bara vräka ur mig någonstans!
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Fryle skrev:
Är din upplevelse också att dubbelstickning växer mindre på höjden än slätstickning?
Egentligen känns det vansinnigt, men jag fick sticka tre mönsterrapporter istället för två för att mina vantar skulle bli lagom (jag anpassade ju en "vanligt"mönster till dubbelstickning)
Jag tyckte att jag på ravelry såg åsikter i linje med det - men jag skulle vilja ha den logiska förklaringen!!! :D
Ja, det tycker jag med. Mitt mönster ser utdraget ut på bredden och det går förfärligt långsamt trots att jag stickat massor med varv. Jag tror att det beror på att maskorna dras ut på bredden när maskan i andra lagret stickas.
pulibus skrev:Jag köpte ett mönster på ravelry på ett par babytossor, men jag blir tokig. Det är så mycket fel i det och vissa delar stämmer inte alls.. :hopmad: Jag mailade designern om felen och fick lösningar som inte alls är lösningar utan bara skapar mer problem.. Åh, jag blir frustrerad och ville bara vräka ur mig någonstans!
Fy så tråkigt!!
Köper man ett mönster vill man ju verkligen att det ska vara korrekturläst och korrekt!
Användarens profilbild
Av Mosan
pulibus skrev:Jag köpte ett mönster på ravelry på ett par babytossor, men jag blir tokig. Det är så mycket fel i det och vissa delar stämmer inte alls.. :hopmad: Jag mailade designern om felen och fick lösningar som inte alls är lösningar utan bara skapar mer problem.. Åh, jag blir frustrerad och ville bara vräka ur mig någonstans!
Vad trist!
Användarens profilbild
Av Mosan
Vad fint det är!
melon skrev:Idag har jag tovat ihop min dubbelstickning. Det är jätteroligt att se det krympa ihop och dessutom luktar såpan så gott.

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:
Vad trist!
Å så jobbigt!! Har du betalat mycket för det? Du hittar ingen KAL som kanske kan vara till större hjälp?
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?