Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min dotter är två månader och vill BARA bli buren. Vi har en ergobaby som funkar bra, men jag ville ändå prova sjal. Bestämde mig för en looma sino efter att ha läst här på sjalbarn. Beställde en sjal på loomas hemsida för två veckor sedan och betalade i förskott. Enligt hemsidan ska leveranstiden vara 2-4 arbetsdagar, men jag har fortfarande inte fått någon sjal! :cry:
Jag har mailat looma två gånger utan svar, och ringt (telefonen är avstängd). Är det jag som har otur eller är det inte ett seriöst företag?
semla skrev:Min dotter är två månader och vill BARA bli buren. Vi har en ergobaby som funkar bra, men jag ville ändå prova sjal. Bestämde mig för en looma sino efter att ha läst här på sjalbarn. Beställde en sjal på loomas hemsida för två veckor sedan och betalade i förskott. Enligt hemsidan ska leveranstiden vara 2-4 arbetsdagar, men jag har fortfarande inte fått någon sjal! :cry:
Jag har mailat looma två gånger utan svar, och ringt (telefonen är avstängd). Är det jag som har otur eller är det inte ett seriöst företag?
Har svårt att tänka mig att de inte är seriösa. Hoppas att det löser sig och att det bara är en tillfällighet.
Jag har aldrig beställt direkt från dom men de är ett etablerat företag och har varit seriösa, jag hoppas det är så fortfarande för de har bra sjalar!!

För 4 år sedan vet jag att de hade problem med leveranserna en period när beställningarna var många och de expanderade mycket. Det var dock inte Looma som problemet låg hos utan deras dåvarande leverantör. Sen dess har jag inte hört något negativt om Looma.

Tråkigt att du inte fått sjalen än,
Jag har beställt från de innan. Jag fick min sino inom en veckas tid.
Det kan vara så de inte har varan i lagret och levaröntören dröjer.
Tyvärr verkar de inte så seriösa längre. Inget svar på mail, telefonen konstant avstängd, och ingen sjal. VARNING för denna sida alltså! Sjalen verkar ju jättebra, men mitt tips är att beställa den från någon återförsäljare istället.
Själv vet jag inte vad jag ska göra, det blir ju lite dyrt med en sjal till, jag vet inte ens om min dotter (och jag) gillar sjal. :hmm: Dålig sjalstart alltså! :(
Väntade du på svarsmail innan förskottsbetalningen, förresten?

Förskottsbetalning

Betala EJ in i förskott förrän Ni fått ett svarsmail på att varan finns i lager!

Förskottsbetalning skall vara oss till handa senast 7 dagar efter ordern är bekräftad. Betalningen skall mäskas med order nr eller fakturanr och namn på beställaren.

Betalning sker till BG 5030-9873 eller PG 168186-5

PayPal

För mer information om PayPal läs mer här. Vi skickar en förfråga till er inom 8 tim och ni kan där igenom betala med kort.

Alla utlandsbetalninga sker via PayPal.

Faktura

Vid faktura betalning så tillkommer en avgift på 30.- . På fakturan gäller betalning med 10 dagar netto. På betalningen måste fakturanummer uppges.

tinaw skrev:Väntade du på svarsmail innan förskottsbetalningen, förresten?
Jag fick en orderbekräftelse och var lite osäker på om den var "svarsmailet" eller inte, så jag väntade ett par dagar med att betala, men när jag sen inte hörde nåt tänkte jag att det nog var orderbekräftelsen de menade. Det står ju att man måste betala inom en vecka efter att ordern är bekräftad. Nu är det ju lätt att vara efterklok och inse att jag borde ringt och frågat hur jag skulle göra :ooops: Så kan det gå när man vill ha sjalen så fort som möjligt!

Men hur som helst, nu har det gått två veckor sen ordern bekräftades, och om jag nu gjorde fel eller om varan inte finns i lager kunde de ju höra av sig, så skulle det vara lugnt. Jag måste inte ha just den färgen jag beställde t ex, men det kan jag ju inte säga när de inte går att kontakta.
semla skrev:Tyvärr verkar de inte så seriösa längre. Inget svar på mail, telefonen konstant avstängd, och ingen sjal. VARNING för denna sida alltså! Sjalen verkar ju jättebra, men mitt tips är att beställa den från någon återförsäljare istället.
Själv vet jag inte vad jag ska göra, det blir ju lite dyrt med en sjal till, jag vet inte ens om min dotter (och jag) gillar sjal. :hmm: Dålig sjalstart alltså! :(
Har ingen erfarenhet av looma.se men ett företag som är okontaktbart verkar klart skummt. :| :thumbdown:
Har du bestält det via vara nära. Det värkar som de har hand om looma.nu De hittar du här på högra sidan tredje från högst up sjalar.nu
De Kanshe vet nåt.
KATARINA skrev:
Bina skrev:Looma såldes väl? :hmm:
Sjalar.nu eller Småfolket togs över av Vara Nära och Ulla som hade det var tidigare även delägare i Looma, Looma har dock inte sålts.
Just så! Sajten sjalar.nu ägs av VaraNära. Looma som tillverkar Sino har däremot inte sålts...
Jag har bara bra erfarenhet. Köpte en beg ringo på blocket som var repad i tyget. Mailade Looma och frågade om garantin! De skickade en ny mot den gamla i retur :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?