Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hade tänkt införskaffa en bärsele och har tittat lite på ergo och beco... Har trikåsjal men det blir för varmt med den så fort sommaren kommer här där jag bor och därför tänkte jag att en bärsele kunde vara ett bra alternativ. Nån som kan tipsa om en bärsele i ett material som lämpar sig för varmare klimat?
En MeiTai kanske? I något ljust tyg :tumup: .

Vi bar i en gammal Ergo under värmeböljan i mellaneurope för några år sedan, 40-45 grader varmt i skuggan och det gick bra. Det var en stor fördel att insidan av midjeband och axelbanden var av bomull (vilket det inte är på Patapum). Vi satte ett stort tunt tygstycke (stor snusnäsduk eller liten sarong) över A som blev buren för att skydda mot solen och så hade han en stor solhatt på sig och vi undvek solen så bra det gick.
Mirjam skrev:Vi har haft Ergo när vi varit i Italien sommartid och det har funkat bra. Trikåsjal har känts alldeles för varmt.
Vilken ergo? Såg att de har en modell som heter sport som ska vara "lätt och luftig" men finns ju bara i svart vad jag förstår och det drar ju åt sig värme... kanske vore det smartare att satsa på en original i ljus färg...
lsofial skrev:
Mirjam skrev:Vi har haft Ergo när vi varit i Italien sommartid och det har funkat bra. Trikåsjal har känts alldeles för varmt.
Vilken ergo? Såg att de har en modell som heter sport som ska vara "lätt och luftig" men finns ju bara i svart vad jag förstår och det drar ju åt sig värme... kanske vore det smartare att satsa på en original i ljus färg...
Vi har en original i svart (med grön insida). Det kan nog tänkas att en ljus är ännu bättre, har inte testat sport så svårt att säga :)
herilane skrev:
lsofial skrev:
herilane skrev:Connecta i solarweave?
http://www.bigmamaslings.co.uk/zen-cart ... p-696.html

PS ser nu att Connecta håller på att läggas ner, vill du ha en så får du nog skynda dig.
Har du testat den själv?
Inte just den i solarweave. Men den vanliga Connectan är min favoritsele.
Ok, har mest hört om beco och ergo och var därför lite inne på dem men jag är som sagt öppen, varför connecta?
lsofial skrev:
herilane skrev:
lsofial skrev:

PS ser nu att Connecta håller på att läggas ner, vill du ha en så får du nog skynda dig.
Har du testat den själv?
Ok, har mest hört om beco och ergo och var därför lite inne på dem men jag är som sagt öppen, varför connecta?
Den passar mig för att den är så liten och lätt och nätt. Den har relativt tunt vadderade och därmed mycket smidiga axelband, samma för selens "kropp". Ingen vaddering alls i midjan. Axelbanden fästs med spännen så man kan korsa dem också.

När I blev större (typ 11-12 kg) ville jag ha mer vaddering och köpte en mei tai med utbredbara axelband och vadderad midja, men fram tills dess var Connectan toppen.
herilane skrev:
lsofial skrev:
herilane skrev:
lsofial skrev:

Har du testat den själv?
Den passar mig för att den är så liten och lätt och nätt. Den har relativt tunt vadderade och därmed mycket smidiga axelband, samma för selens "kropp". Ingen vaddering alls i midjan. Axelbanden fästs med spännen så man kan korsa dem också.

När I blev större (typ 11-12 kg) ville jag ha mer vaddering och köpte en mei tai med utbredbara axelband och vadderad midja, men fram tills dess var Connectan toppen.

Ok, men min I väger redan över 9 kg så vaddering är kanske ingen dum idè...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?