Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Cilia skrev:
Kajsabajsa skrev:
SCSI skrev:Jag ÄLSKAR gamla Singermaskiner! (de nya är plastiga och usla)
Hade inte pedalen till min gamla singer gått sönder hade jag nog aldrig bytt ut den (gubben i singer-butiken i stan skrattade bara åt mig när jag gick in och frågade efter reservdelar, kräket. Jag tänker ALDRIG köpa så mkt som en trådrulle av honom efter det).
Hmm :hmm: :whut:
Och dina grejjer är ju urfina. Då är det kanske värt att vänta på Singern.

Men jag vill ju ha en ny maskin NUUUU. Inte vänta på service och ev reparation.

:gaah: Varför kan jag aldrig bestämma mig?
Men om du lämnar in Singern omedelbums (eller vill inte mamma bli av med den?) så dröjer det väl inte alltfär länge innan du får den? Bestälelr du från England får du ju vänta lite, så det blir kanske inte så himla mycket längre väntan, eller?
Singern är just nu i Trosa hos mammas sambos dotter så först måste den till Stockholm innan den kan få flytta till Knivsta så det lär väl dröja ett par veckor i alla fall. Å andra sidan har jag funderat på ny symaskin i flera månader så ett par veckor till spelar väl inte så stor roll egentligen.

Om Singern är bra så blir det nog en OL också och det ska bli så kul.
Användarens profilbild
Av Stark
Kajsabajsa skrev:
Cilia skrev:
Kajsabajsa skrev:
SCSI skrev:Jag ÄLSKAR gamla Singermaskiner! (de nya är plastiga och usla)
Hade inte pedalen till min gamla singer gått sönder hade jag nog aldrig bytt ut den (gubben i singer-butiken i stan skrattade bara åt mig när jag gick in och frågade efter reservdelar, kräket. Jag tänker ALDRIG köpa så mkt som en trådrulle av honom efter det).
Hmm :hmm: :whut:
Och dina grejjer är ju urfina. Då är det kanske värt att vänta på Singern.

Men jag vill ju ha en ny maskin NUUUU. Inte vänta på service och ev reparation.

:gaah: Varför kan jag aldrig bestämma mig?
Men om du lämnar in Singern omedelbums (eller vill inte mamma bli av med den?) så dröjer det väl inte alltfär länge innan du får den? Bestälelr du från England får du ju vänta lite, så det blir kanske inte så himla mycket längre väntan, eller?
Singern är just nu i Trosa hos mammas sambos dotter så först måste den till Stockholm innan den kan få flytta till Knivsta så det lär väl dröja ett par veckor i alla fall. Å andra sidan har jag funderat på ny symaskin i flera månader så ett par veckor till spelar väl inte så stor roll egentligen.

Om Singern är bra så blir det nog en OL också och det ska bli så kul.
Fast då kan kanske mammas sambos dotter lämna in den på service i Trosa så får du en nyservad maskin när den väl flyttar hem till dig?
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
tussilago skrev:Spännande! Vad blev det för någon?
En 3034D. Jag har läst många bra recensioner om den och den var inte väldigt dyr. Eftersom jag aldrig sytt med overlock innan så ska det bli mycket spännande. Den ska vara lätt att förstå sig på i alla fall.

Är det någon som har tips på någon bok om att sy med overlock? Vilka möjligheter som finns tex.
Användarens profilbild
Av bellisbella
Kajsabajsa skrev:En Brother overlock är på väg till mig från England :vågen: Halva priset mot här :siishah:

Singern ska förhoppningsvis från Trosa i helgen så det börjar ordna sig på symaskinsfronten :tumup:

Tusen tack för era råd och tankar!!
Var beställde du den? vilken modell?
funderat på en overlock sen förra sommaren.... :roll:
Av Franneke
Jaha, även till Sverige alltså? Det vore ju super...
Av snuttelisa10
Kajsabajsa skrev:
Franneke skrev:Jaha, även till Sverige alltså? Det vore ju super...
Även till Sverige.
:siishah: verkar nästan för bra!
Av tumbler
snuttelisa10 skrev:
Kajsabajsa skrev:
Franneke skrev:Jaha, även till Sverige alltså? Det vore ju super...
Även till Sverige.
:siishah: verkar nästan för bra!
Var det är särskilt erbjudande? På sidan står att det kostar till andra länder. :hmm:
Av Franneke
Jag funderar på en sån här:

http://www.sewingmachines.co.uk/brothernv10a_info.htm

Den fick mycket bra betyg i tyska Råd och Rön för någon månad sen och är verkligen inte dyr...

Kajsabajsa verkar ju väldigt nöjd med sin Brother overlock. Är det nån mer som har koll på Brothers normalsymaskiner?

(Just nu kämpar jag fortfarande med en gammal Husqvarna och jag är så less. )

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?