Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Therése S
Min dotter är snart 7 månader, väger ca 9,5 kg och är 70 cm. Jag har en Moby Wrap idag som vi har trivts bra med. Men nu börjar hon bli för tung och "halkar ner" efter en stund.
Så nu vill jag köpa en sele eftersom jag nästan bara bär henne vid shopping och så, och vill slippa knytandet. Jag har fastnat för Patapum som jag tycker verkar enkel och bra.
Jag vet att TOddlern är för större barn,men var ligger skillnaden? Jag tänker nu med vinteroverall, får man plats i en vanlig?. BLir Toddlern alldeles för stor?
Användarens profilbild
Av Tina79
Precis va jag undrade!!
Min kille är 9,5 mån och väger 9,2 kg.

Läste att toddlern är från 1,5 år tror jag. Man kanske får köpa en vanlig nu och sen byta upp sig om man trivs med den...
Användarens profilbild
Av Louise
Det är två saker som skiljer Toddler från den vanliga Patapum. Det ena är storleken, Toddler har bredare sittyta och högre ryggstöd, vilket betyder att barnet måste vara lite större för att kunna sitta bekvämt i den. Det andra som skiljer är att remmarna är dragna på ett annat sätt för att få bättre tyngdfördelningen och det finns en extra rem.

För "normalstora" barn på 7-9 mån rekommenderar jag den vanliga Patapum. Då vet man att benen är tillräckligt långa för att barnet ska kunna sitta bekvämt och ryggstödet i den vanliga Patapum räcker absolut till.

Det är inte heller så att man måste byta till Toddlern när barnet blir 1,5 år, även en 2/3-åring sitter väldigt bra i den vanliga Patapum. Det är framförallt om man har väldigt stora eller tunga barn som Toddlern är att föredra. Det man ska tänka på att Toddler har en rem mer än den vanliga Patapumen vilket innebär ett extra moment när man tar på och av selen. Inte någon jätteskillnad men väljer man att använda sele istället för sjal för att det är smidigt så är det ett ytterligare moment. Det kan vara bra att känna till.
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag hade Toddlern men bytte till ergo för Toddlern var förliten för att gubben skule kunna bära. Ni i efterhand visade det sig att ergon inte sitter bättre på honom. Saknar de extra banden som gick till ryggstödet....svårt att förklara....jag hade definitivt köpt en Toddler. Funderar på att byta igen. Vi testade Toddlern på 6 månaders och det var absolut inga problem.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?