solängel skrev:zandrama skrev:Ååååhhhh.... Nån har hoppat i soffan, på min stickning så stickan har gått av. 3,5an som jag behöver både till blöjbyxorna och halvvantarna jag håller på med. Nu då? 
Nåja, det är väl bara att lägga upp nästa projekt... Disktrasa? Tröja till Knut? Väst till mig? Tofflor till mamma?
Hade ett halvt par 3,5or, men jag hittade den inte, annars hade jag kunnat skicka den.
Och så röstar jag för att du stickar nåt fint till dig själv, som tröst för att stickan gick av!
Undrar om det är 3,5 som jag har en extra av? Jag kan kolla om du vill.
Kan ingen tala om för mig vad jag ska sticka för sjal och vad jag ska ha för garn till den?
Jag vill sticka en sjal till min syster men jag kan inte bestämma mig för varken sjal eller garn.
Hon är ganska blå av sig, hennes nuvarande favoritsjal är turkos så jag har varit inne på något blåaktigt. Jag har ett blått mohairgarn hemma, jag kanske borde använda bort det. Men jag tyckte det var så hemskt att sticka i. Då stickade jag visserligen bara slät eller rätstickning. Det kanske blir bättre om jag stickar spets

Eller ska jag sticka någon slags polo, eller en möbius? Något stort som man virar om halsen och som blir lite hängigt?
Och så vill jag veta var man kan köpa Zauberball? Jag blev så kär i färgen på elllas gröna pulsvärmare att jag måste köpa mig ett nystan. Räcker ett nystan till en sjal? Eller bör jag ha två?