Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av serigu
Jag minns inte vad det är för sele som är bra/dålig för ett spädbarn... Är Baby Björn, med smal gren dålig?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Dålig och dålig, det är ju bättre att bära med BB än att inte bära alls men de flesta här väljer bort BB av olika anledningar. Smal sittyta för barnet är bara en av anledningarna, belastningen på bäraren en annan. Användningstiden i förhållande till priset en tredje, utseendet en fjärde...
Självklart är det fritt fram att använda den ändå :wink: smaken är ju som baken. Och dålig vet jag faktiskt inte om man kan säga att den är ( :hide: ) eftersom vad jag vet inte finns stöd för att barn faktiskt far illa i den.
Av FruFrid
Om man ändå ska lägga pengar på en sele kanske det är lika bra att köpa en som "räcker" längre? Så tänker jag. Vi har köpt en Beco Butterfly som både passar till storebrorsorna, 20 månader, och förhoppningsvis även till bebis som kommer om några veckor. Gissar att vi kommer kunna slita på den selen i flera år. Dessutom kan vi bära på både mage och rygg med den, en fördel tycker jag.
Användarens profilbild
Av Marina
FruFrid skrev:Om man ändå ska lägga pengar på en sele kanske det är lika bra att köpa en som "räcker" längre? Så tänker jag. Vi har köpt en Beco Butterfly som både passar till storebrorsorna, 20 månader, och förhoppningsvis även till bebis som kommer om några veckor. Gissar att vi kommer kunna slita på den selen i flera år. Dessutom kan vi bära på både mage och rygg med den, en fördel tycker jag.
Har verkligen älskat butterfly till bebis, skulle säga att den är den enklaste selen att ha till bebis, fast jag använde den inte supermycket till pyttepytte men från ett par veckors ålder var den suverän, jag gör som så att jag har bröstspännet knäppt och så trär jag den över huvudet, knäpper midjebältet och sedan är det ju bara att glida ner bebis och knäppa de två framdelsspännena, klart!

Babybjörn (om man inte har en comfort carrier) har ju inget midjebälte och därför blir det ju att man bara bär med axlarna och överdelen av ryggen, det är det största skälet att inte använda den tycker jag.
Av serigu
Just det, nu minns jag hur vi hade det... Vi hade en elastisk sjal och vi hade en BabyBjörn-sele, båda var lånade av en kompis. Sjalen tyckte vi att vi borde använda men vi fick det aldrig att fungera medan bebis var liten - däremot stormtrivdes både vi och bebis med BabyBjörn fast vi använde den ändå sparsamt eftersom det sägs att den inte är ergonomisk för bebisen.
Efter det köpte vi en Ergosele som 3,5-åringen fortfarande vill bli buren i men spännet har gått sönder.

Beco Butterfly är verkligen himla fin... men ack så dyr i nyskick... Eftersom nya bebisen kommer först i höst ska jag hålla utkik efter begagnad, det går nog att hitta en fram till dess. Kanske som sagt en god investering att köpa som ny o ha många år annars. :D

Tack för era svar! :D
Användarens profilbild
Av Summer
Beco gemini är becos nya sele och den är jag sugen på. Priset lockar däremot inte så mycket, men om den dyker upp begagnad...
Användarens profilbild
Av Marina
Summer skrev:Beco gemini är becos nya sele och den är jag sugen på. Priset lockar däremot inte så mycket, men om den dyker upp begagnad...
Det fanns en tror jag i en av facebook-grupperna, danska tror jag.. är du medlem där? PMa- annars så kan jag kolla om jag kan hitta den igen.
Av Hell Cat
Jag gillar Manduca, den kan man börja använda när bebisen är ca 3 månader. Det finns en spädbarnsinsats i den. Det är den enda sele jag gillat att bära på magen med eftersom man kan korsa banden över ryggen. Man kanske kan göra det med fler selar men inte de jag har provat. Beco passar inte min kropp men Manducan sitter väldigt bra både på mig och maken. Fast till pyttebebisar föredrar jag trikåsjal :)
Användarens profilbild
Av Summer
Marina skrev:facebook.com/TinaGBG är det som har en ny beco gemini till salu för 1200
Den är såld kan jag hälsa :(
Användarens profilbild
Av Marina
Summer skrev:
Marina skrev:facebook.com/TinaGBG är det som har en ny beco gemini till salu för 1200
nä va synd :( då måste hon ju ga glömt ta bort bilden för den låg kvar.... sorry att jag gav dig falska förhoppningar... jag vet en beco av den första sorten som är till salu, men det är en gemini du vill ha eller?
Användarens profilbild
Av Summer
Marina skrev:
Summer skrev:
nä va synd :( då måste hon ju ga glömt ta bort bilden för den låg kvar.... sorry att jag gav dig falska förhoppningar... jag vet en beco av den första sorten som är till salu, men det är en gemini du vill ha eller?
Jag har av alla de andra sorterna redan så det är bara gemini som jag saknar :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Marina
Summer skrev:
Marina skrev:
Summer skrev:
Jag har av alla de andra sorterna redan så det är bara gemini som jag saknar :oops: :lol:
8) 8)
Av serigu
Marina skrev:
Summer skrev:
Beco Butterfly är jag intresserad av, är det den du menar?
Användarens profilbild
Av Marina
serigu skrev:
Marina skrev:
Summer skrev:
Beco Butterfly är jag intresserad av, är det den du menar?
Nej, det den första beco-selen, BWD hette den http://www.tinytots.se/Article.aspx?art=2541
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?