Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej! Är ny här och i sjaldjungeln... Använder just nu en billig trikåsjal från Granit till min lilla 3,5 månaders tjej. Har precis fått det att funka och vågade mig idag tom ut i kylan på promenad. Märker dock att jag blir ganska trött i ryggen efter någon timme och har börjat fundera på en vävd sjal. Skulle vilja ha en enfärgad svart eller grå så att den passar med både min+mannens garderober.
Nu till mina frågor:
- Jag är 1,78 lång men smal, stl 36-38. Behöver jag en 5,4 eller räcker 4,7? Bär ju än så länge bara på magen men vill gärna kunna bära på rygg och höft också i framtiden. Men vill inte heller att det ska bli för mycket tyg över. Min man är lite kortare än mig så han borde kunna ha samma sjal.
- När jag letat efter enfärgade svarta har jag hittat jag Hoppediz och BB slen. Finns det fler som jag missat?
- Skillnad mellan Hoppediz och BB slen? H är betydligt billigare, är BB slen värd de extra hundralapparna?

Tack på förhand för hjälpen :D !!
:hello: Välkommen till Sjalbarn :D

Min första vävda var en Bebina Stjärntecken, 4,7m och den var lång så det räckte och blev över. Då var jag ca stl 36/38 och då (som nu) 162cm lång. Jag gick över till den från trikå (moby wrap) när Oliver var 4mån.
Jag tyckte det var en superbra första vävd sjal, den är rätt så tunn och lättknuten.
Hoppediz har jag bara haft en halv :lol: som jag sydde om till bärsjal så jag vet inte så mkt om den som långsjal. Har inte haft nån BBSlen heller.
Däremot bl.a. en Didymos, som är tjockare än Bebinan och jag hade nog som ovan haft svårare att knyta den än en tunnare sjal.
Så jag skulle satsa på en vävd sjal som är lite tunnare, kanske en tunn hoppe?
Kul att du vill prova vävd sjal! Jag tycker det är toppen!

Neobulle har några enfärgade i neutrala färger (svart, grå, marinblå osv)
Ellevill har också Svart och grå sjal men de är vävda med mönster.

jag tror 4.7 räcker för dig. jag är 168 och drar 38-40 för mig räcker de till alla knytningar.

Lägger till en sjal: Didymos chiara som är helvit och tydligen väldigt bra att färga. Vill man ha t.ex en helsvart sjal är ju den bra.
Senast redigerad av HannaGerda den mån feb 21, 2011 18:51, redigerad totalt 1 gånger.
Hoppas du hittar någon bra sjal! En tanke bara, all smuts och kräks syns ypperligt bra på svart. Jag tänkte först köpa svart sjal men ändrade mig och köpte beige/grå istället. Bra, för då syns inte smutsen så mycket. Nu tycker jag de är aptrista och vill ha mycket färg istället :lol: Vi har dock en svart Beco Butterfly II som sambon bär i, och den blir snabbt solkig och måste tvättas ofta.
Tack alla, vad snälla ni är som svarar så fort! Och bra poäng där med att svart blir solkigt fort, hade inte tänkt på det :? . Nu har jag gjort slag i saken och beställt en Ellevill Jade fog, det var den jag tyckte var finast av de olika märken ni tipsade om. Hoppas jag gillar den... Men man måste ju börja någonstans, eller hur?
llaika skrev:Tack alla, vad snälla ni är som svarar så fort! Och bra poäng där med att svart blir solkigt fort, hade inte tänkt på det :? . Nu har jag gjort slag i saken och beställt en Ellevill Jade fog, det var den jag tyckte var finast av de olika märken ni tipsade om. Hoppas jag gillar den... Men man måste ju börja någonstans, eller hur?
:love: :love: Den är supersnygg och är den bara hälften så skön som vår zara så kommer du vara nöjd :)
llaika skrev:Nu kom den! Var tvungen att ta med lilla L till utlämningsstället direkt o nu sitter hon inknuten på magen o kollar på datorskärmen :wink: . Tack igen, gillar den redan, mycket skönare än trikåsjalen!
:vågen: Vad roligt.
Bra att ni blev nöjda.
llaika skrev:Nu kom den! Var tvungen att ta med lilla L till utlämningsstället direkt o nu sitter hon inknuten på magen o kollar på datorskärmen :wink: . Tack igen, gillar den redan, mycket skönare än trikåsjalen!
Jättekul :) och bild?!? :wink:
IdaB79 skrev:Hoppas du hittar någon bra sjal! En tanke bara, all smuts och kräks syns ypperligt bra på svart. Jag tänkte först köpa svart sjal men ändrade mig och köpte beige/grå istället. Bra, för då syns inte smutsen så mycket. Nu tycker jag de är aptrista och vill ha mycket färg istället :lol: Vi har dock en svart Beco Butterfly II som sambon bär i, och den blir snabbt solkig och måste tvättas ofta.
:iagree:

Har en Zara natur och var rädd att den skulle bli smutsig fort, men den kamouflerar mjölkspyor perfekt! Däremot väljer jag inte den om jag ska knyta i ett skitigt P-garage...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?