- mån feb 21, 2011 17:40
Lo
, 201011
Tage
, 201404
Hej! Är ny här och i sjaldjungeln... Använder just nu en billig trikåsjal från Granit till min lilla 3,5 månaders tjej. Har precis fått det att funka och vågade mig idag tom ut i kylan på promenad. Märker dock att jag blir ganska trött i ryggen efter någon timme och har börjat fundera på en vävd sjal. Skulle vilja ha en enfärgad svart eller grå så att den passar med både min+mannens garderober.
Nu till mina frågor:
- Jag är 1,78 lång men smal, stl 36-38. Behöver jag en 5,4 eller räcker 4,7? Bär ju än så länge bara på magen men vill gärna kunna bära på rygg och höft också i framtiden. Men vill inte heller att det ska bli för mycket tyg över. Min man är lite kortare än mig så han borde kunna ha samma sjal.
- När jag letat efter enfärgade svarta har jag hittat jag Hoppediz och BB slen. Finns det fler som jag missat?
- Skillnad mellan Hoppediz och BB slen? H är betydligt billigare, är BB slen värd de extra hundralapparna?
Tack på förhand för hjälpen
!!
Nu till mina frågor:
- Jag är 1,78 lång men smal, stl 36-38. Behöver jag en 5,4 eller räcker 4,7? Bär ju än så länge bara på magen men vill gärna kunna bära på rygg och höft också i framtiden. Men vill inte heller att det ska bli för mycket tyg över. Min man är lite kortare än mig så han borde kunna ha samma sjal.
- När jag letat efter enfärgade svarta har jag hittat jag Hoppediz och BB slen. Finns det fler som jag missat?
- Skillnad mellan Hoppediz och BB slen? H är betydligt billigare, är BB slen värd de extra hundralapparna?
Tack på förhand för hjälpen