Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
mimpen skrev:Fleece som spärrskikt i bindor. Vilken sort ska jag ta? Köpa vanlig fleece på Ohlssons? Microfleecen lär väl inte funka för det syftet? Ikeas fleecefilt Irma?
Det funkar med microfleece, inga jättetunga blödningar, men de andra dagarna funkar det.
Av letw83
Jaha, sydde ju ett gäng stora tjocka bindor att ha till avslaget, med fuskmocka överst. Har inte varit nå med det tidigare men nu fick jag världens klåda som försvann när jag bytte till en gammal flanellbinda som jag hade liggande. Som jag har två st av :roll: funderar på att slänga ihop några enkla i bara flanell/bambu utan spärrskikt och hoppas att det funkar om jag byter ofta. Min overlock gillar inte riktigt pul och tid till att vändsy en massa finns inte riktigt.... 8)
Användarens profilbild
Av mimpen
Jenny med Emiliten skrev:
mimpen skrev:Fleece som spärrskikt i bindor. Vilken sort ska jag ta? Köpa vanlig fleece på Ohlssons? Microfleecen lär väl inte funka för det syftet? Ikeas fleecefilt Irma?
Det funkar med microfleece, inga jättetunga blödningar, men de andra dagarna funkar det.
Tack du levande uppslagsverk :fnissa:
Användarens profilbild
Av mimpen
letw83 skrev:Jaha, sydde ju ett gäng stora tjocka bindor att ha till avslaget, med fuskmocka överst. Har inte varit nå med det tidigare men nu fick jag världens klåda som försvann när jag bytte till en gammal flanellbinda som jag hade liggande. Som jag har två st av :roll: funderar på att slänga ihop några enkla i bara flanell/bambu utan spärrskikt och hoppas att det funkar om jag byter ofta. Min overlock gillar inte riktigt pul och tid till att vändsy en massa finns inte riktigt.... 8)
Men ugh så irriterande! Fast jag förstår dig, jag får också eksem/klåda av fuskmocka i bindor. Kan du inte typ slänga ihop ytskick och sy fast på de du redan har? :hmm:
Av letw83
mimpen skrev:
letw83 skrev:Jaha, sydde ju ett gäng stora tjocka bindor att ha till avslaget, med fuskmocka överst. Har inte varit nå med det tidigare men nu fick jag världens klåda som försvann när jag bytte till en gammal flanellbinda som jag hade liggande. Som jag har två st av :roll: funderar på att slänga ihop några enkla i bara flanell/bambu utan spärrskikt och hoppas att det funkar om jag byter ofta. Min overlock gillar inte riktigt pul och tid till att vändsy en massa finns inte riktigt.... 8)
Men ugh så irriterande! Fast jag förstår dig, jag får också eksem/klåda av fuskmocka i bindor. Kan du inte typ slänga ihop ytskick och sy fast på de du redan har? :hmm:
jo funderade på det, får se hur jag gör. dom är ju vändsydda så det kanske blir mysko.. :hmm:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Det hjälper inte om du tvättar dem massa gånger innan du använder dem??
Av letw83
Trulsamin skrev:
Det hjälper inte om du tvättar dem massa gånger innan du använder dem??
Hade kunnat vara en idé om det inte varit för att jag får klåda av dom gamla oxå...som är 4 år...
Av letw83
fjällrävsmamma skrev:letw83! Gu va seg jag är! Grattis!!! Sixten, vilket underbart namn :loving:

om du kan ol'a dig igenom två lager fleece kanske det var värt att testa dubbelfleece som spärrskikt?
S blev så himla röd av fuskmocka då vi hadde tre wanoo med det, så jag har aldrig mer köpt en blöja eller en bit av det djävulstyget :twisted: undrar mig inte att det inte funkar för alla i bindor :roll:

jag är hemma och sjuk, men börjar känna mig bätte. Kanske skall svänga ihop en flanellbinda i dag :)
Tack! :D ja det skulle jag ju kunna testa förstås, har en rejäl bit tjock fleece från ohlssons, men det kanske räcker m ett lager om jag bara har tillräckligt med uppsugning, det kommer inga mängder...aja, får testa mig fram, lär ju ändå inte hinna sy så många åt gången ändå :)
Användarens profilbild
Av mimpen
Lite fler bindor och trosskydd. Kolla in vilka underbara nya flaneller jag har fått hem. Etsy är ett faaaarligt ställe... Dålig färgåtergivning på översta bilden, svårt att fota kvällstid, när jag är hemma... Den undre bilden visar färgerna bättre.

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Trulsamin
fjällrävsmamma skrev:härliga färger och mönster, mimpen! :tumup:

jag har också lite etsy flanell på väg :) mmm, det är dyrt det där etsy!

syr ni kanaler hela vägen genom PUl'en?
Nej, bara genom ytskikt och uppsugningsmaterial. Syr fast det uppsugande lagret i ytskiktet och sen vändsyr jag med pulen
Användarens profilbild
Av teres
jag behöver två lager zorb + bambuvelour till natten (då kombinerar jag med menskopp och byte under natten) zorb som kärna är min absoluta favorit, två lager suger supersnabbt och massor.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?