Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nettelbarn
Brukar kejsarsnitt vara ett problem första tiden om man vill ha sjal? Finns det i så fall några smarta sätt att knyta på så att det inte finns risk för att det skaver eller så?
Användarens profilbild
Av puppan
Jag tyckte inte att det var några problem.
Jag har sjalat redan på BB med barn nr 2 och nr 3. (Alla tre barnen är födda med KS men med ettan började vi inte använda sjal förrän efter ett par veckor.)
Bäbisen är så liten i början att knytningen hamnar högt upp.
Användarens profilbild
Av visslan
Jag tror faktiskt det är mer skonsamt att bära i sjal än att köra vagn när man snittats. Till mig sade man i alla fall att jag skulle undvika att köra vagn, särskilt i uppförsbackar. (Fick akut snitt.) Jag kände inget konstigt eller obehagligt av att använda trikåsjal med min nyföding.
Användarens profilbild
Av Summer
Det är snarare jättesmidigt att bära barnet med sjal efter snittet eftersom man får det så nära så belastningen inte hamnar fel, bär man barnet långt ut blir vikten högre (jämför med att hålla intill och med sträckta armar). Ännu smidigare kan vara att sätta sjalen på pappan :wink:. Det är många som bär barnet i babyskyddet i början och det funkar väldigt dåligt ihop med snitt tycker jag så jag brukade ta ur barnet och stoppa i sjalen istället. Fördelen med trikåsjal är ju att man kan knyta den färdigt hemma och sedan bara stoppa i barnet då man kommit fram. Sen kan man även ta ur barnet och amma det och sedan stoppa tillbaka det utan att knyta om.

Det jag kan tycka att du ska tänka på att även om du nu fick båda händerna fria så ska du ta det lugnt efter snittet och inte göra mer än din kropp klarar av. Tex så fixar man inte att gå så mycket i början och du ska inte bära en massa heller. Jag tror du märker dina begränsningar rätt väl. Sedan tycker jag att man blir bättre förvånansvärt snabbt.

Jag som gillar amningskudde rekommenderar att du tar med den redan till bb för det är jobbit att hålla barnet i famnen och amma utan bra stöd.
Användarens profilbild
Av nettelbarn
Det blev precis som ni sa, inga som helst problem att knyta sjal och bära barnet efter snittet. Bar hem honom direkt från BB. :) Och amningskudde var ett bra tips!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?