Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Puffar och hoppas att någon har något att säga om den här nu. :)
Användarens profilbild
Av Kesti
Ja, jag har en! Jag är helnöjd :tumup: . Den är inte så lång men det passar mig utmärkt, den är smidig och fungerar riktigt bra tycker jag. Dessutom får man med två paneler (till rygg resp mage) så jag har använt den när jag burit båda samtidigt :tumup: . Kanske har jag någon halvdålig bild någonstans, jag ska kolla :) .
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag köpte en och kunde inte vara mer nöjd! Gillar den jättemycket. Funkar både med och utan barn, varm när det är kallt men funkar ändå en bra bit in på våren. Det enda negativa är att den "luddar" sig lite på insidan i fodret, inte så att det luddar av sig på kläderna men det ser inte så snyggt ut.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Yay för svar! :D
Är den så kort att barnets ben sticker ut? Är den lätt att ta på sig med barnet på ryggen?
Användarens profilbild
Av Kesti
Ketronya skrev:Yay för svar! :D
Är den så kort att barnets ben sticker ut? Är den lätt att ta på sig med barnet på ryggen?
Nej här sticker inga ben ut och den har dragsko nertill så ingen kalluft kommer in underifrån. Men mina barn var nog ca 16 mån när de bars senast.

Jag kan lätt ta på den med barn på ryggen. Men det har hänt att jag svurit över fleecefodret när det fastnat i mina kläder när vi är varma efter promenaden och vill få av oss kläderna snabbt. Fast & andra sidan gör just fleecefodringen att den fungerar under hela perioden bärjacka behövs för mig, så jag tar den lilla detaljen :tumup: .
Användarens profilbild
Av Ketronya
Kesti skrev:
Ketronya skrev:Yay för svar! :D
Nej här sticker inga ben ut och den har dragsko nertill så ingen kalluft kommer in underifrån. Men mina barn var nog ca 16 mån när de bars senast.

Jag kan lätt ta på den med barn på ryggen. Men det har hänt att jag svurit över fleecefodret när det fastnat i mina kläder när vi är varma efter promenaden och vill få av oss kläderna snabbt. Fast & andra sidan gör just fleecefodringen att den fungerar under hela perioden bärjacka behövs för mig, så jag tar den lilla detaljen :tumup: .
Tack! Det låter ju riktigt bra faktiskt. Hur skulle du säga att den är i storleken? Många bärjackor verkar ju enorma i storlekarna, gäller det denna med eller kan man ta sin vanliga storlek?
Användarens profilbild
Av husmodern
tass
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Inga ben utanför här heller
Bild
Inte världens bästa bild men här är Max 22mån.

Det går att packa ner dem rätt bra också :tumup:
Bild

Jag har en M och det är ungefär vad jag har i vanliga kläder också så storlekarna stämmer bra tycker jag.
Användarens profilbild
Av Cillan
Funderar på en sån men på deras hemsida står det att de rekommenderar bärväst när det är som kalllast och här i skåne blåser det rätt kallt.
Jag tror att jag ska ha m på västen (de rekommenderade det). Jag har 36-38 i vanliga kläder. Senaste jackan har jag 38 i men då funkade den när jag var gravid och fram till för en månad sedan att bära med. Vill ju inte att den ska bli för stor utan barn men den får ju inte bli för liten. Jag är 156 och väger 55. Jag har nog tänkt mig m på jackan med men får man plats med bärvästen under då? Behövs västen? Köpte ni den direkt från deras sida?

Edit:
Har kollat lite mer på storlek idag och mätt min nuvarande vinterjacka. Det är en 3in1-jacka så jag har mätt fleecejackan. Den är en 38 (36 var något liten minns jag och jag hade inte fått plats med lika mycket under), ryggdelen är 57 cm (antar att det är det de menar med bredd) och ärmen är 58 cm från sömmen. Den har varit något stor så jag har lätt fått plats med tjock tröja under. Skaljackan kunde jag ha när jag var gravid, sista typ 2 veckorna var den något trång att få igen. I början kunde jag ha den när jag bar men nu får jag bara upp första 20 cm av dragkedjan.

Kollar jag måttabellen på deras hemsida ser det ut som att jag ska ha large om man utgår från hur min jacka är i måtten. Kan det stämma? Fast då blir ju ärmen 10 cm längre än idag men att själva jackan blir lång gör ju inget. http://en.lennylamb.com/products/show/2 ... e-l---blue

Då är ju frågan vad som är m på västen http://en.lennylamb.com/products/show/4 ... e-m---blue. Fast det går ju i och för sig köpa den som det står m på men vilka mått räknas till m eftersom det står s/m och m/l? Vilken ska jag ha?

Vill ju inte att det ska vara för stort men samtidigt får det ju inte vara för litet heller.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Fattar inte riktigt :hmm:
Menar du att du behöver både jackan och en väst att använda samtidigt? Det har inte jag behövt ha till min. På vintern har jag haft tröja och halsduk och Max har haft vanliga kläder, tossor och mössa och vantar. Någon gång har han nog fått på sig en stickad tröja också och det har varit fullt tillräckligt.
Användarens profilbild
Av Kesti
Jag har heller aldrig varit kall i min jacka och inte mina barn heller. De har snarare tyckt det har blivit för varmt :tumup: .
Användarens profilbild
Av Cillan
Det står på deras hemsida på jackan att om det är mer än fem minus så behöver man västen. Det var därför jag trodde jag behövde västen.

Vilken storlek tror ni jag behöver?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?