Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Funderar på två saker och orkar inte göra 2 trådar :wink:

Sittdynan tar vi först då.
Tänkte sy en sittdyna till våran Kronan sulky (han har ett fårskinn men den blir för tjock så han sitter inte bra).
Har hittat en jättebra beskrivning här: http://skapatavmig.blogspot.com/2009/05 ... nvagn.html
Men måste man ha skumgummi emellan?
Går det att ha nåt annat istället, och isf vad? (tänkte mest eftersom jag inte tror att det går att köpas här, eller att det kanske är dyrt? :hmm: ) eller så tänkte jag att jag kanske har nåt hemma man kan använda.
Nu vill jag ju iofs bara ha nåt snyggt han kan sitta på, vet inte om det måste vara nån vaddering, men det kanske är skönast så.

Sen tänkte jag sätta tyg på sonens rullgardin (sån mörkergardin från IKEA)
Hur ska man sätta fast tyget? Sy? Limma? :hmm:

Ja det var väl det jag funderade på för stunden :lol:
jag går i tankarna att klippa en dyna av en lammfäll.. för då får man endå kvar den mysiga fällen, men det blir inte bylsigt och trångt!

kan kännas lite fel att klippa i en fäll. men om det endå är det man helst vill ha så varför inte?

ang rullgardin.. vill du inte byta ut tyget helt (antar att tyget inte är mörkläggande) så är det väl smidigast att fästa med permanent lim.. om kanterna trådar sig så räcker det nog med att bara stryka en vikt kant och sedan limma.
Jo, det är en sån mörkläggande rullgardin, så den vill jag ha kvar :tumup:

permanent lim? :hmm: Spraylim eller vad tänker ni?
Helst vill jag ju inte köpa massa grejer (eller jag kan inte just nu) utan försöka ta det jag har hemma.
Är det nåt billigt för 10-20kr så funkar det ju, men jag gissar att tex lim kostar lite mer än så.
Tex sånahär..snabbfållning? Skulle det funka? Såg att det fanns på Coop.

Ang sittdynan så kanske jag ska kolla på Jysk (läste nånstans att nån köpt därifrån) vad det kan tänkas kosta isf.
Inte för att jag tror att dom har sånt där, har då aldrig sett iaf.
Eller så kan jag kolla på sybutiken på stan, men det är väl lite dyrare där.
Nån som vet vad sånt kostar?
imsel skrev:Jo, det är en sån mörkläggande rullgardin, så den vill jag ha kvar :tumup:

permanent lim? :hmm: Spraylim eller vad tänker ni?
Helst vill jag ju inte köpa massa grejer (eller jag kan inte just nu) utan försöka ta det jag har hemma.
Är det nåt billigt för 10-20kr så funkar det ju, men jag gissar att tex lim kostar lite mer än så.
Tex sånahär..snabbfållning? Skulle det funka? Såg att det fanns på Coop.

Ang sittdynan så kanske jag ska kolla på Jysk (läste nånstans att nån köpt därifrån) vad det kan tänkas kosta isf.
Inte för att jag tror att dom har sånt där, har då aldrig sett iaf.
Eller så kan jag kolla på sybutiken på stan, men det är väl lite dyrare där.
Nån som vet vad sånt kostar?
Men ett sånt där litet sittunderlag borde väl funka! Här har de såna på tex. maxi för 20 kronor eller nåt, det blir väl lagom för rumpan. Eller om man har ett hemma blir det ännu billigare förståss!
Nu har jag köpt tunt skumgummi :vågen:
och så köpte jag ett grått luddtyg som jag tänkte ha på ena sidan.
Andra sidan har jag inte bestämt vad det ska vara för nåt på..
Antingen det tyg jag har här hemma en snutt av, det är vitt med lite större mönster på (blommigt eller vad det är, med mest grönt)
Eller om jag ska ha det fina gröna tyget från IKEA, den med räv på. Lite rosa och andra färger som detaljer.

och ska även ha nån av dom på rullgardinen, som jag ännu inte har ebstämt hur jag ska få fast..
karro54 skrev:Vart köpte du skumgummit? Jag ska sy en laptopväska och behöver vaddering utan att det blir klumpigt...
Jag köpte en förpackning på Ohlssons tyger (tror jag det heter, finns nog på nätet också)
Men jag har läst andra som köpt på rulle från tex Åhlens, om man bara behöver en liten bit, eller större för den delen.
imsel skrev:
karro54 skrev:Vart köpte du skumgummit? Jag ska sy en laptopväska och behöver vaddering utan att det blir klumpigt...
Jag köpte en förpackning på Ohlssons tyger (tror jag det heter, finns nog på nätet också)
Men jag har läst andra som köpt på rulle från tex Åhlens, om man bara behöver en liten bit, eller större för den delen.
Åh, tack!! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?