Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Leos mamma
Sjalen har blivit väldigt lite använd, Alma vill inte sitta i den, så nu funderar jag på sele. Delvis för att jag svettas så mycket i sjalen också (Sino).

Vilken kan passa oss? Jag är kort och bred och vill gärna kunna bära på både magen och ryggen. Bebisen är snart 4 månader och väger nog drygt 7 kg just nu.

Tacksam för tips! :)

Edit: Jag glömde ju skriva att jag har värk i nacke, axlar och rygg så ergonomi är mycket viktigt.
Av sjaltokan
Du bor inte så du kan prova för det är väldigt olika hur man uppfattar de olika selarna.

Manduca är väl den som verkar passa de flesta eller en beco butterfly
thowida skrev:Du bor inte så du kan prova för det är väldigt olika hur man uppfattar de olika selarna.

Manduca är väl den som verkar passa de flesta eller en beco butterfly
Jag bor utanför Umeå men vet inte om nån av Beco eller Manduca säljs här, jag har aldrig sett dem.
Leos mamma skrev:Sjalen har blivit väldigt lite använd, Alma vill inte sitta i den, så nu funderar jag på sele. Delvis för att jag svettas så mycket i sjalen också (Sino).

Vilken kan passa oss? Jag är kort och bred och vill gärna kunna bära på både magen och ryggen. Bebisen är snart 4 månader och väger nog drygt 7 kg just nu.

Tacksam för tips! :)

Edit: Jag glömde ju skriva att jag har värk i nacke, axlar och rygg så ergonomi är mycket viktigt.
Jag tycker Manducan är lite svårinställd, Becon har jag dock hört mycket gott om. Hittar du en riktigt bra MT, så borde den vara bra för dina axlar och rygg. Specellt ifall den har sjalband, inte blir man för varm heller! :tumup:
Användarens profilbild
Av Diesel
Jag har också värk i nacke, axlar och rygg och för mig har MT med utbredbara axelband och selarna Beco och Connecta funkat bäst. Allra bäst funkar Connectan eftersom den har så mjuka axelband och spännena är lätta att komma åt och justera, med Becon hamnar spännena lite längre bak för min del och jag är väldigt osmidig i rörelser bakom kroppen och då blir det lite bökigt med spännen. Fördelen med Becon är att när jag väl ställt in den sitter den som gjuten på mig.

Det finns ett helt gäng sjalare kring Umeå, så kika in i den här tråden så kan du säkert få hjälp med att prova lite olika varianter: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 0&t=134796
Hej & tack för svar.

Jag köpte en Beco Butterfly II som jag har provat i några dagar nu, nån timme åt gången. Jag får jätteont. :( Jag kanske gör något fel eller så kanske jag helt enkelt inte klarar av att bära i sele.
Har du anpassat den och justerat och testat olika inställningar? Jag vet att jag hade lite problem i början med Becon, men sen så höll jag på och justerade och fixade och sen funkade den bra till sist!
emellen skrev:Har du anpassat den och justerat och testat olika inställningar? Jag vet att jag hade lite problem i början med Becon, men sen så höll jag på och justerade och fixade och sen funkade den bra till sist!
Jo Ellen, jag tycker att jag har testat en massa inställningar uppe på axeln, under armen och runt midjan. Men jag får ont hur jag än gör. :shock:
Leos mamma skrev:
emellen skrev:Har du anpassat den och justerat och testat olika inställningar? Jag vet att jag hade lite problem i början med Becon, men sen så höll jag på och justerade och fixade och sen funkade den bra till sist!
Jo Ellen, jag tycker att jag har testat en massa inställningar uppe på axeln, under armen och runt midjan. Men jag får ont hur jag än gör. :shock:
Sitter barnet ordentligt i bärselen, ergonomiskt riktigt med rumpan ända nere (utan överflödigt tyg kvar under rumpan)? Är axelremmarna tillräckligt åtdragna och höftbältet tillräckligt spänt? Är bröstremmen (dvs remmen mellan axelremmarna) tillräckligt åtdragen? Är remmarna mellan ryggstöd och axelremmarna och tillräckligt spända så du bär barnet nära dig (är de för löst åtdragna hamnar barnet längre ifrån dig och det blir inte lika bekvämt).
Var bor du? Finns det kanske någon van bärselesförälder i din närhet som kanske kan ge lite hands-on-hjälp?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?