Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tumbler
puppan skrev:En av mina bästa vänner väntar sitt första barn och jag tänkte (förstås :wink: ) ge henne några hemmagjorda saker i present, bl a ett par virkade converse.
Jag ville virka igenom mönstret först så jag gjorde ett par lite större till lillebrollan. :D

Bild
Dom där är verkligen härliga! Jag skulle vilja ha såna till mig! :lol:
Av tumbler
KATARINA skrev:Tittar in här. Någon som har något förslag på vad en nybörjare kan virka?
Lindisktrasor kan inte bli fel! :tumup:
En sån typ tub att ha kring halsen, evt lång till att ha om huvudet också. Kommer inte ihåg vad de kallas nu.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Sagas mamma skrev:
KATARINA skrev:Tittar in här. Någon som har något förslag på vad en nybörjare kan virka?
En sån typ tub att ha kring halsen, evt lång till att ha om huvudet också. Kommer inte ihåg vad de kallas nu.
Tack, har du någon länk? :)

Min dotter är extremt intresserad av all typ av pyssel och handarbete. Tyvärr har det hoppat över en generation, min mamma är duktig. Fast jag har ett visst intresse faktiskt, inte så bra tålamod bara :lol:
Användarens profilbild
Av puppan
Det första jag virkade när jag började var ett fodral till min Ipod.
Eller en mössa kanske?

Jag var jättehjälpt av virkskolan som finns på drops i början. :tumup:
Användarens profilbild
Av hörnsten
Sagas mamma skrev:
puppan skrev:En av mina bästa vänner väntar sitt första barn och jag tänkte (förstås :wink: ) ge henne några hemmagjorda saker i present, bl a ett par virkade converse.
Jag ville virka igenom mönstret först så jag gjorde ett par lite större till lillebrollan. :D

Bild
Ja ullconversetofflor vore inte helt fel :D
Av tumbler
KATARINA skrev:
Sagas mamma skrev:
Tack, har du någon länk? :)

Min dotter är extremt intresserad av all typ av pyssel och handarbete. Tyvärr har det hoppat över en generation, min mamma är duktig. Fast jag har ett visst intresse faktiskt, inte så bra tålamod bara :lol:
Nä, jag har inga länker, jag virkar bara. :oops: :lol:
Andra har säkert bra länker. Det var en som länkade till supersnygga lindisktrasor med snäckmönster tror jag det var.
Användarens profilbild
Av puppan
hörnsten skrev:
Sagas mamma skrev:

Bild
Ja ullconversetofflor vore inte helt fel :D
:fnissa:
Jag har lekt med tanken att göra ett par i vuxenstorlek, det får läggas på PIM-högen :wink:
(Project In Mind)
Av corona
"4 lm (=första st och 1 lm)"

Vad menar de? :hmm:
Det är ju stor skillnad på 4lm och 1st+1lm... :hmm:
Användarens profilbild
Av Molinia
corona skrev:"4 lm (=första st och 1 lm)"

I vilket sammanhang? Om du ska vända blir ju 4 lm samma sak som 1 st + 1 lm.
Av corona
Molinia skrev:

I vilket sammanhang? Om du ska vända blir ju 4 lm samma sak som 1 st + 1 lm.
Det är första steget på ett nytt varv.
Så det är en vändning alltså, tror du?
Användarens profilbild
Av puppan
Om du bara skulle börja med en stolpe så blir det snett, de tre luftmaskorna gör så att linjen hålls rak om du förstår hur jag menar.
Av corona
puppan skrev:Om du bara skulle börja med en stolpe så blir det snett, de tre luftmaskorna gör så att linjen hålls rak om du förstår hur jag menar.
Nej :lol: :trög:
Skall jag göra först fyra luftmaskor, sen en stolpe sen ytterligare en luftmaska? :hmm:
Bara fyra luftmaskor blir ju bara en korv/remsa av maskor... var är stolpen? Vart ska den in?
F*n, jag måste vara helt cocos i huvudet... :hellu: :duh:
Användarens profilbild
Av Fryle
corona skrev:
puppan skrev:Om du bara skulle börja med en stolpe så blir det snett, de tre luftmaskorna gör så att linjen hålls rak om du förstår hur jag menar.
Nej :lol: :trög:
Skall jag göra först fyra luftmaskor, sen en stolpe sen ytterligare en luftmaska? :hmm:
Bara fyra luftmaskor blir ju bara en korv/remsa av maskor... var är stolpen? Vart ska den in?
F*n, jag måste vara helt cocos i huvudet... :hellu: :duh:
Nej, du ska göra fyra luftmaskor och dessa räknas som en stolpe+en luftmaska.
Användarens profilbild
Av visslan

Nej, det är samma sak. 3 lm motsvarar 1 stolpe på höjden. Sedan lägger du till en luftmaska för något slags mönster, antar jag. Kanske är det en mormorsrutas hörn? Eller så är det något slags gallerverk? Virkar du kanske 1 st + 1 lm varvet ut?

På liknande sätt:
1 lm = 1 fm
2 lm = 1 halvstolpe
3 lm = 1 stolpe
4 lm = 1 dubbelstolpe
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?