Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Haha. Nä henne lämnade jag just i garderoben :)

]Hennes overall stoppad med min jacka o överdragsbyxor och med hennes stövlar hängande i benen såg ut som en bebis ;)
Användarens profilbild
Av visslan
Hej, hej! Jag såg en Sockertopp!
Och någon med en ooootroligt snyggt pimpad MT (hybrid?). Hon hade sytt fast en gammal broderad duk framtill. :love: Jag tror bärdonet var hennes egen design som eventuellt hette Freezer.
Användarens profilbild
Av nakum
visslan skrev:Hej, hej! Jag såg en Sockertopp!
Och någon med en ooootroligt snyggt pimpad MT (hybrid?). Hon hade sytt fast en gammal broderad duk framtill. :love: Jag tror bärdonet var hennes egen design som eventuellt hette Freezer.
Den finns på bild under "Gör det själv" här på forumet. :D
Användarens profilbild
Av AnKa
Och hur var mässan! Var det vansinnigt mycket folk? Shoppade du något? Något man inte får missa???
Användarens profilbild
Av visslan
AnKa skrev:
Och hur var mässan! Var det vansinnigt mycket folk? Shoppade du något? Något man inte får missa???
Jag var mest upptagen vid mitt workshopsbord, så jag hann inte kolla runt så mycket. Det var mycket folk i omgångar. Jag tror att bussarna utifrån landet kommer i intervaller och lämpar av alla damerna. :wink: Mest var det väl mellan 12-15.

Jag köpte ett par sashiko-nålar. (Japansk quilting.) Men jag ska nog kolla lite mer på garn imorgon. Och Quilter's Blues, de har så fina tyger.

Tyvärr saknades Färgkraft på grund av sjukdom. Annars fanns det många garnförsäljare på plats. :app:
Jag var som sagt där igår, i min Freezer-sele 8)

Det var första gången på symässa för mig och jag måste säga att jag blev lite besviken. Eftersom jag varken qviltar eller stickar så kändes utbudet rätt magert. Jag ville prova lite olika symaskiner men tyckte försäljarna var rätt stressade och ganska ointresserade. När jag vet mer om maskinen än Pfaff-damen känns det lite märkligt :hmm: Dessutom var det fullt av äldre damer som trängde sig före i kön till toaletten och körde med allmänt vassa armbågar :evil: På det hela taget var det dock en trevlig upplevelse. Jag kom hem med lite mjuka tyger och sybehör. Det allra bästa fyndet gjorde jag dock på vägen hem från tåget. Fem meter tyg för en femtiolapp :vågen: från vår underbara loppis. Nu blir det nya gardiner till vardagsrummet :tumup:

Visslan, jag hade planerat att vara med på din workshop eftersom jag aldrig fått till mina mormorsrutor men med hungriga barn och annat så blev det aldrig av. Tack för attack-komplimangerna :lol:

Sockertopp, hoppas det ordnade sig med sked och mat :D
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Jag blev lite besviken på mässan den här gången. Blev inte lika nöjd som jag brukar vara efter ett besök. Fick med mig lite tyg från Mjuka Tyger och tre garnnystan. Iofs var budgeten starkt begränsad, men tyckte inte det fanns alls så mycket som lockade som det brukar göra.
Användarens profilbild
Av visslan
Jag hann egentligen inte titta runt förrän idag, när det var mycket lugnare. Jag tyckte utbudet var ungefär som vanligt, möjligen lite fler garnförsäljare. Annars var det inte så mycket som intresserade mig. (Jag är lite ensidig...haha.)

Köpte bara med mig lite grå, estnisk ull och ett vackert vitt kashminystan. Ja, och en liten bit tyg från Quilter's Blues, samt en sashiki-nål för japansk quilting.

Å andra sidan hade jag fullt upp vid mitt bord och träffade många trevliga, nyfikna virkare. :tumup:
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag var nöjd med att det inte var så mycket folk som när jag varit där tidigare. En fördel med att gå på söndag, tror jag. Nackdelen är att en del börjar ta slut. Fast jag shoppade bara pärlor och det fanns det det tillräckligt av :D Jag är nöjd. Sucktade på JNYs och znoks fina tyger också men köpte inget. Och de underbara ullbroderade kuddarna som fanns precis vid entren. När jag blir pensionär skall jag göra sådana :wink:
Jag gick med syrran i fredags och då blev det en hel del tyger (trikåer från alla barntygsförsäljarna tror jag :oops: så plånboken är inte lite glad som jag) och så blev det en massa härligt ull+silke garn från Ullomera som jag hoppas ska funka till ullisar (någon som vet om silke leder vätska?)! Det var hektiskt och fullt med folk.

Idag var jag dit igen med ett enda syfte, att kolla symaskiner! Så nu har jag "köpt" en Janome Easy Jeans (förhoppningsvis ska jag hämta den i morgon)!! Jag sprang runt och jämförde maskiner i flera timmar. Till sist stod det mellan denna och Singers Heavy Duty. Jag hade tänkt köpa Singern när jag kom på att fråga om det fanns kantbandare till. Det gjorde det inte så det blev till vända till Janome's monter. Där skickade dom med en på köpet (den avancerade varianten) (+ en redan utlovad övermatare). 4 200 kr för allt. Jag som bara hade tänkt titta.... :mrgreen: (så nu gråter snart plånboken..)
Användarens profilbild
Av sofin
visslan skrev:Å andra sidan hade jag fullt upp vid mitt bord och träffade många trevliga, nyfikna virkare. :tumup:
Jag var hos dig och snikade till mig några mormorsrutetips i sista sekunden i lördags :D Har storslagna planer för mormorsrutorna nu, hihi!
Var där på söndagen och såg en fullt upptagen visslan vid sitt bord. Inte så många inköp, tre nystan, ett mönster, en bok och ett halsband (som jag delvis gjorde själv) + klämma på massor av andra garner. Skönt att vara där tidigt på en söndag, inte fullt lika mycket trängsel som annars.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?