Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ketronya skrev:Nu har jag stickat en sjal av garnet jag fick i Garn och Godis-bytet vi hade i somras :)

Bild
Bild

Jag lät mig inspireras av Dumbledores fågel Fawkes från Harry Potter :)

Tyvärr minns jag inte vem jag fick garnet av, jag skäms :oops: Men tack så hemskt mycket än en gång, jag är jättenöjd :tumup:
:love: :tumup: Jättefin!
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Jag tänkte att jag skulle försöka mig på att sticka dessa i barnstorlek: http://www.ravelry.com/patterns/library/chunky-slippers
Tyckte att det borde vara enkelt eftersom de stickas från tån, men jag fattar inte ens första varvet. Trött i huvudet.
Jag tänkte kolla men jag orkar inte registrera mig för att få ladda ner mönstret.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Jag tänkte att jag skulle försöka mig på att sticka dessa i barnstorlek: http://www.ravelry.com/patterns/library/chunky-slippers
Tyckte att det borde vara enkelt eftersom de stickas från tån, men jag fattar inte ens första varvet. Trött i huvudet.
Jag tänkte kolla men jag orkar inte registrera mig för att få ladda ner mönstret.
Det behövs inte, det finns en "gå vidare utan"-knapp lite längre ner.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Det behövs inte, det finns en "gå vidare utan"-knapp lite längre ner.
Aha. Undrar vem som är tröttast i huvudet :lol: :kollar:
Användarens profilbild
Av melon
Using Backwards Loop method, CO 8 sts. Work one row. Turn work so that CO edge is facing up, and with RS facing. PU and K into the front loop of every CO st – 8 sts. There should now be a total of 16 sts on the needles. The first 8 sts are the instep sts, the second 8 are the heel sts; arrange on needles or use stitch markers to denote these sections.
Du lägger upp 8m med vridda omslag och stickar ett varv. Sedan vänder du maskorna upp och ner, med rätsidan mot dig. Sticka (och nu vet jag inte hur detta ser ut för jag har lite svårt att tänka mig det) 8m i maskbågarna. Nu har du totalt 16m.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Using Backwards Loop method, CO 8 sts. Work one row. Turn work so that CO edge is facing up, and with RS facing. PU and K into the front loop of every CO st – 8 sts. There should now be a total of 16 sts on the needles. The first 8 sts are the instep sts, the second 8 are the heel sts; arrange on needles or use stitch markers to denote these sections.
Du lägger upp 8m med vridda omslag och stickar ett varv. Sedan vänder du maskorna upp och ner, med rätsidan mot dig. Sticka (och nu vet jag inte hur detta ser ut för jag har lite svårt att tänka mig det) 8m i maskbågarna. Nu har du totalt 16m.
Det är ju just det där med att vända upp och ner, det funkar inte i mitt huvud :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Det är ju just det där med att vända upp och ner, det funkar inte i mitt huvud :hmm:
Det ska inte funka i huvudet, det ska funka på stickorna :P

Jag har testat nu och får till det. Håll maskorna framför dig som om du ska sticka dem som vanligt, fast med baksidan mot dig. Vrid dem sedan uppåt så att uppläggningen är i överkant. Då ser du flera små "kullar". Stick in maskan och hämta tråden (PU:pick up) och och dra ut (knit).
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Det ska inte funka i huvudet, det ska funka på stickorna :P

Jag har testat nu och får till det. Håll maskorna framför dig som om du ska sticka dem som vanligt, fast med baksidan mot dig. Vrid dem sedan uppåt så att uppläggningen är i överkant. Då ser du flera små "kullar". Stick in maskan och hämta tråden (PU:pick up) och och dra ut (knit).
Jahaaa! Ska du bli slöjdfröken eller? :wink: Du verkar som gjord för det :D
:tackar:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Jahaaa! Ska du bli slöjdfröken eller? :wink: Du verkar som gjord för det :D
:tackar:
:lol: :loving: Vassego. Det är alltid skoj att få kläm på nåt nytt.
Jag orkar inte testa nu, får bli imorgon, men nu tror jag att jag fattar. Återstår bara att se om jag får till att förminska mönstret också :roll:
Ketronya skrev:Nu har jag stickat en sjal av garnet jag fick i Garn och Godis-bytet vi hade i somras :)

Bild
Bild

Tyvärr minns jag inte vem jag fick garnet av, jag skäms :oops: Men tack så hemskt mycket än en gång, jag är jättenöjd :tumup:
Åååh vad fin! :love:
Det var av mig du fick garnet, det blev verkligen en jättevacker sjal! Har du gjort mönstret själv?

Och för er som undrar vad det är för garn så är det entrådigt ullgarn från Kampes? Kempes?
Maddemoa skrev:

:shock: :siishah: :love:
Helt underbar :heart: Har du gjort mönstret själv?
Tack :D

Aah nä, riktigt så duktig är jag inte :wink: det är ett gratismönster från Ravelry, Percy heter det.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?