Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Ni som har den vad tycker ni om den? Är den värd pengarna?
Om ni jämför den med någon annan sele vilken är mest likvärd?
Användarens profilbild
Av Droppen
Den är verkligen rejäl och avlastar riktigt bra! Nackdelen är att den saknar huvudstöd.

Tycker inte det finns någon liknande sele faktiskt, vad jag vet iaf.
Av LillaGrodan
Måste hoppa in här lite. har lite småfunderingar på att investera i en. Hur passar den en liten bärare? Jag är både kort och smal. Har en boba2G nu som sitter som en smäck och som jag är väldigt nöjd med men den riktigt breda sittytan på oh snap:en verkar kanon. Yngsta som bärs mycket är 21 månader så sover i stort sett aldrig längre så huvudstöd känns inte så nödvändigt.....och har ju boban i så fall.....
Användarens profilbild
Av Hallon
Droppen skrev:Den är verkligen rejäl och avlastar riktigt bra! Nackdelen är att den saknar huvudstöd.

Hur är axelbanden? Är det tjocka eller smidiga som på AP? Är de svängda eller raka? Kan den passa både mig och min 20cm längre man? Hur litet barn tror du man kan ha i den? Jag funderar på en sele till treåringen, men det vore ju bra om man kunde ha 1½-åringen i samma... (Han sitter annars finfint i AP som även passar mig perfekt). Har du kvar din, förresten?
Oj, jag har visst tusen frågor! Men dollarn är ju billig nu... :roll:
Användarens profilbild
Av Hallon
Nähä, det blir väl ingen Oh Snap. Det är ju helt omöjligt att välja mönster!
:hellu: :roll: :love: :mrgreen:
Av sjaltokan
Isadora skrev:Har länge funderat på en sådan till 3åringen, så var köpa?
från USA, tror inte den finns hos svenska återförsäljare tyvärr.
Användarens profilbild
Av Droppen
Hallon skrev:
Droppen skrev:Den är verkligen rejäl och avlastar riktigt bra! Nackdelen är att den saknar huvudstöd.

Hur är axelbanden? Är det tjocka eller smidiga som på AP? Är de svängda eller raka? Kan den passa både mig och min 20cm längre man? Hur litet barn tror du man kan ha i den? Jag funderar på en sele till treåringen, men det vore ju bra om man kunde ha 1½-åringen i samma... (Han sitter annars finfint i AP som även passar mig perfekt). Har du kvar din, förresten?
oops, hade missat detta.

axelbanden är rätt rejäla. svängda tror jag, om jag förstår rätt hur du menar.
den passar mio sedan han var ca ett år och då är han en liten skit så den lär funka till båda dina.

jo, har kvar min än så länge men funderar på att sälja då jag alltid tar boban i första hand.
Av LillaGrodan
Droppen skrev:
Hallon skrev:

oops, hade missat detta.

axelbanden är rätt rejäla. svängda tror jag, om jag förstår rätt hur du menar.
den passar mio sedan han var ca ett år och då är han en liten skit så den lär funka till båda dina.

jo, har kvar min än så länge men funderar på att sälja då jag alltid tar boban i första hand.
Tycker du bättre om boban? Jag har en boba som jag trivs kanon med, men funderar ändå på en oh snap pga den bredare sittytan.......
Användarens profilbild
Av Hallon
Är det någon som har koll på europeiska återförsäljare för OhSnap? Jag lyckas inte hitta någon som har vad jag vill ha...
Är det väldigt krångligt/dyrt att beställa från USA i jämförelse mot t.ex UK? jag menar, är man korkad om man beställer the OhSnap of my dreames från USA istället för en average från UK?
Av sjaltokan
Nu har jag provat ohsnap!!

Rejäl sele måste jag säga, min 9-månaders stora tjej var på gränsen för liten för den.
Det var en rejäl sele. Rejäl vadderat midjebälte som är delvis ställbart i längd. Långa vadderade axelband.

Tror det är en sele som passar en stor bredaxlad pappa bäst :mrgreen: Den enda nackdelen var att det var svårt att spänna bröstspännet så hårt som jag ville när jag bar på ryggen. Annars var den skön, kan tänka mig riktigt bra avlastning till ett större (typ äldre än 2 år) barn.

Den passar nog inte en späd och kort mamma.
Av LillaGrodan
thowida skrev:Nu har jag provat ohsnap!!

Rejäl sele måste jag säga, min 9-månaders stora tjej var på gränsen för liten för den.
Det var en rejäl sele. Rejäl vadderat midjebälte som är delvis ställbart i längd. Långa vadderade axelband.

Tror det är en sele som passar en stor bredaxlad pappa bäst :mrgreen: Den enda nackdelen var att det var svårt att spänna bröstspännet så hårt som jag ville när jag bar på ryggen. Annars var den skön, kan tänka mig riktigt bra avlastning till ett större (typ äldre än 2 år) barn.

Den passar nog inte en späd och kort mamma.
Nehä, inget för mig då...... :cry:

Jaja, jag gillar ju min boba, men jag hade gärna haft en bredare sittyta......inte många bärselar som sitter bra när man är liten på alla håll.......

Tack för att du skrev :)
Användarens profilbild
Av Hallon
Nu har jag köpt Droppens OhSnap! :vågen: Fick den idag och har bara provburit lite snabbt. Men jag provade med alla tre barnen!
Midjebältet var jättebra. Skönt att kunna justera formen lite med de små remmarna i sidorna. Bröstbandet var på gränsen till långt, särskilt när jag bar minstingen, men jag gillade att de liksom gled upp/ner av sig själva när man justerade längden på axelbanden.
Svante, som är 20mån (redan?) satt helt OK, men sitter nog nästan bättre i vår Angelpack, faktiskt. I alla fall på mig. Kanske att den var lite bred... :hmm:
Elsa 6år och 24kg, brukar ju inte bäras, men tyckte att det var kul att prova och det var fullt möjligt att ha henne på ryggen och laga middag! :mrgreen:
Bäst av allt var det att kunna bära Måns, 3år och 17kg. Sittbredden var jättebra för honom och kombinatonen sele/kille/bärare var perfekt!
Det ska bli kul att se hur selen funkar för min man, som inte riktigt är kompatibel med Angelpacken. Jag tror att det kan bli riktigt bra! Måste bara berätta att jag har köpt den. :hide:
Användarens profilbild
Av Johanna W
Hallon skrev:Nu har jag köpt Droppens OhSnap! :vågen: Fick den idag och har bara provburit lite snabbt. Men jag provade med alla tre barnen!
Midjebältet var jättebra. Skönt att kunna justera formen lite med de små remmarna i sidorna. Bröstbandet var på gränsen till långt, särskilt när jag bar minstingen, men jag gillade att de liksom gled upp/ner av sig själva när man justerade längden på axelbanden.
Svante, som är 20mån (redan?) satt helt OK, men sitter nog nästan bättre i vår Angelpack, faktiskt. I alla fall på mig. Kanske att den var lite bred... :hmm:
Elsa 6år och 24kg, brukar ju inte bäras, men tyckte att det var kul att prova och det var fullt möjligt att ha henne på ryggen och laga middag! :mrgreen:
Bäst av allt var det att kunna bära Måns, 3år och 17kg. Sittbredden var jättebra för honom och kombinatonen sele/kille/bärare var perfekt!
Det ska bli kul att se hur selen funkar för min man, som inte riktigt är kompatibel med Angelpacken. Jag tror att det kan bli riktigt bra! Måste bara berätta att jag har köpt den. :hide:
Aha! Ska inte du komma på en sjalträff snart? :bryn: Den skulle jag gärna vilja prova. Och om du tröttnar på den senare så kan jag nog vara intresserad... :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?