Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ibland kommer man på sig själv med att allt leva i sin egen lilla värld.
( Även om jag här har gott om sällskap!)

Häromveckan hade vi en 1½ åring på besök med tillhörande mamma. De har sett oss bära i både sjal och sele tidigare, men nu var barnen inne och lekte i rummet där leksaker och sjalar finns. Vårt barn vräker gärna ned sjalarna från hyllan och gosar med dem, och medan jag grejar i ett annat rum hör jag mamman säga till barnen:
Nu lägger vi upp tygstyckena igen på hyllan.

Just ordet tygstycken fick mig att hajja till. För mig är de ju våra gosiga, fina fina sjalar :loving: . Men jag insåg att andra inte har samma upplevelse och kärlek till dem som vi har :lol: .
kronärtskocka skrev:Ibland kommer man på sig själv med att allt leva i sin egen lilla värld.
( Även om jag här har gott om sällskap!)
Men det är en vacker liten värld vi lever i :heart: :vågen:

Tygstycken?! Så får man väl inte säga :this: :Hahaa:
Fast jag tycker faktiskt att det är ok att säga tygstycken... :lol:

Med tanke på att min fabless för textilier i allmänhet till viss del bidragit till antalet sjalar här hemma och att jag ju faktisktomförvandlat en och annan duk till bärsjal så har jag full förståelse för att sjalarna kan bli kallade både tygstycken och dukar, bara det sägs i en uppskattande ton! :tumup:
:lol: tygstycken :lol:

Det värsta som jag har läst var när någon härifrån hade givit bort en sprillans ny Sino till sin kompis som just hade fått barn och kompisen hade inte kommit överens med sjalen utan klippt kräktrasor av den :siishah: :whut:.
Marion skrev::lol: tygstycken :lol:

Det värsta som jag har läst var när någon härifrån hade givit bort en sprillans ny Sino till sin kompis som just hade fått barn och kompisen hade inte kommit överens med sjalen utan klippt kräktrasor av den :siishah: :whut:.
:whut: :whut:

Det är fina underbara tygstycken vi har :loving: :loving:
:lol:

Ms första inskolningsfröken var väldigt frågande till den enorma snuttefilten vi hade till vårt barn. När jag hämtade övertrötta M som inte ville sova och M blev lugn och glad bara hon såg sjalen och jag lugnande sa "Snart ska du få sova i sjalen, då blir allt bra igen :heart: ." såg hon ut såhär :hmm: och :shock: när jag tog fram nästan 5 meter tyg. Sen när hon såg vad jag gjorde med det där tygstycket trillade poletten ner och hon tyckte det var helt genialt :tumup: .
Marion skrev::lol: tygstycken :lol:

Stackars sinon :shock:
Enid skrev::lol:

Ms första inskolningsfröken var väldigt frågande till den enorma snuttefilten vi hade till vårt barn. När jag hämtade övertrötta M som inte ville sova och M blev lugn och glad bara hon såg sjalen och jag lugnande sa "Snart ska du få sova i sjalen, då blir allt bra igen :heart: ." såg hon ut såhär :hmm: och :shock: när jag tog fram nästan 5 meter tyg. Sen när hon såg vad jag gjorde med det där tygstycket trillade poletten ner och hon tyckte det var helt genialt :tumup: .
Ååå så fint. :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?