Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Indah skrev:Jättefin tårta ellla! Duperfina kallor!
Vad har du för tårtplaner till 80-årsfesten?
Eftersom det är till både Samuels mormor och morfar tänkte jag göra en åt dem var. Samuels mormor har handarbetat mycket så där hade jag tänkt få till ett korsstygnsbroderi... Samuels morfar får antingen nåt på temat skog eller trädgård...
De odlar mycket, kanske ett trädgårdsland?!?
Användarens profilbild
Av Amiechan
Indah skrev: Men jag vill inte bara se mina verk här, jag vill se andras!!
Hahaha! Jag gör inte fina tårtdekorationer. Jag tar ohyggliga mängder bär och vräker på tårtorna. De blir mumsiga, men inte så snoffsiga som era. :fnissa:

Så här:
Bild

Uploaded with ImageShack.us

Jag tänkte bara hänga i tråden och titta på era verk. :tumup:

EDIT: Oj oj oj! Detta blev mitt 6000:e inlägg! :D Jag blev Sjalguru nu - med en tårtbild. :D
Användarens profilbild
Av Helene
Holgers doptårta.

Bild

(det är meningen att det ska se ut som orkidéer men min flowerpaste är 8 år gammal och helt jäkla omöjlig att jobba med, ett under att det blev nåt öht! Fick maskera med pulverfärg bäst det gick (blommorna jag hade som förlaga var visserliten den färgen men... det blev inte riktigt så bra som jag ville)

Här är Olivias doptårta:

Bild

Och Sigrids:

Bild

Sidenbanden är samma som de hade till dopklänningen och alla dekorationer är gjorda av flowerpaste och pudrade med pulverfärg.

(jag vet fan inte var bilden på Valters tårta har tagit vägen!! Banden på den har iaf lila och orange i starka klara nyanser och dekoationerna... gaaah, jag minns inte!! En bäbis på ett höstlöv... tror jag... och några blommor av nåt slag! Martin får leta rätt på den!)
Användarens profilbild
Av Helene
En massa gamla bilder.

Hustårta, beställning till ett par som just köpt hus! :wink:
Bild

Dora-tårta
(vit chokladtryffel, dekorationer av sugarpaste, handmålade)
Bild

Doptårta till barnens kusin (marsipan, sp- och fp-dekorationer)
Bild

Gibson Les Paul
Bild

Brorsans HD-tank
Bild

En skitful men enorm tårta (plåten den står på är lika stor som två vanliga plåtar)
Bild

Mer dopdekorationer
Bild

En liten bröllopstårta
Bild

Tyvärr har jag inga digitala bilder på alla stora bröllopstårtor jag gjort (3- 4- och 5-våningstårtor med massor av blommor)

Här är våran egen bröllopstårta iaf (buketten är en liten "kopia" av min brudbukett)
Bild
Av lilla trasdockan
Varför starta jag denna tråd nu måste jag ju öva hur mycket som helst, jätte fina saker.

Helene: har du gjort brudparet? Så himla läckert
Användarens profilbild
Av Helene
Alecsandra skrev:Helene: har du gjort brudparet? Så himla läckert
nepp, köpt på en presentbutik för 30:- Det är nåt slags keramikmaterial.
Av lilla trasdockan
aha ok. fina tårtor iaf :wink: ska nog försöka komma igång lite mer så jag kan bli lika duktig
Av MittNyaJag
Det kanske är MMF? Såndär marschmallow-någonting...
Ska genast byta tråd! :)
Användarens profilbild
Av Helene
MittNyaJag skrev:Hur "är" MFF? Är den mer som kräm eller blir den oxå ett täcke man kan täcka med?
Alecsandra skrev:Men vad är mmf?
Marsmallowsfondant.
Det är lite "segare" än sp och funkar jättebra att täcka tårtor med (jag gör bara mmf nuförtiden)
Det är dock väldigt viktigt att man är noga när man gör den, sikta florsockret och mikra marsmallowsarna så de är helt smälta och häll ner i florsockret och blanda ordentligt och låt vila.
Man kan antingen kalva ut det på ett bord smort med cocosfett eller pudrat med florsocker/potatismjöl. Blir det för hårt kan man mikra det lite.
Användarens profilbild
Av UWO
Nä, man får inte starta en sån här tråd utan att annonsera den i tårttråden så även "vi-hopplösa-som-aldrig-hittar-trådarna" också har en chans! :this:

Sen tyckte jag denna blev lite av en tårttråd, eller? Varför ha två när det är ett så smalt intresseområde på sb? :hmm:
Användarens profilbild
Av UWO
Amiechan skrev:
Hahaha! Jag gör inte fina tårtdekorationer. Jag tar ohyggliga mängder bär och vräker på tårtorna. De blir mumsiga, men inte så snoffsiga som era. :fnissa:

Så här:
Bild

EDIT: Oj oj oj! Detta blev mitt 6000:e inlägg! :D Jag blev Sjalguru nu - med en tårtbild. :D
Grattis!!!! :app: :vågen: :blommor:
Användarens profilbild
Av dolvis
UWO skrev:
Amiechan skrev:

Så här:
Bild

Grattis!!!! :app: :vågen: :blommor:
Jag är superimponerad över konstnärligheten i alla de fantastiska SP-dekorationerna, och tycker det är jättekul att se de jättevackra tårtorna! Vilka grejer! :shock: Men jag måste ändå säga att jag tycker ditt sätt är ett av de snyggare sätten att dekorera en tårta. Jag gör också så, till extra festliga tårtor kan jag arrangera bären lite, lägga på ätliga blommor eller anstränga mig med kanderade rosenblad och violer/penséer. Ska se om jag lyckas lägga in en bild på vår bröllopstårta för att motivera inlägget förutom trådtassning. :)
Bild
Bild
Dessa var det dock inte jag som dekorerade, utan det gjordes av tårtgruppen under överinseende av min (på bilden mkt nöjda) svärmor, men jag hade gjor de kanderade rosenbladen i förväg.
Bild
Av lilla trasdockan
Förlåt att jag inte annonsera i tårttråden men kan inte länka med mobilen.

Sen blev väl inte tråden riktigt som jag tänkt. Ville väl mest ha den för att ge tips och liknande för butter göra sp gubbar/blommor å så

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?