Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ååååh, jag kreperar...

Jag hänger i en kör. Nu ska vi åka på tävling, och då duger tydligen inte våra gamla kläder (gemensam överdel bestående av korallrött linne och svart omlottkofta, och valfri svart underdel). Det tar sån energiiiiii att bråka om vilka kläder vi bör köpa/fixa. Starka viljor och mycket tyckande, och får dirigenten bestämma (vilket hon gör om vi inte kommer överens snart) ska vi klä oss i hellång, åtsittande jerseyklänning. Alltså: hjälp!

Så här långt har vi kommit:
- svart funkar för alla (dock med en viss känsla av men-gud-vad-tråkigt)
- kjolen/klänningen måste vara minst vadlång så att den passar i alla sammanhang
- det måste passa någotsånär bra för de flesta kroppstyper, och en stor bonus om man kan ha kläderna även om man är gravid.

JAG tycker att vi ska ha svart trekvartsärmad trikåtröja och en glansig, klockad kjol med hög midja. (finns det glansigt tyg som stretchar?)

Vi är i åldern 21-33, de flesta är snorsnygga. Några väldigt smala, någon har issues med stora boobs och några av oss är lite allmänt lönnfeta sådär... Någon är 158 cm, någon annan närmare 180.

Vi syr gärna själva, men det är på amatörnivå. Budgeten kan väl ligga på sisådär en 300 spänn per person. Vad är relativt lätt, men ändå snyggt och inte dödstråkigt? Tips på material och modeller tages emot.

...eller... det finns väl ingen därute som försöker (eller känner någon som försöker) lansera en klädkollektion och vill göra reklam både i Sverige och utomlands genom att låna ut 15 dressar till en djävulskt bra och rätt udda damkör i Skåne? :P Då måste alla plaggen inte vara likadana, bara de hänger ihop.
joannaoj skrev:Ååååh, jag kreperar...

Jag hänger i en kör. Nu ska vi åka på tävling, och då duger tydligen inte våra gamla kläder (gemensam överdel bestående av korallrött linne och svart omlottkofta, och valfri svart underdel). Det tar sån energiiiiii att bråka om vilka kläder vi bör köpa/fixa. Starka viljor och mycket tyckande, och får dirigenten bestämma (vilket hon gör om vi inte kommer överens snart) ska vi klä oss i hellång, åtsittande jerseyklänning. Alltså: hjälp!

Så här långt har vi kommit:
- svart funkar för alla (dock med en viss känsla av men-gud-vad-tråkigt)
- kjolen/klänningen måste vara minst vadlång så att den passar i alla sammanhang
- det måste passa någotsånär bra för de flesta kroppstyper, och en stor bonus om man kan ha kläderna även om man är gravid.

JAG tycker att vi ska ha svart trekvartsärmad trikåtröja och en glansig, klockad kjol med hög midja. (finns det glansigt tyg som stretchar?)

Vi är i åldern 21-33, de flesta är snorsnygga. Några väldigt smala, någon har issues med stora boobs och några av oss är lite allmänt lönnfeta sådär... Någon är 158 cm, någon annan närmare 180.

Vi syr gärna själva, men det är på amatörnivå. Budgeten kan väl ligga på sisådär en 300 spänn per person. Vad är relativt lätt, men ändå snyggt och inte dödstråkigt? Tips på material och modeller tages emot.

...eller... det finns väl ingen därute som försöker (eller känner någon som försöker) lansera en klädkollektion och vill göra reklam både i Sverige och utomlands genom att låna ut 15 dressar till en djävulskt bra och rätt udda damkör i Skåne? :P Då måste alla plaggen inte vara likadana, bara de hänger ihop.
Har inga bra tips till dig men är nyfiken på vad för kör du sjunger i och som tävlar?? :lol: Själv sjunger jag barbershop sen halva mitt liv tillbaka och körkläder i paljetter och strass hör till det normala!! :roll:
Här är lite inspiration! :wink: (vi syr oxå allt själva)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bubbis förslag är ju skitsnyggt och smart modell, men jag som tillhör dom med "stora boobs problematik" skulle inte kunna ha en sån där. Jag måste ha en ordentlig bh, och ingen av dom där modellerna har axelband som går över hela axeln och täcker vanliga bh-band. Dessutom blir det för lite tyg på sidorna när man drar upp tyget över axlarna.
Jag hoppas dina körkompisar har mindre bröst än mig för klänningen är skitsnygg.
sus skrev:Bubbis förslag är ju skitsnyggt och smart modell, men jag som tillhör dom med "stora boobs problematik" skulle inte kunna ha en sån där. Jag måste ha en ordentlig bh, och ingen av dom där modellerna har axelband som går över hela axeln och täcker vanliga bh-band. Dessutom blir det för lite tyg på sidorna när man drar upp tyget över axlarna.
Jag hoppas dina körkompisar har mindre bröst än mig för klänningen är skitsnygg.
Jag skulle inte heller känna mig bekväm i den men med en mer heltäckande framsida och dra ut tyget så det täcker hela ryggen kan man ha ordentlig BH under men då måste man ändra mönstret en del. Låga den gå omlott mitt fram och sy fronten bredare så den sitter fast hela vägen till ryggen (det går att göra men man kan inte använda bara raka stycken då).

Jag blir supersugen att anta utmaningen men jag har verkligen inte tid :hide: .

Omlottklänning i ett vävt tyg eller stummare tyg skulle jag rekomendera för de döljer mer, storlekarna måste ju ändå vara olika eftersom ni har så olika kroppsform.
lotti skrev:Har inga bra tips till dig men är nyfiken på vad för kör du sjunger i och som tävlar?? :lol: Själv sjunger jag barbershop sen halva mitt liv tillbaka och körkläder i paljetter och strass hör till det normala!! :roll:
Här är lite inspiration! :wink: (vi syr oxå allt själva)
Ni är ju hur coola som helst. Jag gillar att ni ser så glammiga ut.

Det är nu inte riktigt vad vi är ute efter, förstås. Det svänger inte om vår musik precis. Vi är en s.k. klassisk kör och ska låta flickiga och vackra, men vi sjunger mycket nykomponerad musik och ibland väldigt konstiga och något överkonstnärliga grejor. Vi har bl.a. körat för Nightwish på en skiva för Skånes dansteaters turnéer, vi har fått göra lite filmmusik,och vi får ibland vara med som kör för musikhögskolans elevers avgångskonserter, och så våra egna konserter förstås. Carolinae damkör heter vi, men inte är vi särkilt kända inte. Det finns så många körer i Lund. Men i påsk ska vi åka till Budapest och tävla för att förhoppningsvis vinna och få lite mer uppmärksamhet.
Enid skrev:Jag blir supersugen att anta utmaningen men jag har verkligen inte tid :hide: .
Synd... Du har drygt två månader på dig, så ja, det är tight.
sus skrev:Bubbis förslag är ju skitsnyggt och smart modell, men jag som tillhör dom med "stora boobs problematik" skulle inte kunna ha en sån där. Jag måste ha en ordentlig bh, och ingen av dom där modellerna har axelband som går över hela axeln och täcker vanliga bh-band. Dessutom blir det för lite tyg på sidorna när man drar upp tyget över axlarna.
Ja, fan. Du har nog rätt. Jag har skickat bilderna på klänningen till mina medkörerskor, och många svarade positivt. Sen är det ju också det att armarna inte får synas i alla sammanhang, och då måste vi fixa en jacka/tröja/kofta också - och då kan vi ju likväl köpa en billig långkjol.
Jo men visst finns det väl knytningar som döljer såpass mycket som behövs för även en stor byst?
Och om ni i samma tyg gör en sjal eller en bolero så har ni det som behövs för att täcka även armar :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?