Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nettan
Sagas mamma skrev:
sofin skrev:
hörnsten skrev:
sofin skrev:Alltså jag vill ha en sån där superdupergrov virknål!!! Är det någon som vet var man får tag på en sån hyfsat billigt? Har kollat på webbshoppar men då blir det liksom lika mycket i frakt som själva nålen kostar, och det är jag för snål för. Och de affärer jag har lyckats kolla i har inte större virknålar än typ 7-8 mm. Jag vill ha kanske 15 mm...

(Jag vill virka trasmattor, korgar, lådor, tavelramar... ja, you name it.. har önskat mig en sån lääänge men inte hittat)
Jag har en 10a från panduro, har för mig att de har 15 också. :D
Verkar inte så :( Kollade på deras hemsida och där finns bara 10 mm.
Jag har aldrig sett större än 10.
Köpte en 12:a på 3stickor.se för ett par veckor sedan.
Användarens profilbild
Av hörnsten
sofin skrev:
hörnsten skrev:
sofin skrev:Alltså jag vill ha en sån där superdupergrov virknål!!! Är det någon som vet var man får tag på en sån hyfsat billigt? Har kollat på webbshoppar men då blir det liksom lika mycket i frakt som själva nålen kostar, och det är jag för snål för. Och de affärer jag har lyckats kolla i har inte större virknålar än typ 7-8 mm. Jag vill ha kanske 15 mm...

(Jag vill virka trasmattor, korgar, lådor, tavelramar... ja, you name it.. har önskat mig en sån lääänge men inte hittat)
Men var sjutton såg jag 15 då? :hmm:
Garnaffären i farsta C kanske.. Eller på syfestivalen? :hmm:
Användarens profilbild
Av sofin
hörnsten skrev:
sofin skrev:
hörnsten skrev:

Men var sjutton såg jag 15 då? :hmm:
Garnaffären i farsta C kanske.. Eller på syfestivalen? :hmm:
Tack för alla tips :D Ni inspirerade mig till att Googla lite till, innan hade jag sökt på "virknål 15 mm" nu skrev jag "virknål nr 15" och hittade det här :D
Användarens profilbild
Av puppan
puppan skrev:är det någon som sitter inne på ett fint mönster på en barnväst? :D
Puffar min fråga lite, min 5åring vill att jag ska virka en väst åt henne.
Användarens profilbild
Av sofin
puppan skrev:
puppan skrev:är det någon som sitter inne på ett fint mönster på en barnväst? :D
Garnstudio.com hade två stycken som i alla fall jag tyckte var fina :D Kolla där!
Av tumbler
Jag kan verkligen rekommendera bibblan, som har härliga, gamla böcker med virkprojekt. Och nya med tex arigumi eller vad det nu heter.
Användarens profilbild
Av lotti
sofin skrev:
puppan skrev:
Garnstudio.com hade två stycken som i alla fall jag tyckte var fina :D Kolla där!
Stoff och stil har en jättesöt virkad barnväst i den nya katalogen!! :D (sidan 42)
http://ipaper.ipapercms.dk/stofogstil/S ... devar2011/
Av corona
corona skrev:"hoppa över lmb med 4 lm"

Vad betyder "lmb"?? :hmm:

Aahh! Luftmaskbåge :tumup:
Användarens profilbild
Av puppan
En av mina bästa vänner väntar sitt första barn och jag tänkte (förstås :wink: ) ge henne några hemmagjorda saker i present, bl a ett par virkade converse.
Jag ville virka igenom mönstret först så jag gjorde ett par lite större till lillebrollan. :D

Bild
Användarens profilbild
Av puppan
lotti skrev:
sofin skrev:
puppan skrev:
Stoff och stil har en jättesöt virkad barnväst i den nya katalogen!! :D (sidan 42)
http://ipaper.ipapercms.dk/stofogstil/S ... devar2011/
JAg såg den Lotti, den var jättesöt. :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
puppan skrev:En av mina bästa vänner väntar sitt första barn och jag tänkte (förstås :wink: ) ge henne några hemmagjorda saker i present, bl a ett par virkade converse.
Jag ville virka igenom mönstret först så jag gjorde ett par lite större till lillebrollan. :D

Bild
Åh, har du mönstret? En kompis fick såna till sin kille men de var redan för små.
Användarens profilbild
Av puppan
Här finns mönster: www.crochetra.se/
Det fanns ett tidigare, det är det som jag har gått efter. Vet inte riktigt hur mönstrena skiljer sig åt.
Användarens profilbild
Av MuuM
puppan skrev:Här finns mönster: http://www.crochetra.se/
Det fanns ett tidigare, det är det som jag har gått efter. Vet inte riktigt hur mönstrena skiljer sig åt.
Tack!
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?