Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annikar
Bild

Om man väldigt gärna vill sy liknande överkast som på bilden( från Stoff och stil)? Vad använder man då mellan lagren? Quiltfoder?

Tacksam för tips :D
på stoff och stil säljer man något som kallas plattvadd och är nog tänkt till quiltning men det säljs i bitar om 100x100 cm så det måste finnas något annat!! :hmm:

Har kollat in detta överkast med och tycker det är superfint.... :love: Kom ner till Skåne och hälsa på vetja och så tar vi en tur till Stoff och Stil!! :app:
Aha! Ska kolla på det :D

Det hade varit superkul att träffa er!
Vi ska på lägret i Ljungskile v 27, ni ska möjligen inte dit också? Det hade ju varit superskoj.
Av Enid
Det finns påstrykbart quiltmellanlägg (sälj hos Bibbis textil) och fäster i yttertyget så att det inte drar sig när man syr fast det utan speciell quiltsymaskin :tumup: .

Eller så har man helt enkelt ingenting mellan utan syr bara ihop fram och baksidan, det funkar det med. Kanske har en baksida i fleece för att överkastet ska ligga på plats bättre.
annikar skrev:Aha! Ska kolla på det :D

Vi ska på lägret i Ljungskile v 27, ni ska möjligen inte dit också? Det hade ju varit superskoj.
Vi har faktiskt anmält oss dit oxå men inte fått svar än eftersom jag missade att anmäla direkt när lägret kom ut!!! Sååå kul om vi hade fått plats!! :vågen:
lotti skrev:
annikar skrev:Aha! Ska kolla på det :D

Vi har faktiskt anmält oss dit oxå men inte fått svar än eftersom jag missade att anmäla direkt när lägret kom ut!!! Sååå kul om vi hade fått plats!! :vågen:
:vågen: Hoppas hoppas att ni får plats! Det skulle vara superkul att äntligen få träffas :D
Skicka ett pm eller så när du får besked!
Senast redigerad av annikar den sön feb 13, 2011 18:13, redigerad totalt 1 gånger.
Enid skrev:Det finns påstrykbart quiltmellanlägg (sälj hos Bibbis textil) och fäster i yttertyget så att det inte drar sig när man syr fast det utan speciell quiltsymaskin :tumup: .

Eller så har man helt enkelt ingenting mellan utan syr bara ihop fram och baksidan, det funkar det med. Kanske har en baksida i fleece för att överkastet ska ligga på plats bättre.
Tack för tips! Fleece på baksidan låter perfekt!
Av Enid
annikar skrev:
Enid skrev:Det finns påstrykbart quiltmellanlägg (sälj hos Bibbis textil) och fäster i yttertyget så att det inte drar sig när man syr fast det utan speciell quiltsymaskin :tumup: .

Tack för tips! Fleece på baksidan låter perfekt!
Beroende på hur tyget är så kan man pressa på vanligt mellanlägg på baksidan istället för att sicksacka, en del tyger bli knöliga eller drar sig när man sicksackar dom.
Oj vad fint! :love:
HAr funderat på överkast till barnen och tänkt lapptäcke, men lagt ner det pga att det är för pilligt med små lappar, och 3 (4 snart!) stycken dessutom. Den här såg liite enklare ut!
:tumup:
men är det inte bara långa remsor (så långa som vill ha överkastet brett) som är ihopsydda. sedan hade jag valt ett en färgat vanligt bommulslakan till bakstycke..

men jag kanske tänker fel... :oops:
verre skrev:men är det inte bara långa remsor (så långa som vill ha överkastet brett) som är ihopsydda. sedan hade jag valt ett en färgat vanligt bommulslakan till bakstycke..

men jag kanske tänker fel... :oops:
Du kanske har rätt! Jag tyckte bara att det såg lite tjockare ut :hmm: :D Ska börja med att sy remsorna så får vi se sedan.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?