Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Enid skrev:
Kajsabajsa skrev:Är det någon som köpt sytråd från Bibbis Mitt frågetecken funkar inte

Jag har köpt och den bara trasslar i min maskin. Iofs mår maskinen inte bra och jag hoppas på att snart få byta ut den men när jag använder annan tråd går det bra. Det är just med Bibbis som undertråden strular :hmm:
Jag tycker Bibbis sytråd är ojämt spunnen och ger inte lika snygga sömmar :klippasiglite:
Jag upplever också att den är ojämnt spunnen :(
Men OLen tar den vilket ju är tur det!
Användarens profilbild
Av SCSI
Kajsabajsa skrev:Alltså, den där bäbisen är ju bara för söt :love: Hur kan du låta bli att äta upp henom

MT var fin den med :tumup:
nja, jag smaskar lite på honom allt som oftast, men har kommit fram till att jag hellre har kvar än äter upp honom helt. :loving:

Jag har förresten sytt & tryckt en tröja åt ungen oxå:
Bild
Svägerskan gav honom en Metallica-body, så jag blev ju tvungen att kontra lite. Nu känner jag att jag bara måste göra fler band-tröjor åt honom, det finns ju så MÅNGA bra band med snygga loggor. Åtminstone en VNV Nation, en Laibach och en Neuroticfish-tröja måste barnet ha, tror jag minsann. Och depeche? Neubauten-loggan skulle ju göra sig fint på den där goa magen oxå förstås... hm.
SCSI skrev:Jag verkar ha tappat förmågan att ta skarpa foton (den gick troligen förlorad tillsammans med mitt älskade 50mm-objektiv som åkte i golvet i höstas...) men här är min prototyp-meitai.
Sambon önskar sig en variant med spännen nu.

Bild
ÅÅÅh, vad fina ni är!!! Börjar ju nästan gråta :lol: Om det inte varit för att jag är säker på att jag inte är gravid hade jag trott det med tanke på min gråtmildhet senaste tiden...
Användarens profilbild
Av Panakeia
oj? jag har nog haft tur med min bibbitråd då!
Använder i princip bara den och har inga problem i min easyjeans.
Men däremot är jag ganska ofta och pillar på inställningarna både under och över - så jag kan mycket väl tänka mig att man får skruva lite på sådant för att få det bra mellan olika märken av tråd.

Den luddar mer i maskinen, det gör den, men vad gör det när man ändå syr mest i material som luddar ännu mer? 8) :oops:

Men en service skulle nog pigga upp min maskin också tror jag. ;-)
Användarens profilbild
Av Lojse
SCSI skrev:
Kajsabajsa skrev:Alltså, den där bäbisen är ju bara för söt :love: Hur kan du låta bli att äta upp henom

MT var fin den med :tumup:
nja, jag smaskar lite på honom allt som oftast, men har kommit fram till att jag hellre har kvar än äter upp honom helt. :loving:

Jag har förresten sytt & tryckt en tröja åt ungen oxå:
Bild
Svägerskan gav honom en Metallica-body, så jag blev ju tvungen att kontra lite. Nu känner jag att jag bara måste göra fler band-tröjor åt honom, det finns ju så MÅNGA bra band med snygga loggor. Åtminstone en VNV Nation, en Laibach och en Neuroticfish-tröja måste barnet ha, tror jag minsann. Och depeche? Neubauten-loggan skulle ju göra sig fint på den där goa magen oxå förstås... hm.
åh vad underbar!!
gör du tryck med ram och hela köret eller på någe annat vis.. ser ut som väldigt skarpa och fina linjer!
Användarens profilbild
Av melon
Jag skriver väldigt sällan i denna tråden, men jag läser ofta. Ni syr så fina saker och det är kul att få inspiration från er :vågen:

Nu vill jag tipsa om ett raglanmönster jag är otroligt nöjd med. Innan har jag alltid ritat egna tröjmönster, för jag har ändå varit tvungen att både smala av och förlänga... Men detta mönstret är perfekt.

Bild

Mönstret är från vinternumret av Ottobre:
Bild
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Jag skriver väldigt sällan i denna tråden, men jag läser ofta. Ni syr så fina saker och det är kul att få inspiration från er :vågen:

Nu vill jag tipsa om ett raglanmönster jag är otroligt nöjd med. Innan har jag alltid ritat egna tröjmönster, för jag har ändå varit tvungen att både smala av och förlänga... Men detta mönstret är perfekt.

Bild

Mönstret är från vinternumret av Ottobre:
Bild
Vad bra, för det numret har ju jag :D
Användarens profilbild
Av Moson
mimpen skrev::gaah:
Var är den där fina tutorialen på hur man syr nåldynor?? Humleblomstern sydde ju så fina, men jag hittar inte tutorialen :gaah:
Jag vet inte om du hittar just 'den' men här är det bara att välja och vraka
http://monsterarkivet.blogspot.com/sear ... C3%A5ldyna
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 169

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?