Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Hur klär ni era bebisar när ni har dom i sjal utomhus? Jag bär dottern (4,5 vecka gammal) innanför gravidjackan för än så länge går det.. Hon är lätt att hålla varm om kroppen och hon har mössa och vantar. Men det känns som att det blir lite kallt för ansiktet och halsen. Finns det jättesmå halsdukar eller fuskpolo eller rånarluva? Hur gör ni?
Av leonie
Minimundus ullfleeceoverall, väpnarluva, tossor och bebisvantar utan tumme! Min unge är som en liten kamin i dessa kläder! Overallen har långa muddar, är tunn och jättesmidig och därför helt perfekt att bära i.
Användarens profilbild
Av Helene
Vi har Kapp Ahls fuskpolo till alla ungar! Strl 110/116 funkar från bäbisen till 7-åringen! Finns i rött, svart och vitt (vi har 12 st ;-))
Stickade i mjukt skönt inte för tjockt bommullsgarn.

Holger brukar ha en plychdress på sig.
Användarens profilbild
Av Kristina
herilane skrev:Innekläder, Minimundus väpnarluva, extra sockor, plus bärjacka på mig.
Samma här, fast jag kör vanlig jacka istället för bärjacka. Drar upp dragkedjan över huvudet om hon sover med huvudet instoppat i sjalen och en extra mössa på rånarluvan om hon är vaken och kikar ut (vilket nästan aldrig händer när vi är ute än så länge).
Användarens profilbild
Av Kristina
Kristina skrev:
herilane skrev:Innekläder, Minimundus väpnarluva, extra sockor, plus bärjacka på mig.
Samma här, fast jag kör vanlig jacka istället för bärjacka. Drar upp dragkedjan över huvudet om hon sover med huvudet instoppat i sjalen och en extra mössa på rånarluvan om hon är vaken och kikar ut (vilket nästan aldrig händer när vi är ute än så länge).
Är det riktigt kallt tar jag antingen en extra tröja/kofta över oss båda, eller så stoppar jag en vikt fleecefilt över henne under smokingbältet på sjalen, då blir hon jättevarm. Tycker det är smidigare att göra så än att klä på bebisen extra kläder eftersom vi har rätt varmt inne och hon ofta sover kvar i sjalen när vi kommer hem, då är det bara att ta bort filten så blir hon lagom.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag bär utanpå jackan och då har Puffen, strumpbyxor, byxor, ullsockar, tossor, body, ulltröja, mössa. Ovanpå har han overall som är av typ bävernylon och är lätt fodrad.
Användarens profilbild
Av Cyclotella
Villem har vanliga innekläder (body, byxor, sockor), extra tossor, varm mössa och eventuellt dregellapp som halsduk. Sen har jag bärskydd utanpå sjalen (något av det bästa jag köpt) och en vanlig jacka på mig själv.
Tycker det bästa med det är att när han somnar utomhus (vilket han oftast gör) så kan han fortsätta sova i sjalen när vi kommer in utan att svettas ihjäl, tar ju bara av bärskyddet.
Av herilane
Det tycker jag är en av de bästa grejerna med sjal: somnar bebisen hemma så kan man lätt gå ut utan att bebisen väcks av påklädning, och somnar bebisen ute så kan man komma in utan att bebisen väcks av avklädning, eller blir för varm.
Användarens profilbild
Av Cyclotella
herilane skrev:Det tycker jag är en av de bästa grejerna med sjal: somnar bebisen hemma så kan man lätt gå ut utan att bebisen väcks av påklädning, och somnar bebisen ute så kan man komma in utan att bebisen väcks av avklädning, eller blir för varm.
:iagree: :iagree:
Av mammatillE
Helene skrev:Vi har Kapp Ahls fuskpolo till alla ungar! Strl 110/116 funkar från bäbisen till 7-åringen! Finns i rött, svart och vitt (vi har 12 st ;-))
Stickade i mjukt skönt inte för tjockt bommullsgarn.

Holger brukar ha en plychdress på sig.
Haha det låter smidigt att en storlek passar länge :=) Ska leta efter en sån!
Av mammatillE
Cyclotella skrev:Villem har vanliga innekläder (body, byxor, sockor), extra tossor, varm mössa och eventuellt dregellapp som halsduk. Sen har jag bärskydd utanpå sjalen (något av det bästa jag köpt) och en vanlig jacka på mig själv.
Tycker det bästa med det är att när han somnar utomhus (vilket han oftast gör) så kan han fortsätta sova i sjalen när vi kommer in utan att svettas ihjäl, tar ju bara av bärskyddet.
Ja det låter superbra! :vågen:
Av mammatillE
Kristina skrev:
Kristina skrev:
Är det riktigt kallt tar jag antingen en extra tröja/kofta över oss båda, eller så stoppar jag en vikt fleecefilt över henne under smokingbältet på sjalen, då blir hon jättevarm. Tycker det är smidigare att göra så än att klä på bebisen extra kläder eftersom vi har rätt varmt inne och hon ofta sover kvar i sjalen när vi kommer hem, då är det bara att ta bort filten så blir hon lagom.
Smart!! :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?