Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MittNyaJag
Ja, inte tysta kläder då, även om de oftast är det oxå... ;)

Sonen har vuxit ur alla sina byxor och har därtill börjat på dagis nu så nya kläder behövs!
Jag har råkat boka en overlock (den ska på service innan den blir min bara. :D) så den utgiften motsätter sig litegrann inköpet av nya tyger trots att jag sitter på både JNY och mjukatyger och dregglar...

Därute i tygskåpet har jag lite dålig koll på vad som faktiskt gömmer sig, men vad jag kan minnas är det mest vävda bomullstyger som existerar. Vad har ni för favoritmönster som lämpar sig för sådana tyger som inte har någon strech?

Vi är i störst behov av byxor helt klart, men inget motsäger att det kommer tillverkas tröjor oxå även om de lådorna svämmar över av ärvda plagg. ;)

Killen blir 2 nu i slutet av februari. :)
Användarens profilbild
Av carro83
Byxor med antingen mudd eller resår funkar i stumma tyger...man får ju göra dom i lite "baggy" modell klart (smaksak men här gillas det) så det ska gå röra sej fritt...
Användarens profilbild
Av teres
ottobres frogbyxor är min absoluta favorit, det sitter jättebra på mina barn och är kul att sy.
ex; http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=171454

gylfen kan var lite meckig, men det är ju också bara möjligt att skippa, ev göra en falsk dito och bara ha mer resår i midjan.
Av MittNyaJag
Det har iaf blivit ett par muddbyxor av ett par av mina gamla Levi's. Har lite mer ReDo-projekt men har slut på muddväv! Tips på bra mudd? Är sugen på lite andra tyger från JNY, hur är deras mudd?
Användarens profilbild
Av Kaja
MittNyaJag skrev:Det har iaf blivit ett par muddbyxor av ett par av mina gamla Levi's. Har lite mer ReDo-projekt men har slut på muddväv! Tips på bra mudd? Är sugen på lite andra tyger från JNY, hur är deras mudd?
Bästa alternativet är nog att köra BÅDE mudd och resår. Då sitter det bäst.

Här är ett par Dockers som blev byxor åt grabben för några år sedan. De andra mammorna var GALNA på mig som lät honom ha finbyxorna i sandlådan...

Bild

Meedom & Meedom är bra för sådanadär basgrejer tycker jag.
Av MittNyaJag
Vad brukar du ha för resår i mudden? Bred elle rsmal?

Har gjort så i några byxor och i flera shorts jag sydde förra sommaren. :)
Användarens profilbild
Av Kaja
MittNyaJag skrev:Vad brukar du ha för resår i mudden? Bred elle rsmal?

Har gjort så i några byxor och i flera shorts jag sydde förra sommaren. :)
Ganska bred faktiskt. Jag har nog en 2,5cm eller möjligen 3 cm som jag brukar lägga i.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?