Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MuuM skrev:
solängel skrev:Förresten, Crazy Magpie; Tack för garnet! :heart: Det var ju hur mycket som helst! Kommer att räcka till många Gunnar-lappar... ;-)
Gunnar-lappar??
Jag stickar på honom nu. :D Tar lite tid bara, det finns ju (såklart) inget mönster, så jag frihandar. Min vana trogen. :wink:

Bild

Boken är alldeles underbar, Gunnar har sånt där sammetstryck, så han är alldeles mjuk och just det: Gosig! :D
Användarens profilbild
Av Mosan
MuuM skrev:
nakum skrev:
MuuM skrev:Jag hittar inget bra mönster på pippitröja - är det någon som vet hur många varv det ska vara mellan färgvarven? Ungefär, alltså.
Om du inte hunnit komma igång innan onsdag kan jag kolla i mönstren vi har på jobbet om du vill.
Jag måste ha kommit igång innan dess... men du får gärna kolla ändå. :-)
Jag har ett barnmönster, kan ta med imorgon!
solängel skrev:
MuuM skrev:
solängel skrev:Förresten, Crazy Magpie; Tack för garnet! :heart: Det var ju hur mycket som helst! Kommer att räcka till många Gunnar-lappar... ;-)
Gunnar-lappar??
Jag stickar på honom nu. :D Tar lite tid bara, det finns ju (såklart) inget mönster, så jag frihandar. Min vana trogen. :wink:

Bild

Boken är alldeles underbar, Gunnar har sånt där sammetstryck, så han är alldeles mjuk och just det: Gosig! :D
Åh, vad söt han är!
Bilden får mig att tänka på en bok jag fick när jag fyllde år.
Bild
Han har ungefär samma stuk som figurerna i boken.
Va bra att det kommt fram!
Ska bli spännande att se hur Gunnar tar sig ut när han är färdig.:D

Kan avslöja att dina planer att sticka en gunnar har gjort mig väldigt sugen att testa att sticka gosedjur jag med. Kanske att bäbisens kanin får bli stickade istället för sydd? 8)
Av Ponyo
solängel skrev:
MuuM skrev:
Gunnar-lappar??

Bild

Den boken måste jag ju köpa :loving:
(Min man heter Gunnar)
Användarens profilbild
Av ellla
telistant skrev:
zandrama skrev:Jag roade mig med att färga lite idag:
Bild
Fint! :tumup: Garn i mina färger :love: Sitter just och stickar en galen sjal i de färgerna :hellu:
Ha! jag tänkte "telis-färger" när jag såg den ha bilden!

Super fint zandrama! Väldigt intensiva färger!
Användarens profilbild
Av Moson
Jättefint zandrama Hur gör du när du färgar?
Jag letar efter ett mönster på typ en sån här kofta. En kofta som är liksom en blandning av en kofta och en wrap/sjal.
Någon som sett ett sådant, eller som har idéer på vad jag kan använda för sökord? Har letat ett tag på ravelry nu utan större framgång...

Bild
Jag håller på och stickar en sån här och nu ska jag maska av snart

Det står bara "bind of loolsley" i mönstret som knappt är ett mönster

Det är altså stickor nr 10. hur skulle ni rekommendera att jag maskar av? med omslag mellan vara annan maska? eller blir det för löst? Jag är lite ny på det här med långa lösa avmaskningar
Ketronya skrev:Jag letar efter ett mönster på typ en sån här kofta. En kofta som är liksom en blandning av en kofta och en wrap/sjal.
Någon som sett ett sådant, eller som har idéer på vad jag kan använda för sökord? Har letat ett tag på ravelry nu utan större framgång...

Bild
Jag har ingen koll på något mönster men har flera liknande koftor och dom är bara en stor rektangel med ärmar.
Jag hade stickat en stor rektangel och lämnat öppningar ungefär som jättestora knapphål på lämpligt ställe, plockat upp maskor och stickat ärmar.
Användarens profilbild
Av Moson
Har precis gjort färdigt en hjälmmössa till E. Stickad i 2 trådar handfärgad merino/kashmirgarn jag fyndade på vår lilla utflykt förra helgen. Ett jättefint supertunnt garn som skiftar i rosa, rött och orange :love: Jag vet ju inte om den passar än, får prova på E imorgon. Håll tummarna, om den passar får ni se en bild.
Användarens profilbild
Av Moson
Ketronya skrev:Jag letar efter ett mönster på typ en sån här kofta. En kofta som är liksom en blandning av en kofta och en wrap/sjal.

Bild
Jag tror det skulle kunna funka att sticka den som om det var en kofta med raglanärm och lägga på fram typ som en jättebred knäppkant. Antingen uppifrån och ner eller nerifrån och upp.
Lägg på lite höjd i nacken och sticka helt rakt i halsen fram, alltså utan att forma någon ringning.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?