Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cisco
Har idag sjalat i längre perioder för första gången!
Hur mysigt som helst och dottern sover som en stock i sjalen! Däremot har jag ont mellan skulderbladen.... Kan detta vara pga sjalen tros? Det är inte alls trevligt :(

Har en trikåsjal från minimundus och dottern är bara fem veckor... ¨

Hjälp och tips...?
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Jag fick också ont precis där du beskriver i början. Sedan när jag började bära på ryggen fick jag ont på exakt samma ställe igen.

Jag vet inte om det är så att musklerna vant sig eller att jag spännde mig i början men för mig slutade det bara. Nu får jag inte ont alls av att bära. Fast det är ju såklart så att det väldigt sällan är så att jag bär i 2½ timma som man kunde göra på den tiden. Å andra sidan väger ju mitt barn mer än dubbelt mot när han var 5 veckor.

I alla fall har jag inga bra tips utom att du ska tänka på att inte spänna dig, knyta sjalen ordentligt och förhoppningsvis är det bara en vanesak för kroppen.
Användarens profilbild
Av Droppen
Att sprida ut sjalen för optimal avlastning och att tänka på att ha en juste hållning är viktigt tycker jag.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Min sjukgymnast sa åt mig att jag ska gå som om jag var gravid när jag bar dottern på magen. När jag började gå lite mer som om jag var höggravid så släppte värken mellan skulderbladen (och i höfterna).
Av Sofie
extremeblack skrev:Tack för tipsen! Då hoppas jag på att det ger med sig efter lite idogt knytande och bärande! 8)
Det gör det säkert! Kör korta pass i början ;-)
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Lindiwe skrev:Min sjukgymnast sa åt mig att jag ska gå som om jag var gravid när jag bar dottern på magen. När jag började gå lite mer som om jag var höggravid så släppte värken mellan skulderbladen (och i höfterna).
Hur gick du då?
Stretcha hjälpte mig när jag kände i ryggen. Jag har lillan i sjalen ca 8h/dag nu så det är alltid bra med fler tips ifall jag skulle få ont igen.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
EmmaMaria skrev:
Lindiwe skrev:Min sjukgymnast sa åt mig att jag ska gå som om jag var gravid när jag bar dottern på magen. När jag började gå lite mer som om jag var höggravid så släppte värken mellan skulderbladen (och i höfterna).
Hur gick du då?
Stretcha hjälpte mig när jag kände i ryggen. Jag har lillan i sjalen ca 8h/dag nu så det är alltid bra med fler tips ifall jag skulle få ont igen.
Lätt bakåtlutad med skuldrorna, framåt med höften och vaggade som en anka ;) (tror jag att det var, det var ett tag sedan jag bar fram nu) jag hade turen att ha en sjukgymnast som tyckte att det var fantastiskt att jag bar min dotter, så hon bad mig knyta upp N på magen och så rättade hon till hur jag gick.
Användarens profilbild
Av Cisco
Lindiwe skrev:
EmmaMaria skrev:
Hur gick du då?
Lätt bakåtlutad med skuldrorna, framåt med höften och vaggade som en anka ;) (tror jag att det var, det var ett tag sedan jag bar fram nu) jag hade turen att ha en sjukgymnast som tyckte att det var fantastiskt att jag bar min dotter, så hon bad mig knyta upp N på magen och så rättade hon till hur jag gick.
Härligt med en sån sjukgymnast! Vaggandet kommer naturligt för mig (min kropp verkar inte ha fattat att den inte har en jättemage längre... :) ) Ska prova med resten av råden också!
Av Birna
Jag har burit min dotter i sjalen sedan hon föddes för tre månader sedan och får ruskigt ont vissa dagar. Det verkar vara när jag gör andra saker samtidigt, särskilt när jag klär på storebrorsan eller diskar. Jag tycker att det blir bättre om man gör kör rygg- och magövningar så fort man har chansen. Brukar passa på när hon övar på att lyfta huvudet och snurra runt.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag fick så i början men det gick bort senare, kanske för att jag vande mig vid att bära. I slutet fick jag det av vissa sjalar men inte med andra. Men då var han 3½ år och vägde desto mer ;)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?