Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
Någon som vill hänga på?

har fått fnatt på att göra saker av sp/fp och vore kul att bolla idéer och inspiration med andra
Av lilla trasdockan
jo iofs. men tänkte de kunde va kul med en egen tråd där det är mest gubbar å sånt och inte allt innom tårtmakeri :rodna: :roll:
Användarens profilbild
Av aspen
Alecsandra skrev:jo iofs. men tänkte de kunde va kul med en egen tråd där det är mest gubbar å sånt och inte allt innom tårtmakeri :rodna: :roll:
finns en tråd som heter sugarpaste? om du söker och kolla bakifrån :-) (fast jag har inte läst den nyligen. ) om du vill kika om det fanns nåt där att kika på i alla fall
Användarens profilbild
Av Indah
Här är några av mina grejer som jag har gjort. Jag gillar dock att göra blommor mest :D
Tillägg: Glömde dock att säga: Vilken rolig tråd! Bra initiativ att göra en "figur/modelleringstråd"

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Jennelii
Indah skrev:Bild
Hm... hur passande var inte det där? Min Linus älskar Blixten McQueen :D
Av lilla trasdockan
Wow Härligt bloggtips och hjälp vad fina saker du gjort indha. Tycker blommor är svåra att få till. Måste nog köpa utstickare. Kan du tipsa om några bra?
Av Zarabi
:love: OJ, vad duktig du är!!!!
Användarens profilbild
Av Indah
:rodna: Tack :)

Alecsandra skrev:Wow Härligt bloggtips och hjälp vad fina saker du gjort indha. Tycker blommor är svåra att få till. Måste nog köpa utstickare. Kan du tipsa om några bra?
Vilka blommor är du ute efter att göra?
Typ de här?
Bild

Sådana här?
Bild

Eller mer realistiska?
Bild

Om det är de på första bilden så behövs det främst en utstickare men även en silikonform. Silikonformen är så bra och om du köper de här utstickarna så passar den näst minsta till formen och de övriga är bra om du vill göra släta som bild två.

Så utstickarna och silikonformen är väldigt bra köp och går att använda om och om igen för blommor är aldrig fel.

Om det är realistiska så rekommenderar jag att köpa böcker från http://www.amazon.co.uk (mycket billigare än i Sverige) och köpa utstickare, veiner och tråd från någon shop i England. Tex Squires Kitchen
Av lilla trasdockan
Tack för tipsen. Vill göra alla sorters blommor men dom som ser äkta ut hoppar jag nog. Blir bara arg och ger upp när det blir fel ;-)
Nu har jag dille på små skor men ska försöka göra något kärlekskrankt djur till en tårta jag ska bjuda på på måndag

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?