Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
kvarnvik skrev:
annbom skrev:
kvarnvik skrev:
annbom skrev:
kvarnvik skrev:
annbom skrev:
kvarnvik skrev:Är det någon som har den här boken
och kan tänka sig att kopiera alternativt låna ut mönsterarken till mig? Jag köpte en bok, men säljaren missade den lilla detaljen att mönsterarken inte var med :evil: Jag betalar förstås alla utlägg :D
Kan du inte höra med säljaren så att hon kan skicka mönsterarket till dig?
Jag har hört av mig, och hon hade ju ingen aaaaning om att det skulle vara mönsterark till :roll:
Knäppjök. Då borde hon ha gett tillbaka pengarna också för så dum är man knappast att man inte vet att det är mönster med. Tur att Jenny har den också :vågen:
Det finns en hel del skojiga bilder med gravida kvinnor i stora glasögon i den också :lol:
Inte skratta, det var ju mode då. När kom boken egentligen?
runt 1980 skulle jag gissa. Mamma hade sykurser när jag var liten och hade den som kurslitteratur :D . Hon hade också stora glasögon :lol:
Jag har den också och ja det är härliga bilder :D
Hittade lite matnyttig info till dig också men såg inget direkt om mikrofiber som absorberande material. Men det stod om mikrofleece iaf, kan du ju ta med som innermaterial. Det är Protekos böcker jag kollat i, om du vill kan jag kopiera och skicka till dig.
Av annbom
kvarnvik skrev:
annbom skrev:
kvarnvik skrev:
annbom skrev:
kvarnvik skrev:
annbom skrev:
kvarnvik skrev:Är det någon som har den här boken
och kan tänka sig att kopiera alternativt låna ut mönsterarken till mig? Jag köpte en bok, men säljaren missade den lilla detaljen att mönsterarken inte var med :evil: Jag betalar förstås alla utlägg :D
Kan du inte höra med säljaren så att hon kan skicka mönsterarket till dig?
Jag har hört av mig, och hon hade ju ingen aaaaning om att det skulle vara mönsterark till :roll:
Knäppjök. Då borde hon ha gett tillbaka pengarna också för så dum är man knappast att man inte vet att det är mönster med. Tur att Jenny har den också :vågen:
Det finns en hel del skojiga bilder med gravida kvinnor i stora glasögon i den också :lol:
Inte skratta, det var ju mode då. När kom boken egentligen?
runt 1980 skulle jag gissa. Mamma hade sykurser när jag var liten och hade den som kurslitteratur :D . Hon hade också stora glasögon :lol:
Då har alltså boken 30 år på nacken. Tyckte väl att den var ganska gammal när jag lånade den i början på -90 talet :Hahaa:
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag verkar ha tappat förmågan att ta skarpa foton (den gick troligen förlorad tillsammans med mitt älskade 50mm-objektiv som åkte i golvet i höstas...) men här är min prototyp-meitai.
Sambon önskar sig en variant med spännen nu.

Bild
SCSI skrev:Jag verkar ha tappat förmågan att ta skarpa foton (den gick troligen förlorad tillsammans med mitt älskade 50mm-objektiv som åkte i golvet i höstas...) men här är min prototyp-meitai.
Sambon önskar sig en variant med spännen nu.

Bild
Alltså, den där bäbisen är ju bara för söt :love: Hur kan du låta bli att äta upp henom

MT var fin den med :tumup:
Användarens profilbild
Av Moson
Kajsabajsa skrev:Är det någon som köpt sytråd från Bibbis Mitt frågetecken funkar inte

Jag har köpt och den bara trasslar i min maskin. Iofs mår maskinen inte bra och jag hoppas på att snart få byta ut den men när jag använder annan tråd går det bra. Det är just med Bibbis som undertråden strular :hmm:
Vad har du för maskin? Enligt min mammas symaskinshandlare ska man bara köra med Gütermann.. Visst finns det andra också men billiga trådar kan ludda i maskinen vilket kan göra att den kärvar. Hon har en Pfaff.
Användarens profilbild
Av tweed
Moson skrev:
Kajsabajsa skrev:Är det någon som köpt sytråd från Bibbis Mitt frågetecken funkar inte

Jag har köpt och den bara trasslar i min maskin. Iofs mår maskinen inte bra och jag hoppas på att snart få byta ut den men när jag använder annan tråd går det bra. Det är just med Bibbis som undertråden strular :hmm:
Vad har du för maskin? Enligt min mammas symaskinshandlare ska man bara köra med Gütermann.. Visst finns det andra också men billiga trådar kan ludda i maskinen vilket kan göra att den kärvar. Hon har en Pfaff.
JAg har en pfaff och bibbis tråd funkar fint. En trådrulle har jag haft problem med att den kärvar i undertråden, men det är inte bibbis. I mitt fall är det som om just den tråden är för tjock, för den fastnar liksom och kommer inte ur spolen när man väl har satt i spolkapseln.
Om min maskin bara tog Gutermann skulle jag bli ruinerad :purskis:
Användarens profilbild
Av Jennelii
kvarnvik skrev:Är det någon som har den här boken Bild
Den har jag med =) Eller.. det är mammas men den står i min bokhylla =) Hon har oxå gått sykurs med den boken.. men det var något om att författaren var läraren och våra grannar som var släkt med henne var modeller i boken oxå. Eller nåt liknande, dom är iaf med i boken och var släkt med henne men om hon var läraren har jag kanske inbillat mig =)
Av annbom
Moson skrev:

Han är säkert återförsäljare för Gutermann :Hahaa:
Användarens profilbild
Av tweed
annbom skrev:
Moson skrev:

Svärmors husqvarna är väldigt kinkigmed tråden, syr inte en enda vettig söm utan kvalitetstråd både över och under. Det har gått så långt att hon helt har tappat lusten att sy, dötrist.
Av annbom
kvarnvik skrev:
annbom skrev:
Moson skrev:

Svärmors husqvarna är väldigt kinkigmed tråden, syr inte en enda vettig söm utan kvalitetstråd både över och under. Det har gått så långt att hon helt har tappat lusten att sy, dötrist.
Skittrist! Jag är glad att min tar "billig" tråd också för min plånbok är inte så fet
Av letw83
annbom skrev:
kvarnvik skrev:
annbom skrev:
Moson skrev:

Skittrist! Jag är glad att min tar "billig" tråd också för min plånbok är inte så fet
Min maskin (pfaff) är oxå rätt kinkig med tråden. Men det är lite olika, när den är nyservad och har nya nålar är den inte alls lika kinkig, då kan bibbis funka. Och den från astra som bibbi har går utan problem. Men börjar det vara länge sen jag servade den, då duger bara gutermanns tråd. Och visst, i början kändes det surt, men så tänkte jag att om jag nu är noga med kvaliteten på tygerna jag syr i, varför inte vara det med tråden och nålarna oxå. Men i overlocken och covern går det bra med bibbis och DET är TUR, för där går det ju X antal fler metrar. :roll:
Användarens profilbild
Av imsel
Jag har aldrig ens tänkt på att det kanske i te funkar med vissa trådar :shock:
Nu syr jag ju inte så mycket och har bara använt dom trådar jag fick när jag fick maskinen. Dom vet jag inte ens vad det är för trådar :hmm:
Av Enid

Jag tycker Bibbis sytråd är ojämt spunnen och ger inte lika snygga sömmar, inte ens i min stenåldersmaskin som sväljer nästan alla trådsorter.

Jag ska beställa Güttermann-tråd på 1000m rullar från en coop, 35-45kr/st och de flesta färgerna finns. Den 12/2 behöver jag ha in alla beställningar senast. Mer info finns i Köp/Byt/Sälj-tråden för tyger och färgkartor finns här: http://samkop.tygisar.se.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 169

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?