Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag funderar på att köpa en ringsjal att bära min 1-åring i. Jag bär henne mkt på höften när vi är hemma och tänker att en ringsjal kan avlasta... Jag har vävda långsjalar och sele men de känns lite för omständiga att ta på och av i den takt lillan vill upp och ner från golvet.

Någon som tyckt det varit praktist med ringsjal i den åldern? Eller andra erfarenheter?
Tyckte att ringsjal var helt suveränt när en pigg ettåring skulle upp och ner hela tiden. Inget att långbära i eller sova i kanske men hemma eller på kortare utflykter är den helt perfekt. men jag tycker att det finns bekvämlighetsskillnader i de olika ringsjalarna, vi har en favorit som är gjord i Mexico men jag kommer inte ihåg hur vi fick tag på den(sök här på forumet så hittar du nog). En sak som är så himla bra är att det är så lätt att svänga över barnet på ryggen utan att knyta om om man ska stå vid spisen eller göra nåt annat där man inte vill ha nyfikna fingrar framme. Eller att amma i farten.
Lycka till men sjalinköp, man kan ju aldrig ha för många sjalar :D
Ringsjal :tumup: perfekt för snabbärande.

Kom ihåg att det kräver lite träning precis som allt annat sjalknytande för att få det bekvämt. Tänk på att få till en ordentlig "påse" för barnets ända och börja med ringarna rätt långt bak/upp på axeln innan du drar åt. Får man väl in knixen går det supersnabbt sen. Lycka till!
Vi funderar också på att skaffa en ringis. Har ni några tips på vilka som är att rekommendera? Eller är det helt enkelt att leta nån av en bra vävd sjal?

(Sen skulle jag vilja veta om det gör någon skillnad på hur sjalen är sydd vid ringarna. Didymos har t ex två olika varianter, och jag vet inte alls hur det påverkar.) Ber om ursäkt ifall jag trådkapat nu... :oops:
Franneke skrev:Vi funderar också på att skaffa en ringis. Har ni några tips på vilka som är att rekommendera? Eller är det helt enkelt att leta nån av en bra vävd sjal?

(Sen skulle jag vilja veta om det gör någon skillnad på hur sjalen är sydd vid ringarna. Didymos har t ex två olika varianter, och jag vet inte alls hur det påverkar.) Ber om ursäkt ifall jag trådkapat nu... :oops:
Bra fråga :D är också intresserad av att veta :tumup:
saya skrev:
Franneke skrev:Vi funderar också på att skaffa en ringis. Har ni några tips på vilka som är att rekommendera? Eller är det helt enkelt att leta nån av en bra vävd sjal?

Bra fråga :D är också intresserad av att veta :tumup:
Jag tycker diagonalvävd är att föredra, MEN om man får till det med te.x. en bärbarn avlastar den ju bättre, lite knöligare att få till och är det mycket upp och ner hela tiden känns det ju inte som man har tid att fippla... Olikfärgade kanter gillar jag. Sedan har jag både vikt och ovikt och jag tycker inte det är jättestor skillnad... jag föredrar metallringar, det glider lite bättre där, ringarna får inte vara för små heller...
Jag använder min (mina) Ringo(sar) absolut mest av mina sjalar, för den är så enkel att ändra, på magen, på höften, på ryggen, amma lite osv. Tycker inte det är något som hels problem att dra i rätt ände trots att den är enfärgad. Ofta har jag en långsjal med i väskan så att jag kan knyta den "utanpå" ringsjalen om bebis somnar för att avlasta lite bättre.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?