millla skrev:kajsa kavat skrev:Jag har en, som hänger på en krok
Jag säger såhär: Ruskigt sköna att bära i på magen, inte riktigt lika bra på ryggen (pga de breda axelbanden). Därav det klena användandet här hemma - köpte den "för sent" helt enkelt 
Jag funderar lite över detta, varför är breda axelband inte bra när bär i MT på ryggen? Alternativet är väl smala axelband och det låter inget vidare skönt det heller?
Hur är axelbanden på Kleinsmekkern? Det är lite svårt att se på bilderna, närmast sittdelen är dom ju typ en decimeter (?) eller nåt, är dom lika hela vägen?
Kleinsmekkerns axelband är inte särkilt tjocka, men ganska breda. Om jag bär på ryggen och inte avslutar tibetanskt, skulle de sticka ut över mina axlar på bredden (jag är 1,65 lång och har normala axlar för min längd), men iom den tibetanska knytningen så lägger de sig runt axlarna och jag tycker det blir jättebra. På sambon som är längre och långa Yrr t ex så sitter dem som gjutna även utan detta.
Sen tror jag att Kleinsmekker har ändrat lite på axelbanden sedan jag köpte min, ska jämföras snart med en kompis, då kan jag återkomma med info.
Och så undrar jag ju vilken du har, Kajsa Kavat?

Mamma till bästaste L, född i februari 2010, som springer, balanserar, hoppar på ett ben eller åker springcykel och knodd i magen som väntas komma i februari 2014.