Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag investerade i 2,5 och 2 or i helgen till min Karin kurbits mössa. Tack vem det nu var som inte gillade PONY rundstickorna, annars kanske jag inte kommit på att känna på dem. Det blev Prym istället, mycket härligare kabel på den, PONY var verkligen motsträvig.

De hade faktiskt en Knitpro tvåa fast i trä men den tordes jag inte köpa, det kändes som att den skulle gå av bara jag tittade på den :shock: som en lång tandpetare
Var det nån som köpte ett sånt där fint fodral till knit-pro spetsarna från Etsy?

Är du isåfall nöjd med det?

Jag väntar på att det perfekta tyget ska dyka upp. Funderar på att unna mej ett sånt. Inser att det inte kommer bli nåt sytt på länge.
telistant skrev:Var det nån som köpte ett sånt där fint fodral till knit-pro spetsarna från Etsy?

Jag väntar på att det perfekta tyget ska dyka upp. Funderar på att unna mej ett sånt. Inser att det inte kommer bli nåt sytt på länge.
Jag har ett som är från Knit-Pro (tror jag) och jag är nöjd :D.
Det blir bättre organiserat än i original-plastfickan tycker jag.
telistant skrev:Var det nån som köpte ett sånt där fint fodral till knit-pro spetsarna från Etsy?

Jag blev inspirerad av din länk och sydde ett till mig själv idag.
Insidan är ett gammalt provtryck från när jag lärde mig textiltryck och utsidan är en spillbit som jag hade hemma.
Jag gjorde en liten lös ficka med blixtlås till dom små ändpluttarna, mitt stickmått och en liten broderisax.
Jag är mycket nöjd men tycker att det ser lite tomt ut. Jag borde kanske köpa mig lite fler storlekar på spetsar och några extra kablar? :lol:
Bild
Bild
linafelicia skrev:

Insidan är ett gammalt provtryck från när jag lärde mig textiltryck och utsidan är en spillbit som jag hade hemma.
Jag gjorde en liten lös ficka med blixtlås till dom små ändpluttarna, mitt stickmått och en liten broderisax.
Jag är mycket nöjd men tycker att det ser lite tomt ut. Jag borde kanske köpa mig lite fler storlekar på spetsar och några extra kablar? :lol:
Bild
Bild
Fint! :D

Det kan ju inte vara så svårt att sy, bara att hitta fina tyget och tiden som man vill ha till en massa andra saker :D
Fått kommentar på mina fiddlehead från skaparen till mönstret :D

(jag hade iofs inlett en PM-konversation med honom/henne om ett eventuellt fel i mönstret, och sen "droppade" jag en kommentar att jag var så nöjd med hur mina funkade att göra dubbelstickade.) Men ändå, en uppskattande kommentar från den som gjort mönstret :D.
Användarens profilbild
Av melon
Jättefint fodral!! :love: Jag har tänkt sy ett länge men kommer mig inte för... Det finns för många fina tyger att välja på.

Klart du måste köpa några spetsar att fylla på med :app:
linafelicia skrev:

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag hittar inget bra mönster på pippitröja - är det någon som vet hur många varv det ska vara mellan färgvarven? Ungefär, alltså.
Användarens profilbild
Av MuuM
solängel skrev:Förresten, Crazy Magpie; Tack för garnet! :heart: Det var ju hur mycket som helst! Kommer att räcka till många Gunnar-lappar... ;-)
Gunnar-lappar??
Användarens profilbild
Av MuuM
solängel skrev:
MuuM skrev:Jag hittar inget bra mönster på pippitröja - är det någon som vet hur många varv det ska vara mellan färgvarven? Ungefär, alltså.
:hmm: 6-7 st kanske?
:hmm: Eller åtta, eftersom det är fyra varv i mönstervarven?
Användarens profilbild
Av nakum
MuuM skrev:Jag hittar inget bra mönster på pippitröja - är det någon som vet hur många varv det ska vara mellan färgvarven? Ungefär, alltså.
Om du inte hunnit komma igång innan onsdag kan jag kolla i mönstren vi har på jobbet om du vill.
Användarens profilbild
Av MuuM
nakum skrev:
Om du inte hunnit komma igång innan onsdag kan jag kolla i mönstren vi har på jobbet om du vill.
Jag måste ha kommit igång innan dess... men du får gärna kolla ändå. :-)
Användarens profilbild
Av nakum
MuuM skrev:
nakum skrev:
Jag måste ha kommit igång innan dess... men du får gärna kolla ändå. :-)
Absolut! Eventuellt har jag vägarna förbi tidigare. :D
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?