- sön feb 06, 2011 11:33
melon skrev:Nej...MuuM skrev:Nu ska jag sticka en tröja till min svåger, en pippitröja i vitt, brunt och grått. Tänkte göra den enligt tantkoftas modell och har då några funderingar:Det är ju en likadan tröja som jag just påbörjat! Men eftersom jag inte stickar med mönster så behöver jag inte planera nåt. Jag ökar ca 14 maskor vart fjärde varv.
- den ska inte vara fyrkantig utan rund med v-ringning. Ökar jag då bara åtta maskor vartannat varv men jämnt fördelat över varvet?
- hur tänker jag med ökningarna och pippimönstret? Ska jag göra två vita maskor i raglanen som inte är färgade, eller går det att få det snyggt med mönstret?
- blir det snyggt med en pippi-raglan eller ska jag köra på en traditionell?
- Bubbi, när kommer du hem från Thailand och kan visa mig?
Om jag hade varit du hade jag räknat ut hur många maskor det behövs uppe i halsen och hur många det behövs längst nere i oket. Och sedan delat upp oket i en mönsterrapport och lagt in mönster och ökningar i det. Är du med mig?

/MuuM
R -07 och M -10.
Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.
R -07 och M -10.
Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.