Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Juliusdotter skrev:
solängel skrev:Ellla: :nono: Inte frestas sådär. Jag har inte TID, juh! Kom igen i juni... :wink:
Kommer tiden då :vågen:, om jag missar det påminn mig :roll:
Eftersom jag pluggar (metodkurs nu, C-uppsats om två veckor, sedan fem veckor "vi-vet-inte-riktigt-vad-vi-ska-göra-så-vi-repeterar-kurs) , utan dagisplats till A, så räknar jag kallt med att jag får mer tid i juni, ja. :wink:
Användarens profilbild
Av Moson
zandrama skrev:Jag råkade köpa 2,5 km garn idag på Stäket. :roll:
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av MuuM
Moson skrev::hmm: Undrar vad jag ska göra med alla garner jag kom hem med idag? Har börjat med att nysta 230 m grön handfärgad merino :love:
Jag har en nystare som du kan få låna om du vill. ;-) Det var underbara garner du fick med dig! :loving:
Användarens profilbild
Av MuuM
:Hahaa: Skyll på mig! ;-)

Tack för utflykten, tjejer, det var jättetrevligt.
Användarens profilbild
Av melon
Jag har just fått en beställning från Siri:

Bild
(det är en tröja)

Beställer era barn saker av er? Mina beställer hela tiden, och de tror att det tar en kvart att sticka kläder till deras gosedjur. Bara igår beställde de kungamantlar i varsin färg (sydda iofs) stickat förkläde till en kanin och så denna tröjan då. Och sen tycker de jag är tråkig när jag inte vill ha dem i knät hela dagarna :roll: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:

Det låter jätteskojigt, var ni många? Jag vill se bilder på alla kilometer garn ni hittade :app:
melon skrev:Jag har just fått en beställning från Siri:

Bild
(det är en tröja)

Beställer era barn saker av er? Mina beställer hela tiden, och de tror att det tar en kvart att sticka kläder till deras gosedjur. Bara igår beställde de kungamantlar i varsin färg (sydda iofs) stickat förkläde till en kanin och så denna tröjan då. Och sen tycker de jag är tråkig när jag inte vill ha dem i knät hela dagarna :roll: :Hahaa:
Vilka underbara färger!
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
MuuM skrev:

Det låter jätteskojigt, var ni många? Jag vill se bilder på alla kilometer garn ni hittade :app:
Vi var sex stycken, fyra sb-are och två systrar. Och ett gäng barn. :-)
zandrama - oh, jag känner igen de där attak-härvorna/nystanen! :shock:
Borde sitta varningslappar på butiksdörren! :this: ;-)

melon - Åh, vilka härliga, vårliga färger! :app:
Har iofs full förståelse för att dina barn kommer med beställningar med tanke på allt
Här beställs det ibland bara (men så har jag inte haft så mycket tid att sticka och sy heller) Har dock börjat sålla en del bland beställningarna utifrån vad jag vet som faktiskt blir använt. Storasyster var ju väldigt pepp på den regnbågsrandiga yllekoftan jag stickade till henne - men har hon använt den? Nope... :lol:
(Istället så har är lillebror mer frusen av sig fått överta den, och han använder den faktiskt)
Användarens profilbild
Av MuuM
Nu ska jag sticka en tröja till min svåger, en pippitröja i vitt, brunt och grått. Tänkte göra den enligt tantkoftas modell och har då några funderingar:

- den ska inte vara fyrkantig utan rund med v-ringning. Ökar jag då bara åtta maskor vartannat varv men jämnt fördelat över varvet?
- hur tänker jag med ökningarna och pippimönstret? Ska jag göra två vita maskor i raglanen som inte är färgade, eller går det att få det snyggt med mönstret?
- blir det snyggt med en pippi-raglan eller ska jag köra på en traditionell?
- Bubbi, när kommer du hem från Thailand och kan visa mig? ;-)
Användarens profilbild
Av melon
CrazyMagpie skrev: melon - Åh, vilka härliga, vårliga färger! :app:
Har iofs full förståelse för att dina barn kommer med beställningar med tanke på allt
Här beställs det ibland bara (men så har jag inte haft så mycket tid att sticka och sy heller) Har dock börjat sålla en del bland beställningarna utifrån vad jag vet som faktiskt blir använt. Storasyster var ju väldigt pepp på den regnbågsrandiga yllekoftan jag stickade till henne - men har hon använt den? Nope... :lol:
(Istället så har är lillebror mer frusen av sig fått överta den, och han använder den faktiskt)
Typiskt :lol: Mina barn brukar inte vilja prova under tiden (men de använder gärna färdiga saker) men de har insett mer och mer att det blir bättre om de hjälper till lite. Och så slipper jag sticka bakåt så mycket.
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:Nu ska jag sticka en tröja till min svåger, en pippitröja i vitt, brunt och grått. Tänkte göra den enligt tantkoftas modell och har då några funderingar:

- den ska inte vara fyrkantig utan rund med v-ringning. Ökar jag då bara åtta maskor vartannat varv men jämnt fördelat över varvet?
- hur tänker jag med ökningarna och pippimönstret? Ska jag göra två vita maskor i raglanen som inte är färgade, eller går det att få det snyggt med mönstret?
- blir det snyggt med en pippi-raglan eller ska jag köra på en traditionell?
- Bubbi, när kommer du hem från Thailand och kan visa mig? ;-)
Det är ju en likadan tröja som jag just påbörjat! Men eftersom jag inte stickar med mönster så behöver jag inte planera nåt. Jag ökar ca 14 maskor vart fjärde varv.

Om jag hade varit du hade jag räknat ut hur många maskor det behövs uppe i halsen och hur många det behövs längst nere i oket. Och sedan delat upp oket i en mönsterrapport och lagt in mönster och ökningar i det. Är du med mig?
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?