Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kamalot
Ni syr så galet fina bindor! :love: Jag har bara bindor köpta från Imse Vimse men är inte helt nöjd eftersom de läcker i sömmarna till vingarna :notworking:
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:
kamalot skrev:Ni syr så galet fina bindor! :love: Jag har bara bindor köpta från Imse Vimse men är inte helt nöjd eftersom de läcker i sömmarna till vingarna :notworking:
Grrr, det gör mina med! :evil:
Visst har de liksom en söm där mitt över vingen? Det verkar ju lite knäppt. Jag skarvar en del av mina på vingen längst ut liksom. Typ yttersta 2 cm på varje vingen. Men de läcker inte,m en imses söm sitter på ntå annat ställe tror jag.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
mimpen skrev:
Humleblomstern skrev:
kamalot skrev:Ni syr så galet fina bindor! :love: Jag har bara bindor köpta från Imse Vimse men är inte helt nöjd eftersom de läcker i sömmarna till vingarna :notworking:
Grrr, det gör mina med! :evil:
Visst har de liksom en söm där mitt över vingen? Det verkar ju lite knäppt. Jag skarvar en del av mina på vingen längst ut liksom. Typ yttersta 2 cm på varje vingen. Men de läcker inte,m en imses söm sitter på ntå annat ställe tror jag.
Ja, sömmen sitter mitt i vecket. Icke bra.
Användarens profilbild
Av mimpen
Tidsstudiemannen har varit här :Hahaa:

Nu tog det 13 minuter att montera ihop en binda. Dvs, allt var färdigklippt. Men att sy ihop alla delar, vända, och sy stickningssöm. Så nu vet vi det :lol:
Av letw83
mimpen skrev:Några av mina senaste alster. Trosskydd i främre högen och bindor i den bakre.

Bild
Toksnygga!! :vågen: jag vill oxå ha såna fina men jag gillar inte naturmaterial närmast för det blir så blött, och då är det ju svårt. Är lite dåligt på marknaden med mönstrad fuskmocka.... :roll:
Användarens profilbild
Av mimpen
letw83 skrev:
mimpen skrev:Några av mina senaste alster. Trosskydd i främre högen och bindor i den bakre.

Bild
Toksnygga!! :vågen: jag vill oxå ha såna fina men jag gillar inte naturmaterial närmast för det blir så blött, och då är det ju svårt. Är lite dåligt på marknaden med mönstrad fuskmocka.... :roll:
Tack! :)
Men, jag tycker verkligen inte att det blir blött!

Eller. Jo. I ett par köpe-tygbindor jag har känns det blött. De har också flanell mot huden, men mindre uppsugande kärna än vad jag syr med. Jag tror jag måste klippa itu en och kolla, har ändå en som har gått sönder i knappen, så det kan jag ju göra. I studiesyfte :) Vad har du för kärna?
Av letw83
mimpen skrev:
letw83 skrev:

Bild

Eller. Jo. I ett par köpe-tygbindor jag har känns det blött. De har också flanell mot huden, men mindre uppsugande kärna än vad jag syr med. Jag tror jag måste klippa itu en och kolla, har ändå en som har gått sönder i knappen, så det kan jag ju göra. I studiesyfte :) Vad har du för kärna?
Dom jag sytt själv har bomullsflanell och bambufleece. I dom köpes som känns våta är det flanell rakt igenom, ecosofts är det
Av annbom
letw83 skrev:
mimpen skrev:
letw83 skrev:

Bild

Dom jag sytt själv har bomullsflanell och bambufleece. I dom köpes som känns våta är det flanell rakt igenom, ecosofts är det
Blöder man som en stycken gris så blir det blött med naturmaterial. Det blir nästan blött med konstfiber också :evil:
Av letw83
annbom skrev:
letw83 skrev:
mimpen skrev:
letw83 skrev:

Bild

Blöder man som en stycken gris så blir det blött med naturmaterial. Det blir nästan blött med konstfiber också :evil:
Fast jag blöder inte så mycket, tror jag :hmm: svårt att säga, går ju som inte att jämföra men jag blöder ca 4 dagar och klarar mig på typ 13 dagbindor. Första dan mest och då går det kanske 4 dagbindor plus en natt. Dag har 4 lager bomullsflanell som kärna. Sen går det typ 3 st dag 2 och 2 st dag 3 och 4 (plus natt)
Av Smultronbarn
Inser att jag måste tassa in här! Det är sen länge dags att uppdatera "flanellparken" lite. 8) :lol:
Kanske är det så att man bara måste försöka sig på att sy själv trots allt... :roll:
Av letw83
Kanske måste införskaffa mig en snyggobinda för utvärdering då 8) frågan är ju dock om man näms använda dom, liksom skita ner det där fina :roll:
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?