Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Lojse skrev:
ellla skrev:
Lojse skrev:jag tänker att det borde finnas hundägare här?

någon som har sytt tikskydd och vill dela med sig av något bra mönster.

mitt uppe i allt kaos verkar tösen vara pågång, mycket tidigare än räknat.. så jag vill få ihop något duglit de närmaste dagarna.
Hur stor är hon? Vi har ett som Elsa aldrig använder... Hon gillar det inte och håller hellre sig själv ren av egna krafter, så att säga... Ska jag leta lite?
jag har inte haft henne hemma och har inte kunnat mäta osv.. men jag får hem henne imorgon. hon väger 14kg och är en staffe, hon är rät smal om midjan fortfarande.. men det lär ju ändras nu efter första löpet
Elsa väger 17, vintervikt...så det borde passa, vill du jag ska leta lite?
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag tänkte fråga er här i tråden om ni kan ge tips på vilka tygbindor som är lite tunnare? Jag har sytt de flesta av mina bindor själv men nu har jag varken lust, tid eller ork att sy och skulle behöva fylla på förrådet lite.

Jag har köpt punkys pads innan och älskade verkligen dom, men hon som gör dom har bytt till ett annat fleecetyg som är mycket tjockare och som nopprar sig väldigt mycket så jag gillar dem inte riktigt längre. Tyvärr är ju modellen fortfarande en favorit men jag tycker de är för tjocka och fleecen blir ful efter första tvätten :?

Någon som har tips på tunna, sköna bindor?
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Ketronya skrev:Jag tänkte fråga er här i tråden om ni kan ge tips på vilka tygbindor som är lite tunnare? Jag har sytt de flesta av mina bindor själv men nu har jag varken lust, tid eller ork att sy och skulle behöva fylla på förrådet lite.

Jag har köpt punkys pads innan och älskade verkligen dom, men hon som gör dom har bytt till ett annat fleecetyg som är mycket tjockare och som nopprar sig väldigt mycket så jag gillar dem inte riktigt längre. Tyvärr är ju modellen fortfarande en favorit men jag tycker de är för tjocka och fleecen blir ful efter första tvätten :?

Men Ketronya, du som sydde så fina bindor! Jag har inget att jämföra med för jag syr alla själv (tror att de är ganska tunna) men kan kanske inspirera dig till att börja sy igen :mrgreen:
Bild
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jenny med Emiliten skrev:
Ketronya skrev:Jag tänkte fråga er här i tråden om ni kan ge tips på vilka tygbindor som är lite tunnare? Jag har sytt de flesta av mina bindor själv men nu har jag varken lust, tid eller ork att sy och skulle behöva fylla på förrådet lite.

Men Ketronya, du som sydde så fina bindor! Jag har inget att jämföra med för jag syr alla själv (tror att de är ganska tunna) men kan kanske inspirera dig till att börja sy igen :mrgreen:
Bild
Åh, tack :heart:

Jo du har rätt, jag får nog ta tag i det och sy lite... Tack för hjälpen! :D
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag tog mig i kragen och fick sytt hela två stycken, hehe...

Bild

Det märks att det var längesen jag satt vid symaskinen för jag var lite ringrostig, men det blev två helt funktionella bindor så jag är nöjd.

Får sy fler lite längre fram, just nu har jag alldeles för mycket annat jag borde göra... :roll:
Av anpa
Ketronya skrev:Jag tog mig i kragen och fick sytt hela två stycken, hehe...

Bild

Det märks att det var längesen jag satt vid symaskinen för jag var lite ringrostig, men det blev två helt funktionella bindor så jag är nöjd.

Får sy fler lite längre fram, just nu har jag alldeles för mycket annat jag borde göra... :roll:
Fina :love:
Användarens profilbild
Av mimpen
Ketronya skrev:Jag tog mig i kragen och fick sytt hela två stycken, hehe...

Bild

:vågen: Kul att du kom igång!
Användarens profilbild
Av Ketronya
Tackar :D

Det var faktiskt riktigt kul och ännu roligare att få använda dom :D
Användarens profilbild
Av Ellynil
*tassar*

Vad fina bindor alla gör! :love:

Jag har aldrig prövat tygbindor, men efter att ha läst i denna tråden har jag bestämt mig för att testa! Det verkar ju sååå mycket bättre (och snyggare!) än engångs.
Nu ska jag bara försöka få tag i material och sen se om jag kan klara av att knåpa ihop några själv... :wink:
Av MariaKB
Jag vill bara tacka dem som jag har köpt tygbindor av. De är fenomenala! :vågen: Först kändes det lite ovant, gillade inte att behöva handskas med dem när de var använda, men i julas testade jag vanliga plastbindor igen och YUCK!!! Det var hemskt! Det skavde och kändes svettigt och äckligt, så nu har jag själv sytt en bunt urfula men sköna tygbindor. Hurra!
Användarens profilbild
Av mimpen
MariaKB skrev:Jag vill bara tacka dem som jag har köpt tygbindor av. De är fenomenala! :vågen: Först kändes det lite ovant, gillade inte att behöva handskas med dem när de var använda, men i julas testade jag vanliga plastbindor igen och YUCK!!! Det var hemskt! Det skavde och kändes svettigt och äckligt, så nu har jag själv sytt en bunt urfula men sköna tygbindor. Hurra!
:vågen: Visst är det rara projekt att sy?! Man blir klar fort, det gillar jag :lol:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?