Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har två hekto solsidans entrådiga i grått och vitt. Någon som har tips på trevlig trekantig spetsstickad nybörjarsjal?
telistant skrev:Jag råkade :roll: beställa ett garn som var tokdyrt men såg aldeles underbart ut från nysta men frågan är vad jag ska göra av det. Nåt att ha runt halsen tänkte jag, ge mej förslag!

Jag får inte in nån bild men kolla här och här
Och jag råkade beställa garn och stickor för 970 spänn nu i veckan! :? Tur att sambon var och jobbade idag när jag bar in paketet till "förrådet". :fnissa: Så går det när man inte kan välja vilket projekt man ska börja med...
Användarens profilbild
Av Moson
Hur är det med Drops mönster. Har för mig att de är stora i strl. Stämmer det?
Tänkte sticka den här koftan till E men vet inte vilket storlek. Hon är 15 månader nu, lite tjock men normallång. Ska jag sticka 12/18 månader eller 2 år? Sen det här med stickfasthet. När jag stickar på 2,5or får jag 23m*30v slätstickning.
Det är vad som står på garnet men enligt mönstret ska man ha 26m*52v i rätstickning. Rätstickning blir väl inte smalare än slätstickning? :hmm: Att varvantalet blir annorlunda fattar jag ju men hur ska jag få till antalet maskor? jag kan ju inte gärna sticka på nr2

http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 27&lang=se
Bild
Moson skrev:Hur är det med Drops mönster. Har för mig att de är stora i strl. Stämmer det?
Tänkte sticka den här koftan till E men vet inte vilket storlek. Hon är 15 månader nu, lite tjock men normallång. Ska jag sticka 12/18 månader eller 2 år? Sen det här med stickfasthet. När jag stickar på 2,5or får jag 23m*30v slätstickning.
Det är vad som står på garnet men enligt mönstret ska man ha 26m*52v i rätstickning. Rätstickning blir väl inte smalare än slätstickning? :hmm: Att varvantalet blir annorlunda fattar jag ju men hur ska jag få till antalet maskor? jag kan ju inte gärna sticka på nr2

Bild
Min erfarenhet är i alla fall att mönstren är väl tilltagna. Ellen är strax över två år och jag stickar i storlek 2 år, räknar med att de är stora nu, men sitter bra nästa vinter :lol: . SEn så har jag lärt mig genom Drops hur viktigt det är att faktiskt sticka en provlapp först, jag stickar tydligen löst och måste ha ett halvt sticknummer mindre till de flesta mönster. 8)
Användarens profilbild
Av Moson
Empatikan skrev:
Moson skrev:Hur är det med Drops mönster. Har för mig att de är stora i strl. Stämmer det?

Bild
Min erfarenhet är i alla fall att mönstren är väl tilltagna. Ellen är strax över två år och jag stickar i storlek 2 år, räknar med att de är stora nu, men sitter bra nästa vinter :lol: . SEn så har jag lärt mig genom Drops hur viktigt det är att faktiskt sticka en provlapp först, jag stickar tydligen löst och måste ha ett halvt sticknummer mindre till de flesta mönster. 8)
När jag väl började sticka rätstickning så hamnade jag på ungefär 25 m iaf så det var nog tur att jag valde strl.12-18 mån.
Jag stickar den i drops alpaca så hon kommer ju kunna ha den nästan året runt så någon gång borde den passa :)
De är rätt stora, ja, och provlapp måste man ha. :roll:

...

Jag är snart klar med de två projekt jag håller på med, och jag vet inte vad jag ska fortsätta med. :whut:
Tröja till Knut i vit ull
Väst med lite spetsmönster till mig i vit ull
Välkommen till världen-present till kompis bebis (VAD?!)

:help:
Användarens profilbild
Av emindy
Jag är förkyld och det skulle passa så perfekt att sitta och sticka framför TVn eller ljudbok, men då har jag samtidigt fått tillbaka min onda handled så jag vågar inte, det är för viktigt att jag blir bra igen. Så istället sitter jag och ugglar framför datorn...
solängel skrev:
telistant skrev:Jag råkade :roll: beställa ett garn som var tokdyrt men såg aldeles underbart ut från nysta men frågan är vad jag ska göra av det. Nåt att ha runt halsen tänkte jag, ge mej förslag!

Jag får inte in nån bild men kolla här och här
Vilka färger! :loving:
Jag gillar färg! helst orange o rosa tillsammans
emindy skrev:Jag är förkyld och det skulle passa så perfekt att sitta och sticka framför TVn eller ljudbok, men då har jag samtidigt fått tillbaka min onda handled så jag vågar inte, det är för viktigt att jag blir bra igen. Så istället sitter jag och ugglar framför datorn...
:klappa: du får dreggla efter nya projekt

Å jag har en magsjuk ettåring och en storebror hemma. Satte igång första filmen 9:30 :roll:
Användarens profilbild
Av emindy
telistant skrev:
emindy skrev:Jag är förkyld och det skulle passa så perfekt att sitta och sticka framför TVn eller ljudbok, men då har jag samtidigt fått tillbaka min onda handled så jag vågar inte, det är för viktigt att jag blir bra igen. Så istället sitter jag och ugglar framför datorn...
:klappa: du får dreggla efter nya projekt

Å jag har en magsjuk ettåring och en storebror hemma. Satte igång första filmen 9:30 :roll:
Magsjuka är snäppet värre än förkylning.
Nu blir det Kikis delivery service och kanske lite sova, för lilla dottern är naturligtvis också förkyld
Användarens profilbild
Av melon
Jag har ju rätt länge varit skeptisk till knit pros stickor eftersom jag hört både här och där att harmony wood-spetsarna gått av och folk har reklamerat. När sedan spectra-spetsarna i akryl kom ville jag ändå testa, för idén är ju helt genomsmart. Nu känner jag 4 andra än mig som har köpt samma set, och i dessa set har 4 spetsar gått sönder. Är inte det otroligt mycket? Jag är lite besviken över kvalitén och även om jag hade sett bla här i tråden att flera träspetsar gått sönder så trodde jag nog att det bara var otur... men det verkar inte så.

Vad är er upplevelse/erfarenhet om knit pros stickor? Är kvalitén överlag såhär dålig eller är det jag som fått en skev och oturlig bild?
melon skrev:Jag har ju rätt länge varit skeptisk till knit pros stickor eftersom jag hört både här och där att harmony wood-spetsarna gått av och folk har reklamerat. När sedan spectra-spetsarna i akryl kom ville jag ändå testa, för idén är ju helt genomsmart. Nu känner jag 4 andra än mig som har köpt samma set, och i dessa set har 4 spetsar gått sönder. Är inte det otroligt mycket? Jag är lite besviken över kvalitén och även om jag hade sett bla här i tråden att flera träspetsar gått sönder så trodde jag nog att det bara var otur... men det verkar inte så.

Vad är er upplevelse/erfarenhet om knit pros stickor? Är kvalitén överlag såhär dålig eller är det jag som fått en skev och oturlig bild?
:shock: Så tråkigt!!
Jag har haft mina spetsar i 1½år och inte en enda har gått av och då är jag allt annat än försiktig med mina. Jag har bara träspetsar med start på 3 mm..
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?