Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av annbom
zandrama skrev:
annbom skrev:Jag hade velat åka, men vet inte om jag har möjlighet. Sedan vill jag inte åka själv heller :D
Du kan ju gå med oss. :D
Om jag har möjlighet att åka så går jag gärna med er. Vi ska eventuellt åka bort den helgen, men jag "träffar" ju er här innan :D
Användarens profilbild
Av Moson
zandrama skrev:
Moson skrev:
zandrama skrev:Jag sitter och syr på namnetiketter från mina namnband på de senast sydda plaggen. Vad snyggt det blir! :vågen:
Tyvärr har jag tappat bort storleksetiketterna för 110 och 116 cl, så helt bra blir det inte ändå, men men. Trallalalala.

Ni har säkert redan avhandlat syfestivalen, är det nån som ska dit? Alltså här i Sthlm 18-20/2.
Den har jag glömt bort att den är. Vet inte om jag vågar :lol:
FruFant kör vickning efteråt som sist. 8)
Åhå, då kanske jag skulle komma ändå :)
Användarens profilbild
Av imsel
Nu har jag och syrran (Elima) haft lote "syjunta" hemma hos mig i helg :D
Min man och barn drog till hennes, och vi var hemma hos mig och försökte sy, men sen kollade vi film och åt gott.

Blev inte sådär jättemycket sytt, men det var jättekul :vågen:
Jag fick sytt ett halsband till våran lilla valp. Hade tänkt köpa ett, men mamma kom med band och "grej som man klickar fast" :lol: och sen sydde jag ett slags överdrag till den, för den blev ju så tråkigt svart :wink:

Sen började jag göra om en av mina tröjor, till en tröja till Noa.
Eller tunika eller klänning eller vad det nu blir.. Har iaf fått färdigt ärmarna.
Användarens profilbild
Av zandrama
Sådär. Nu är två par byxor och en tröja klara, med etiketter, utan storlekslappar.

Vad använder ni för storlekslappar förresten? Jag upptäckte nämligen att Bibbis trådar sig, så det känns ju som att de kommer lossna så småningom. :?
Jenny med Emiliten skrev:
Kajsabajsa skrev::gaah:

Jag har köpt Ultra stable och den vill inte fastna på tyget :evil: Jag trodde man gjorde likadant som med vliselin men det kanske man inte gör? :hmm: Har ni några bra knep för att få det att fastna?
Jo, man stryker som med vlieseline. Men man får hålla rätt länge, 15 sek krävs för att det ska fastna. Och inte för länge för då lossnar det igen :? .
Aha, då är det därför.

Tack för info!
Användarens profilbild
Av mimpen
Tänkte sy en haklapp i vaxduk eftersom jag fick en förfrågan om det. Jag har en från marimekko som jag kanske skulle ta och rita av. Men. är det någon som har tips och råd? Bilder och inspiration?
Användarens profilbild
Av Titinea
mimpen skrev:Tänkte sy en haklapp i vaxduk eftersom jag fick en förfrågan om det. Jag har en från marimekko som jag kanske skulle ta och rita av. Men. är det någon som har tips och råd? Bilder och inspiration?
Jag har gjort lite olika haklappar. både med knappar och knyt, med dubbelt eller med enkelt tyg. Kika i min blogg, så kanske du blir inspirerad :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Titinea
mimpen skrev:Tack för inspiration, SCSI och Titinea.

Fråga till Titinea - i den senaste du gjorde, sydde du liksom av hörnen då eller?
Jag sydde den i dubbelt tyg och sydde ihop sidorna med overlocksöm, så det blev en ficka. hmmm, om du nu förstod det där :hmm:
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:Jag har också gjort några haklappar i vaxtyg. Jag satte dubbelt tyg längst upp mot tabbarna för att förstärka för knappen.
http://pyssellycka.blogspot.com/search/label/haklappar
Ah! Snygga! Smart med förstärkning. Månne det behövs i vaxduk. Den är ju ganska stadig :hmm: Nu har jag sytt och det blev rätt hyfsat ändå. Ritade av marimekko-haklapp. Klurigt att få snyggt med kantbandet, men jag gav mig själv godkänt i varje fall. Bild kommer. Endera dagen...
mimpen skrev:
Humleblomstern skrev:Jag har också gjort några haklappar i vaxtyg. Jag satte dubbelt tyg längst upp mot tabbarna för att förstärka för knappen.
Ah! Snygga! Smart med förstärkning. Månne det behövs i vaxduk. Den är ju ganska stadig :hmm: Nu har jag sytt och det blev rätt hyfsat ändå. Ritade av marimekko-haklapp. Klurigt att få snyggt med kantbandet, men jag gav mig själv godkänt i varje fall. Bild kommer. Endera dagen...
Jomen jag tycker det. Vaxduken är ju inte så tjock och jag är rädd att pinnen skall fara ut ur honan... men herregud vad säger jag... det här blev ju... :Hahaa:
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:
mimpen skrev:
Jomen jag tycker det. Vaxduken är ju inte så tjock och jag är rädd att pinnen skall fara ut ur honan... men herregud vad säger jag... det här blev ju... :Hahaa:
:rofl: Vi är för trötta humlis. För trötta...
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?